Dubbele XP's: verlenging in 2021?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door jphorn, 5 nov 2020.

?

Dubbele XP's ook in 2021?

Peiling gesloten op 5 jan 2021.
  1. Ja, Q1 2021

    4 stem(men)
    8,2%
  2. Ja, eerste helft 2021 (t/m 30-6-2021)

    18 stem(men)
    36,7%
  3. Ja, heel 2021

    7 stem(men)
    14,3%
  4. Nee joh

    20 stem(men)
    40,8%
  1. Arold

    Arold Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    13
    Hmmm ik moet dan 5 vluchten via Parijs doen BC en dan zou ik ultimate zijn. Maar ik reis vooral binnen Europa. Heb dan niet de indruk dat het erg interessant voor me zou zijn. Of zie ik wat over het hoofd. Behalve ergens een rood lijntje?;)
     
  2. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Als Ultimate krijg je ook 2 upgrade-vouchers van Y -> J, mocht je dicht in de buurt van Ulti zitten kan het kostentechnisch logisch zijn om ervoor te gaan, als je vluchten in J via Parijs dus goedkoper zijn dan een longhaul J ticket zou ik er voor gaan.
     
  3. Arold

    Arold Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    13
    Vanwege mijn oogziekte heb ik het afgelopen jaar bijna elke maand een vlucht gemaakt naar steden die ik graag had willen zien zonder dat er veel massa aan toeristen zijn. Vorige maand was ik in een praktisch leeg Venetië (dat was natuurlijk zonder dubbele XP’s;) In feite was ik dus 1 van die aso’s;)

    2 x per jaar dan maak ik een longhaul vlucht. Als die upgrades een feit zijn dan is het natuurlijk wel interessant. Van de 5 vluchten die ik zou moeten maken heb ik er 3 sowieso gepland.
    Klopt het ook dat je dan 2 jaar Ultimate blijft?
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  4. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Yes Ulti geldt voor 2 jaar en je hebt ook 2 kalenderjaren, ongeacht hoe je reguliere kwalificatiejaar loopt, om te kwalificeren, meetmoment is 31 december en dan gaat je ulti-status in op 1 april van het volgende jaar.
     
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Upgrade vouchers zijn vaak alleen tegen bijbetaling te gebruiken, want een hele reeks aan goedkope boekingsklasses zijn niet upgradeable. Ik heb vorig jaar ongeveer 500 euro moeten bijbetalen om te mogen upgraden met de ulti vouchers. Dus als je niet op dure economy tickets vliegt, zou ik dat meenemen in je kostenoverweging.
     
    Arold, Jack of all trades en Ruut vinden dit leuk.
  6. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Carel1, beuse242 en Ruut vinden dit leuk.
  7. LucW

    LucW Blue Tier

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Thanks!! Deze zojuist voor €950 p.p. (2 pax) geboekt voor midden-Augustus. Wordt wel ff een weekje uithouden met die hitte
     
    Miya vindt dit leuk.
  8. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Ben je hier zeker van? Geen van mijn toekomstige boekingen geeft dubbele miles aan, maar die lopen maar tot en met september. Allemaal economy. Bij jou wellicht een business boeking of voor Q4?
     
  9. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Daar heb ik niet naar gekeken, het was een melding op de website tijdens het boeken, dezelfde als waar de dubbele XP in staat.
     
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb een boeking in augustus (EC) en in oktober (BC). Voor beide boekingen geeft de app dubbele miles aan, maar geen dubbele punten.
     
  11. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Helaas is het dubbele van bijna niks nog steeds bijna niets.
    BlueBiz is zo gedevalueerd dat ik de punten al verlopen voordat je er een ticket mee kan betalen. Goed dat ze ivm covid de verjaartermijn hiervan ook on hold gezet hebben.
     
  12. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    upload_2021-6-13_9-59-56.png

    Dit staat op de KLM site als ik aan het boeken ben. Omdat het er vandaag op staat, ga ik er van uit dat ze 2021 bedoelen.
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2021
  13. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Goed nieuws. Ik vind het vreemd dat het niet in de mail van Flying Blue staat. Daarin staat alleen:
    En er is meer goed nieuws! Tussen 1 juli en 31 december 2021 verdient u dubbele XP en UXP op alle door KLM en Air France aangeboden vluchten.
     
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    2.423
    Trofeepunten:
    358
    Apart, ik krijg dit, nergens iets over miles:

    , uw Flying Blue-voordelen zijn automatisch in onderstaand pakket verwerkt. Van 1 juli tot en met 31 december 2021 verdubbelt Flying Blue uw XP op alle vluchten die door KLM en Air France worden aangeboden.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  15. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Ik heb dit ook dus het is dan zoals FB al melde alleen dubbel XP dit jaar.
     
  16. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    2.423
    Trofeepunten:
    358
    Lijkt me dan bij @Boudewijn een glitch te zijn, ook gezien er 2020 staat.
     
    arjen05, Carel1 en lloydje33 vinden dit leuk.
  17. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Dat zou jammer zijn, heb liever Miles dan XP. Nog 445 XP in 5 jaar te halen voor Platinum for life, dus die ga ik wel halen.
     
    VinceG, Urbanjazz en Carel1 vinden dit leuk.
  18. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.127
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Ook vanaf Tallinn beschikbaar (via Riga, Parijs en Amsterdam), waarbij de Dubai vluchten met KLM zijn. Iemand een idee of er nog meer XP uit te halen valt?

    Tallinn - Dubai.JPG
     
    Ready2Board, Carel1, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Weekje Dubai in de winter met 25-30C is wel heel veel fijner. Jouw gekozen week kan het er 45C zijn.
     
    Boudewijn vindt dit leuk.
  20. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    Nou wil ik niks positiefs zeggen over Corona :D Maar ik heb in 2020 een fractie van mijn vluchten gemaakt en daar een veelvoud aan XP aan over gehouden. Niet in de minste plaats door spotgoedkope AMS-CDG-LHR vluchten in Business met dubbele XP erover.

    Sinds september (mijn kwalificatieperiode) vlieg ik nauwelijks, maar aankomende september word ik daarvoor gecompenseerd. En als klap op de vuurpijl ook nog weer dubbele XP vanaf dat moment (nouja, ook eerder, maar die gooi je effectief weg), wat met 2 Business trips naar de US ook behoorlijk aantikt.

    Ik denk dat ik zonder Corona er een stuk slechter vanaf was gekomen qua XP. Heb nu 3-4 jaar Plat verdiend in nauwelijks 30 vluchten.
     
    Amsterdam, lloydje33, Ruut en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina