Dubbele XP's: verlenging in 2021?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door jphorn, 5 nov 2020.

?

Dubbele XP's ook in 2021?

Peiling gesloten op 5 jan 2021.
  1. Ja, Q1 2021

    4 stem(men)
    8,2%
  2. Ja, eerste helft 2021 (t/m 30-6-2021)

    18 stem(men)
    36,7%
  3. Ja, heel 2021

    7 stem(men)
    14,3%
  4. Nee joh

    20 stem(men)
    40,8%
  1. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Ik heb in oktober DUS-CDG-AMS-TLV en vv staan, geboekt voor minder dan €600. Levert nu 216xp op.
     
    Nielsdejongen, MoonJ, michiel1 en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    Oeeeeee dit is wel lekker hoor, had niet verwacht dit jaar nog dubbele XPs te kunnen pakken.
     
  3. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    371
    Trofeepunten:
    63
    Dat klinkt mooi. Maar hoe boek je dit ticket met overstap CDG > AMS? Via KLM direct krijg ik altijd maar één overstap te zien (DUS-AMS-X) of (DUS-CDG-X).
     
  4. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.117
    Leuk Bevonden:
    949
    Trofeepunten:
    143
    Ik probeerde het ook maar dan i.p.v. "retourreis" de optie "meerdere steden". Kreeg het niet voor elkaar.
     
  5. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Inderdaad lekker. Nu nog hopen dat de reisrestricties de goede kant op gaan, tot nu toe is nog te veel dicht. Maar de zomervakantie lijkt lekker op te gaan leveren.

    Maar helaas ziet de rest van het jaar er nog erg slecht uit. Deze week vergadering van onze Europesche brancheorganisatie. Alle conferenties zijn online voor de rest van het jaar. Het is nu nog te onzeker, en men wil niet van alles boeken om dan toch weer te annuleren, en tegen de tijd dat er genoeg zekerheid is, dat iedereen van alle verschillende landen weer bij conferenties mogen komen, tjah, dan is het te laat om alle logistiek nog te regelen. Begrijpelijk natuurlijk, maar ook.... zucht :-(
     
  6. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Dit is een goed voorbeeld, via google flights en dan boeken bij Air France. Let op niet bij alle steden mogelijk. In dit voorbeeld heb ik KRK gebruikt.
     
    Ready2Board, MilesHunter en Ruut vinden dit leuk.
  7. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Das zonde. Heb ik net met mijn FB miles wat BC tickets geboekt. Had ik dat geweten dan had ik nog even gewacht. Blijft jammer dat je geen XP krijgt bij boekingen met FB miles.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  8. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.117
    Leuk Bevonden:
    949
    Trofeepunten:
    143
    Ja dat is een mooie, ik zat zelf al via Google te kijken naar verre WBC vluchten, Dallas of Texas kwamen er ook goed uit. Heb nu gold en slechts 80 XP er missen er dus nog 220. Kan er 30 opvangen door m'n Amex gold card om te zetten naar FB gold..
     
    Amsterdam en lloydje33 vinden dit leuk.
  9. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.117
    Leuk Bevonden:
    949
    Trofeepunten:
    143
    Inderdaad, miles tot daaraantoe maar geef dan wel de XP's met reward tickets.
     
  10. MilesHunter

    MilesHunter Blue Tier

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    311
    Trofeepunten:
    63
    Nice, trips voor de komende maanden nu bij elkaar ineens 564 xp wel jammer dat ik er net 300 heb moeten inleveren om Platinum te blijven waar anderen ze kado kregen.. maar er zijn ergere dingen om je druk over te maken in deze tijden
     
    Ruut vindt dit leuk.
  11. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    upload_2021-6-9_21-17-18.png

    Zoiets kan natuurlijk ook 276 xp €3.68/xp. Kan vast nog goedkoper :)
     
    MoonJ, michiel1, Kilian en 9 anderen vinden dit leuk.
  12. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Deze business trips via CDG waren inderdaad wel leuk voor 400-450 euro. Alleen de komende maanden tot 8 oktober hebben ze de minimum tariefklasse voor al deze vluchten verhoogt. Je betaald nu dus minimaal 550-600 euro. Enige uitzondering is als je een stop van minimaal een overnachting in cdg op zowel de heen als terugreis boekt.
    Met Lufthansa / star alliance heb je wel veel mogelijkheden voor 350-400 euro voor de zomermaanden. Is toch een 200 euro goedkoper die je weer kan besteden aan je hotel en uiteten.
     
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.736
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Yield management is natuurlijk van alle tijden, de komende tijd kan er naar verwachting door de versoepelingen in reisbeperkingen meer gevlogen worden, waardoor men natuurlijk ook meer zal boeken. Je bent dan gek als je je fare buckets dan niet aanpast hierop.

    Daarom is regeren ook vooruitzien, en heb ik al veel vooruit geboekt, en dat kon nu redelijk zonder risico omdat je een voucher kan vragen, want in de tussentijd is er ook al wat door mij zelf laten vervallen omdat planning en daadwerkelijke uitvoer nog wel eens afwijkt, al merk ik wel dat tarieven inderdaad wat hoger worden.
     
  14. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.117
    Leuk Bevonden:
    949
    Trofeepunten:
    143
    Via welke webpagina maak je zo'n mooi overzicht? Site van KLM doet moeilijk bij mij...
     
  15. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    Dat is matrix.itasoftware.com , daar kan je je vlucht in elkaar zetten maar niet boeken.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  16. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.117
    Leuk Bevonden:
    949
    Trofeepunten:
    143
    Ok dank u!
     
  17. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Boeken kan via https://bookwithmatrix.com/. Hier kun je dan de fare inplakken en dan komt er een OTA uit die dit kan boeken.
     
    Amsterdam, VinceG, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Of de extensie/pluginn hiervan installeren in je browser zodat het knippen en plakken ook voor je geautomatiseerd is:)
     
    Amsterdam en lloydje33 vinden dit leuk.
  19. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Klopt maar als je klanten weer aan je wilt binden misschien niet de beste strategie. Net als dat een half jaar bedelen om een paar vouchers uitbetaald te krijgen geen feest was. En in een enquête vragen wat je van een 2x Miles + xp actie vind en de 2x miles toch maar niet te doen vanwege yield management. En alhoewel de prijzen voor wbc/ebc wel heel fors zijn. Zijn de toestellen/stoelen dat vaak niet. Business in de embraer kan je geen business noemen. En wbc in de 777 met de huidige 2-2-2 setup is ook niet competitief.

    Ik wacht nog even wat skyteam betreft.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  20. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Zodra je iets moois gevonden hebt via ITA, raad ik je aan te bellen met KLM voor boeken, of screenshot te sturen via Twitter. Je wilt een complexe route echt niet boeken via een OTA op dit moment.
     
    Amsterdam, Bijzonderetickets en Ruut vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina