Dubbele XP's: verlenging in 2021?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door jphorn, 5 nov 2020.

?

Dubbele XP's ook in 2021?

Peiling gesloten op 5 jan 2021.
  1. Ja, Q1 2021

    4 stem(men)
    8,2%
  2. Ja, eerste helft 2021 (t/m 30-6-2021)

    18 stem(men)
    36,7%
  3. Ja, heel 2021

    7 stem(men)
    14,3%
  4. Nee joh

    20 stem(men)
    40,8%
  1. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Gezien Ultimate leden 900 XP cadeau krijgen, lijkt mij niet anders dat Platinum PA leden ook iets krijgen. PA service gemaild en ze gaan erna kijken. Misschien een idee als meer Plat PA leden om XP punten vragen, zodat het eerder gebeurd ;)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Urbanjazz en Bosbewoner vinden dit leuk.
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Ik zou wellicht het telefoonnummer en emailadres even uit de screenshot halen :)

    Ulti's hebben overigens geen XP gekregen, alleen de UXP. Er is gewoon 300XP afgeschreven in december..

    Edit: ik had liever gehad dat ze ulti ook met een jaar verlengd hadden, ipv de UXP toe te voegen.
     
  3. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Met het verlengen van de status en het behoud van de gespaarde xp's zijn we er in iedergeval niet slechter van geworden wat status en xp's betreft.
    Alleen de manier waarop er invulling aan is gegeven was wel heel inconsequent en niet altijd redelijk. Ging je jaar in in Juli kreeg je compensatie, maar was dat in Juni kreeg je niks. En vloog je afgelopen jaar 300xp in plaats van 600xp krijg je ook niks. Maar vloog je in plaat van de gebruikelijke 600xp helemaal niet dan kreeg je 300xp erbij.
     
  4. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Klopt! zeer inconsequent en het voelt zeer oneerlijk. Behalve de dubbele XP door te vliegen heb ik 0,0 cadeau gekregen. Maar ook echt helemaal niets. Ik begrijp de gedachte erachter vanuit KLM, maar zo voelt het niet. Zeker als je gedurende covid toch blijft vliegen en je net voor het gordijntje lege stoelen ziet (of vol met blauwe uniformen!) en ik nog niet een keer een verhuizing naar voor het gordijntje aangeboden heb gekregen.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  5. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Dacht door de dubbele XP dit jaar nog even platinum te scoren, maar als ik dit lees zijn alleen die vrije stoelopties de moeite ook niet waard...
     
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    De laatste tijd heb ik weer de oude vertrouwde KLM crew en blijf ik inderdaad achter het gordijntje zitten, maar eerlijk is zitten, minimaal de stoel naast mij is leeg en vaak de hele rij.

    En de keer dat het niet zo was kreeg ik direct de upgrade aangeboden. Maar het aantal upgrades in Corona tijd is nog steeds op circa 1 van de 20 vluchten niet echt veranderd, al is het nu wel vooral op de wat langere vluchten naar Kiev of Istanbul in plaats van de cityhopper van Dusseldorf, waar je natuurlijk helemaal niets aan een upgrade hebt, want zelfs het flesje Spa blauw is tegenwoordig een thomson flesje van 0,33 liter...

    Ik snap trouwens het gevoel van VinceG wel dat er erg weinig waardering blijkt voor de mensen die door bleven / moesten vliegen en dat de niet vliegers eigenlijk nu de status alsnog in de schoot geworpen krijgen door dubbele XP.
    Al is het vanuit commercieel oogpunt voor KLM natuurlijk handig om mensen over te halen met KLM te blijven vliegen, als je deze groep kunt helpen om de status de behouden moet je dat natuurlijk doen.
     
    Ruut, Bosbewoner en Carel1 vinden dit leuk.
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Mijn kwalificatiejaar eindigde op 31 juli. Ik had 237 XP, kreeg 63 “Aangeboden XP” en vervolgens werden er 300 XP afgeschreven en is mijn status verlengd t/m 31 juli 2022. Vandaag heb ik als “Surplus XP support” 207 XP ontvangen. Één Europese business class retour via CDG en de status wordt ook weer verlengd per 1 augustus 2022 ;)
     
    Urbanjazz, VinceG en Nielsdejongen vinden dit leuk.
  8. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Weet je zeker dat de surplus xp is toegevoegd? Ik dacht het eerst ook maar bleek aleen het regeltje te zijn, ik gok dat het is om de tekorten makkelijk te kunnen laten berekenen door het systeem, bij mij waren ze namelijk niet toegevoegd aan het toaal.
     
  9. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Bij mij staan de 207 XP bij “U heeft” BE448C7D-213B-4692-B4B1-D4366AC5A8CB.jpeg
     
    Urbanjazz en Frankb vinden dit leuk.
  10. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Vooral dat vliegtuigje bij Ultimate is grappig. Het lijkt alsof je al redelijk onderweg . bent. Als ze het proportioneel zouden doen zou het vliegtuigje nog op het startpunt staan.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  11. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    636
    Trofeepunten:
    123
    zeker grappig, Carel is even ver als ik :D
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MoonJ, westi, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ook 4 jaar Platinum?
     
  13. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Ik ben wel benieuwd hoe ze die "surplus" gaan doen,
    Vorig jaar had ik 820xp, nu 540 xp, (bijna geen vluchten dit jaar)
    In het overzicht heb ik nogal wat surplus. Krijg ik volgend jaar bij tot 520 xp cadeau (de stand waarmee ik dit jaar begon), of meer?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    636
    Trofeepunten:
    123
    over paar maanden wel en zoals je ziet al genoeg voor kwalificatie, maar het ging over het "vliegtuigje bij Ultimate".
     
  15. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dat was duidelijk @Pictor. Ultimate zal ik nooit halen. Ik ben al tevreden met de Platinum PA status.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  16. E**

    E** Newbie

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Als ik het goed heb begrepen verlopen je verdiende XP niet aan het einde van de kwalificatie-periode, ivm Corona en het makkelijker maken voor herkwalificatie. Weet iemand of dit ook het geval is voor XP's die je hebt gekregen voor creditcards, zoals de American Expresss Gold Card?
     
  17. dvanurk

    dvanurk Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    XP's zijn XP's..
     
    E** vindt dit leuk.
  18. E**

    E** Newbie

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Dat vind ik ook, maar zou fijn zijn om zeker te weten voordat ik extra kosten maar voor een credit card.
     
  19. dvanurk

    dvanurk Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    volgens mij heb je nu toch niks aan verdiende XP's omdat je surplus van het pré corona tijdperk geldig zijn?
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  20. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Niet altijd. Om Platinum PA te bereiken, worden uitsluitend de XP’s meegeteld die zijn verdiend bij AF en KLM.
     

Deel Deze Pagina