Etihad Guest

Discussie in 'Andere airline programma's' gestart door spinning_around, 3 jul 2014.

1. chawa

chawa Silver Tier

Leuk Bevonden:
    268
    Trofeepunten:
    288
    Oh ik heb van de week al mijn etihad miles geschonken aan goededoel.
    Ik had nl geen idee hoelang ze nog geldig en voorlopig geen plannen met Etihad te vliegen.

2. MarcoK

MarcoK Blue Tier

Leuk Bevonden:
    334
    Trofeepunten:
    63
    Ik zie net dat binnen een jaar 47606 van mijn Etihad Guest miles verlopen. Gezien de geldigheidsduur van miles bij Etihad niet kan verlengd kan worden, ben ik van plan om ze uit te geven.

Als ik van deze miles een vlucht wil boeken. Moet de vlucht dan uitgevoerd worden voor de verloopdatum van de miles? Of is alleen het boeken van belang zodat de vlucht eventueel later uitgevoerd worden?

3. Goffe de Boer

Goffe de Boer Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Ik zie ook dat een deel van mijn miles verloopt op 30 juni 2017. Bij Etihad is het dus niet zo dat je de geldigheidsduur van alle miles kunt verlengen met slechts één activiteit.
    Ik heb zelf nog nooit een award ticket met Etihad miles geboekt, maar meestal wordt je saldo direct verminderd wanneer je een redemption maakt, dus ik denk dat je vlucht gerust na het de vervaldatum van de miles mag plaatsvinden. Zolang je de miles maar besteed voordat ze vervallen.

MarcoK vindt dit leuk.
  4. MarcoK

MarcoK Blue Tier

Leuk Bevonden:
    334
    Trofeepunten:
    63
    Mijn account geeft ook aan dat de miles op 30 juni 2017 verlopen (of eigenlijk After 30 Jun 2017). Toeval of kan het systeem niet verder vooruit denken en zijn mijn miles nog langer geldig?

De meeste miles heb ik begin dit jaar bij elkaar gevlogen. Ik dacht ergens ooit gelezen te hebben dat ze 2 jaar geldig zijn.

5. Goffe de Boer

Goffe de Boer Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Het klopt ook dat ze 2 jaar geldig zijn. In jouw geval zullen je miles pas op een later tijdstip vervallen (ongeveer twee jaar nadat je ze verdiend hebt). Bij mij staat er dat een gedeelte van mijn miles vervalt op 30 juni 2017. Die miles heb ik ook verdiend in juni 2015. De rest vervalt after 30 juni 2017. Hier kwam ik gisteren pas achter en volgens mij werken een aantal andere frequent flyer programma's zoals Krisflyer ook op deze manier. Het is dus oppassen om geen miles te verliezen.

6. TravelTheWorld195

TravelTheWorld195 Silver Member

Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Het heeft even geduurd, maar ik heb eindelijk bericht van Etihad. Ik ga m'n account valideren en eens even rondneuzen! Als ik iets meer weet zal ik het posten!

7. TravelTheWorld195

TravelTheWorld195 Silver Member

Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Zoals gedacht, is het niet heel lucratief. Er moet een minimum van 200k Etihad miles worden gekocht per keer aan mijn zijde, voor $6000. Dat vertaald zich naar een cpm van $3.0. Hoe meer miles er worden gekocht, hoe lager de cpm. In de bijlage een overzicht.

Mocht er interesse zijn en er in totaal dus minimaal 200k miles worden afgenomen, dan kunnen we wellicht iets regelen met de geïnteresseerden.

Schermafbeelding 2016-08-05 om 21.56.58.png

8. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Nou doe mij anders maar 41.550.000 ;-)

9. hannekeh

hannekeh Newbie

Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Wat ik fijn vind aan Etihad Guest is het Family membership.
    Alle punten van partner, kinderen en (schoon)ouders komen op mijn account.
    Nadeel is de 2 jaar houdbaarheid, weinig partners waar verdiend kan worden, en teleurstellend weinig stuntprijzen de laatste tijd om weer punten te verzamelen.

Lionell en TheoS vinden dit leuk.
  10. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.728
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb volgend jaar een award ticket staan bij Etihad in first. Nu is er een tijd geleden aangekondigd dat wanneer je met AA miles een award boekt bij Etihad, je geen gebruik meer kon maken van de chauffeur service.

Tot mijn verbazing kan ik met mijn EY record locator nog de chauffeur service boeken? Ik ga het gewoon proberen... Nee heb ik en ja kan ik krijgen :)

Didier13, DirkOnTour en jongesander vinden dit leuk.
  11. Sanne von Kriegenbergh

Sanne von Kriegenbergh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.244
    Trofeepunten:
    448
    Ik heb ook gewoon chauffeur service op mijn AA EY awards. Heb van de agent begrepen dat het geld voor AA boekingen na een bepaalde datum.

12. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.728
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb mijn award ticket pas vorige week vrijdag geboekt. Online lijkt het wel te lukken, ware het niet dat mijn hotel op nog geen 2 km van het vliegveld ligt :D

Sanne von Kriegenbergh vindt dit leuk.
  13. hannekeh

hannekeh Newbie

Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Chauffeurservice kreeg je aantal jaar geleden nog bij alle business tickets. Helaas afgelopen jaren alleen bij de duurdere tickets.

Lionell vindt dit leuk.
  14. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.484
    Trofeepunten:
    583
    Ik wil hierbij toch even dit filmpje delen van The Residence dat is nog een stapje hoger..

pieter-sa, Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  15. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.584
    Trofeepunten:
    478
    Beetje vreemde situatie , misschien weten jullie raad. Volgende vluchten geboekt;
    DUS - AUH - BKK (Boekingsklasse B, Flex)
    BKK - AUH - TXL - DUS (Boekingsklasse W, saver)
    Eerste paar vluchten prima verlopen, en door de hoge boekingsklasse B, een verdubbelaar en gold status (=150%) ben ik ook direct platinum geworden bij AB.
    Aangezien de vluchten AUH - BKK - AUH uitgevoerd worden door etihad, en ik daar best vaak mee vlieg (zet al mijn miles bij AB weg) dacht ik; laat ik de app eens downloaden. Prima app, daar stonden ook al mijn vluchten in. Alles prima..tot ik bij de vlucht van BKK naar AUH aankwam (4.1.2017); bookings class; Business. Huh? Dan maar even terugkijken. Bij de eerdere vluchten staat interdaad Booking class B. Bij de vluchten er na in dezelfde boeking staat inderdaad Booking class W. Eens kijken in mijn mail...maar niks te vinden over deze BC upgrade. Dus stuurde ik een bericht naar de klantenservice van Etihad via facebook. Die zeggen; het klopt, je vliegt business class. Ik; mooi meegenomen! Zij; we sturen je de reisbevestiging wel even op de mail. Prima, mail komt binnen, en daar staat de hele reis weer op, alleen ook deze reis in Economy haha. Nu is dus de vraag...wat is meer betrouwbaar...ik heb economy geboekt, maar op die eerste vlucht van 8 uur in een 777 is BC wel heel lekker natuurlijk. Ik denk dat ik op 4 januari pas echt uitsluitsel kan krijgen. Overigens staat het als ik ga via de website naar ''manage my booking'' ook 'gewoon' op EC. Maargoed...ik zou denken dat een app altijd up to date is...ik ben heel benieuwd in elk geval (nog nooit BC ey gevlogen)...wat zouden jullie doen? ;)

Lionell vindt dit leuk.
  16. Maan

Maan Guest

Ga naar EY website en probeer je business stoel te selecteren. Als dat lukt zit je goed. Of vraag EY klantenservice van Facebook om ff je business stoel vast te zetten.

17. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.963
    Trofeepunten:
    648
    Ik vraag me af, als Plat/Gold elite bij een Etihad partner, krijg je wel eens erkenning aan boord bij Etihad? Ik was onder de indruk dat ik als EY Gold op longhaul vluchten door de purser werd verwelkomd, maaltijdvoorkeur werd opgenomen, als eerste maaltijd kreeg, fast track kaarten voor AUH e.d. . Geldt dit ook voor elites van AB en Alitalia?

18. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.584
    Trofeepunten:
    478
    Niet echt...maar als ik er om vraag is het nooit een probleem eigenlijk. Sinds ik OWE ben...zit ik ineens altijd aan de nooduitgang of vooraan...kan toeval zijn natuurlijk...ik weet vanaf woensdag meer ;)

19. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.356
    Trofeepunten:
    558
    Dit jaar met EY gevlogen als AB Gold (DUS-AUH-HKG) met een 18 uur overstap op Abu Dhabi. Helemaal geen erkenning, maaltijdvoorkeur, fasttrack, etc. Het was eigenlijk allemaal frustratie met kapotte IFE, onvriendelijk personeel, geen loungetoegang op HKG met AB, oud HM-toestel i.p.v. een nieuw EY-toestel en dan maandenlang wachten op antwoord op mijn klachten en compensatie.

Ik zie het bij Etihad zo: zij zijn staan bovenaan en dan er onder de gelijkwaardige partners (9W, AB, AZ, HM, etc.).

20. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.584
    Trofeepunten:
    478
    Agree. Het verschilt wel heel erg per vlucht.

Vorige maand kreeg ik namelijk wel op mijn AB vlucht een fast track kaart voor abu dhabi, vorige week niet. Ik vroeg er om en kreeg er alsnog een. De xl seats zijn leuk, maar op vervolgvluchten heb je er niks aan. Doorvliegen met Etihad is OK...maar loungetoegang is inderdaad 9 vd 10 keer uitgesloten. Vlieg volgende week terug met EY naar AUH en dan door met AB. Ben benieuwd of ik als platinum member wel de lounge in kom in BKK. Maar het is wel heel duidelijk dat EY het meeste te zeggen wil hebben...

Deel Deze Pagina