OK. Dan gaan we zeker nog 2x een XP run, want vandaag word ik Platinum Voor eindejaar moet het zeker lukken nog een keer 300XP te scoren.
Gefeliciteerd! Tegelijkertijd leedwezen met het passeren van de 'point of no return'. De komende 10 jaar ben je slaaf van Flying Blue: eenmaal platinum geproefd wil je nooit meer terug.
Gelukt! "Helaas" heb ik een vrouw die er niet superveel om geeft. En als ik eerlijk ben; het is nu leuk met die dubbele XP omdat het ook haalbaar is, maar ik zie onszelf straks niet 2-3 long haul business runs doen om maar Platinum te houden. Wij zijn vooral Europese stedentripreizigers. Daarom dit jaar nog even alles eruit halen wat lukt en dan zien we de jaren daarna wel weer verder...
Gefeliciteerd, maar ook met EU stedentrips te doen hoor, via CDG en/of zelfs ergens anders starten en dan via AMS én CDG
Puntje wat is gemaakt dat als je Platinum bent en je 'gratis' stoelen voorin kunt uitkiezen en de Platinum lijn hebt dan zijn dat wel dingen die je kan waarderen. Als je op 160 XP zit gemiddeld per jaar, dan is de status niet echt haalbaar, maar als je op 260 punten zit, dan zal het toch kriebelen om te proberen om het te halen.
Vergeet niet de extra goede service! Vooral in long haul economy merk ik de extra vertroeteling: een adhoc welkomsttasje met een paar drankjes en nootjes erin, cabine temperatuur naar wens (maakt niet uit of anderen het koud krijgen, als ik het warm wil dan maken ze het warmer) en als ik vraag om lege stoelen naast me dan krijg ik die en daar zijn ze vaker best ver in gegaan voor me: één keer benaderde ik een stewardess met vraag om ruimte. "Iedereen wil ruimte," zei ze. "Wat is uw stoelnummer?" Toen keek ze op haar iPad: "O, u bent Platinum!" En vervolgens werd de comfort sectie voor me heringedeeld Catering en scheve blikken van medepassagiers daargelaten heb ik op die manier in economy betere vluchten gehad dan in business.
Je verwoord exact wat mijn ervaring ook is. KLM is zo fantastisch. Maar jah ik ben zo'n sukkel die toch elke keer de beste vlucht bij KLM vind. Weet je wat ook zo'n fijne service is? De platinumlijn. Vandaag hoefde ik alleen maar 35 minuten in de wacht te hangen tot de dame aan de lijn vergat op het knopje te drukken om mijn ticket uit te geven. Op LYS werd mij toegesnauwd door een lieve Air France dame dat mijn ticket niet betaald was, terwijl dit toch echt wel zo was. Ik moest nog maar eens met die speciale platinumlijn bellen.... Dit keer werd ik geeerd met maar 50 minuten in de wacht hangen. Maar dat was wel na eerst 2 keer eruit gegooid te worden. Gelukkig kon de man aan de lijn wel lachen om het feit dat hij alleen maar even op een knopje hoefde te drukken zodat mijn ticket uitgegeven werd. Hij was wel heel aardig, dus dat was wel service vond ik. Volgende week fijn met SAS vliegen!
Was het maar zo'n feest. Boeken lukt nog net. Aanpassen is bijna kansloos. De ene na de andere foutmelding. De helft van mijn voucher doen het niet, daar moet ik dus ook voor bellen. De website van KLM is om te janken. Dat is ook de enige reden dat die telefoonlijnen zo overbelast zijn.
Tickets zal ik altijd online boeken, maar iets wijzigen is tegenwoordig erg lastig. Vooral als check-in al geopend is. Wel grappig. Op de website staat dan een bericht dat het nu niet kan en dat je maar moet bellen. Als je dan belt dan is het eerste dat je hoort is dat je maar online moet kijken Kastje naar muur en omgekeerd. Altijd een goede oplossing Vanochtend bomvol LYS. Uiteraard de lounge gesloten vanwege covid (al het andere is gewoon geopend. Zet dan gewoon op de deur dat het dicht is vanwege bezuiniging). En een lege businessclass en een chagrijnige crew.
Het is echt te zielig voor woorden eigenlijk. Ik kan via de site niet eens meer boeken, krijg gewoon automatisch de melding dat er geen vluchten zijn no matter welke datum/route/etc. Bellen... Je staat 50 minuten in de wacht, en dan is het nog maar de vraag of de vriendelijke medewerker niet per ongeluk ophangt, of dat je 80x wordt doorverbonden en eindigt in India. Heb je extra geluk? Dan schakelen ze je door en krijg je als volgt te horen: "We willen u graag van dienst zijn, maar kunnen dat momenteel NIET". Waarna de verbinding verbreekt. Ik vind het echt bizar. Ik had laatst problemen met een vlucht naar Curacao en door al het gezeik ben ik maar naar Schiphol toe gegaan om het aan de service balie te vragen. Om daarna linea recta weer naar huis te gaan met het advies om maar is even te bellen. Ongelofelijk gewoon.
Ik zal maar niet zeggen dat PA mij prima bevalt, wordt echt direct geholpen . Ik herken mij hier dus niet in. Dat is natuurlijk fijn voor mij, maar hierdoor kan ik mij wel voorstellen dat op die manier wat ergenis ontstaat…
Ik heb dan geen PA, maar herken mij er ook niet in. Laatste maanden aantal keren met Plat lijn moeten bellen (NL nummer gebruikt), maar met een 5-10 min was ik er doorheen en werd prima geholpen.
Met Ultimate ook geen problemen. Ze weten mijn stoelvoorkeuren, creditcardnummer en op een e-mail reageren ze binnen 10-15 minuten. Laatst bij een geannuleerde vlucht belde ze mij eerder dan dat ik wist dat de vlucht geannuleerd was. Aan de telefoon bijna altijd gelijk geholpen. In het weekend 1 x 5 minuten in de wacht gestaan.
Nou, het is me gelukt hoor. 30 september vervalt mijn periode en ik heb precies 300XP gehaald. Met andere woorden: 0 voordeel behaald
Veelenging in 2022? Zoals het er nu naar uitziet zou het me niks verbazen. Wel vraag ik me af of dit invloed heeft op platinum4Life, je hoeft immers maar de helft te reizen.