Etihad Guest

Discussie in 'Andere airline programma's' gestart door spinning_around, 3 jul 2014.

  1. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Net tickets voor mij geboekt met Etihad voor volgende week naar Abu Dhabi.
    Wel zijn beide vluchten met KLM (in de nieuwe Dreamliner denk ik).

    Helaas zijn het EY codes en kan ik niet gebruik maken van mijn FB Gold status. Weet iemand hoe het tegenwoordig zit met Etihad Guest statusmatches? Lijkt mij in dit geval wel zo handig. Is er daarnaast nog iets wat ik kan doen met (relatief) weinig guest points die ik van deze vlucht krijg? Ik schat dat ik voor de rest niet zo snel met Etihad zal vliegen.
     
  2. Kris C.

    Kris C. Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Je checkt toch in bij KLM?

    Ik heb wel vaker codeshares an ik geef gewoon mijn kaart bij inchecken.
    Afgelopen maanden vaker retourtje JKT-NRT, boeken Garuda, inchecken bij ANA (die de vlucht uitvoert) en gewoon mijn Star Alliance level kunnen gebruiken...
     
  3. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Heb ook weer tickets geboekt op Abu Dhabi komende week. Je kan iig 10% korting krijgen op de tickets dmv de code "SKYBLUE". korting hgeld Alleen op het ticket en niet op belastingen.
     
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik ben al langere tijd lid van het Etihad programma, maar kreeg deze week ineens een enrolment bonus? Zijn er nog meer mensen die hem hebben gekregen?
    Screen Shot 2016-01-16 at 08.45.04.png
     
  5. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Ik kreeg 150 miles deze week. Geen idee waar het vandaan komt. Toch bedankt! Die enrollment bonus ook gehad in het verleden na langere tijd lid te zijn geweest.
     
  6. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Die 150 miles komen van een hotel review op holidaycheck bij mij, ik wissel daar af qua airline zodat ik FF accounts actief kan houden.
     
  7. MarcoK

    MarcoK Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    334
    Trofeepunten:
    63
    Leuke actie om vrij eenvoudig 20.000 extra Etihad Guest Miles te scoren:

    Kaligo (een hotelboekingsite die in het zelfde straatje als Rocketmiles en Pointshound valt) heeft momenteel een aantrekkelijke actie voor Etihad Guest members:

    Wanneer je tussen 4 januari (de actie loopt al een maand) en 31 maart hotels boekt via hun website dan krijg je op het totaal uitgegeven bedrag een fors aantal bonus Miles:

    Wanneer je in totaal meer dan $ 500,- uitgeeft: 5000 bonus Miles
    Wanneer je in totaal meer dan $ 1.000,- uitgeeft: 10.000 bonus Miles
    Wanneer je in totaal meer dan $ 2.000,- uitgeeft: 20.000 bonus Miles

    Deze bonus Miles komen dus nog bovenop de Miles die je sowieso al per boeking krijgt.

    Het interessante van de actie is dat je moet boeken voor 31 maart, maar dat je verblijven gerust een stuk later kan inplannen (stays in de periode geheel 2016 zijn geldig voor deze actie).

    Zie hier de link met de complete uitleg en de voorwaarden: https://www.kaligo.com/etihad
     
    jongesander, Lionell, TheoS en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Klinkt als een leuke actie. Wat is de waarde ongeveer van 20/K Etihad miles? Anders gezegd, wat kun je er mee boeken?
     
  9. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    De milage calc op de Etihad website laat je daar heel makelijk naar zoeken. Vul het aantal miles dat je hebt en vertrekpunt in, vervolgens krijg je de mogelijkheden te zien.

    http://www.etihadguest.com/en/earn-miles/mileage-calculator/mileage-calculator/
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2016
    MarcoK en jongesander vinden dit leuk.
  10. MarcoK

    MarcoK Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    334
    Trofeepunten:
    63
    Houd er wel even rekening mee dat de getoonde benodigde Miles voor een retourtje gelden. Een enkeltje is uiteraard ook te boeken en kost dus de helft van de getoonde Miles.
     
  11. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Afgelopen weekend had ik via AA nog een laatste Etihad Guest award geboekt voor m'n trip in april/mei en daarvoor ontving ik vandaag m'n e-ticket. Ik probeerde meteen om m'n stoel vast te leggen maar ik kreeg een foutmelding dat ik m'n itinerary niet online kon aanpassen, beetje rare melding.

    Het was @jongesander die me aanraadde om een berichtje via Twitter te sturen naar Etihad en nog geen 5 minuten later had ik al antwoord. Via DM m'n booking referentie doorgestuurd en een minuut nadien kreeg ik de vraag welke stoel ik wilde reserveren. Ik had gelukkig de seatmap al open staan, dus keuze was snel gemaakt en ik kreeg prompt een email met de bevestiging.

    Daarna heb ik via de site van Etihad ook gelijk 2 keer de chauffeur service geboekt, eenmaal voor het oppikken en brengen naar m'n hotel en de volgende ochtend van het hotel naar het vliegveld. Ik kijk er naar uit :)
     
    Jan van Putten, jongesander en TheoS vinden dit leuk.
  12. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Had je dit ook geprobeerd?

    http://onemileatatime.boardingarea.com/2015/01/18/select-etihad-seats-online/

    Via twitter is overigens ook een prima oplossing.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  13. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Thanks voor de tip @Basjep en ja dat had ik bij m'n vorige Etihad guest award geprobeerd, maar dat werkte voor geen meter :D Vanaf het moment dat je een e-ticket hebt ontvangen, dan kan je via Manage My Booking en de Etihad record locator alles netjes aanpassen. Maar de foutmelding die ik vanavond kreeg sloeg nergens op, maar het is snel opgelost.
     
    Basjep vindt dit leuk.
  14. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Zag trouwens op Instagram dat ze verwachten in mei de F lounge in AUH te kunnen openen.
    image.png
     
    TheoS, jongesander en Lionell vinden dit leuk.
  15. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ooooh nice! Hopelijk gebeurt dat voor 14 mei, want dan vlieg ik Etihad F naar London :D
    Zou een mooie afsluiter zijn van die hele trip!
     
  16. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Tip: mocht je toevallig vanaf BKK naar 1 van de Thaise eilanden willen, bijvoorbeeld USM? Een retourticket met Bangkok Airways (PG) is prijzig (200 euro) in Y en 350 euro in C.

    Met EY miles boek je een retour in C voor 15k + 10 dollar.

    Nu worden de meesten van ons niet echt warm van business in een A319 maar per saldo blijft het - in mijn ogen - een goede besteding van EY miles.

    Doe er je voordeel mee of niet :)
     
    TheoS, SVDH, Lionell en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Meer mensen onderstaande mail ontvangen?

    Schermafbeelding 2016-02-11 om 17.39.53.png
     
    MarcoK vindt dit leuk.
  18. MarcoK

    MarcoK Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    334
    Trofeepunten:
    63
    Jep. Ik kreeg deze vanmiddag ook in m'n inbox. Alleen is de context van de eerste zin net iets anders gezien ik geen Gold maar Silver status heb.
     
  19. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Ja, ik heb 'm ook gehad. Stap 2 houd ik niet zo van (mailen)...daar kan nog wel eens iets mis gaan. :confused:
     
  20. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Vandaag hebben we op de front page een artikel gepubliceerd waarin alles wordt uitgelegd over de manier waarop je Etihad Guest Awards kan boeken in business of first class door gebruik te maken van miles van American Airlines. Je kan er hier alles over lezen.
     
    DirkOnTour en MarcoK vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina