Volgens mij is IF nog aan het typen, intussen staat een volledige trip report inclusief inchecken en lounge op TPG https://thepointsguy.com/news/klm-premium-economy-boeing-787-10
Lijkt erop alsof KLM de "sweet spot" heeft gevonden. Ben benieuwd of ik zelf niet liever business class blijf vliegen maar misschien als de prijs goed is voor een dagvlucht...
Hier in ieder geval mijn betaalde ticket geannuleerd en nu een retourtje voor 45.000 Miles + tax in Premium Comfort geboekt. Benieuwd naar de ervaring!
Zit nu op dit moment in de BC in de 787-9 naar Las Vegas. Zie dat vanaf 27 oktober dit toestel dus ook Premium Comfort heeft. Volgens mij weet de crew dat nog niet
Het duurde inderdaad ietsjes langer. Maar hier is het artikel: https://insideflyer.nl/insidelook-k...omfort-in-de-boeing-787-10-dreamliner-ph-bka/ Op YouTube kun je ook onze video InsideLook vinden. Binnenkort plaatsen we ook onze review van deze vlucht.
Vreemd, sinds Premium Comfort kan ik niet meer upgraden vanaf Economy naar Business (met miles). Telefonisch kunnen ze niks doen omdat het gaat om miles.
zie; https://insideflyer.nl/forums/threads/flying-blue-kl-af-kq-sb-ro.43/page-201#post-103090 Je mag volgens mij maar 1 klasse omhoog.
Ah verklaart het. Al kan ik mijn upgrade naar Premium Comfort ook niet met miles betalen enkel in euro's.
Lijkt toch een vertraging te zijn met de ombouw van de kisten. Ik zie net dat mijn plek op vlucht naar Houston komende maandag weer gewijzigd is. Helaas geen premium economy, terwijl ze dit twee weken geleden nog gewijzigd hadden.
Vorige week kennis mogen maken met Premium Comfort. Het is zo nieuw dat alle crewleden op de vlucht er nog niet mee hebben gewerkt. Maakte de sfeer extra leuk. Bij elke ronde (eten of drinken) spreken ze je netjes aan met je naam wat voelt als waardering. Stoelen zitten heerlijk met veel beenruimte. Zeker voor herhaling! Mooie tussenstap tussen Economy en Business.
Waar ik me zorgen over maak is het verdwijnen van de riante beenruimte op 10HJK van de triples. Dit maakt long haul voor mij nog enigzins verdraagbaar met 2.01m lengte. Werkgever zal geen bedragen van rond 2000 euro betalen voor Premium, vandaar. Ik vrees dat mijn zorg terecht is omdat 10HJK zo ruim is ivm het verspringen van rij 6HK die ervoor staat. Met de nieuwe WBC klasse indeling van 1-2-1 staan de stoelen allemaal precies op dezelfde afstand volgens mij.
Als ik de InsideLook zo bekijk ziet het eruit alsof de eerste rij Economy (Comfort) nog steeds erg riant is qua beenruimte. Zie hieronder. Dit is dan wel de 787-10 maar lijkt me dat dit ook bij de -9 en 777's het geval zal zijn.
De beenruimte is voor mij in Economy Comfort niet het probleem, maar bij stoel 10HJK is het wel zo dat je juist aan het raam kan zitten, en midden in de nacht als iedereen slaapt je dan op kan staan zonder de medepassagiers te hoeven storen zodat je je niet schuldig hoeft te voelen om naar de WC te gaan en gelijk wat stroopwafels kunt 'scoren'
Het vervelende aan bulkhead seats vind ik dat 1, de stoelbreedte minder is (ben niet de dunste) maar ook dat het entertainment scherm niet op redelijke ooghoogte is. Ik kan toch niet de enige zijn die last van z'n nek krijgt zo schuin naar beneden kijkend?
Ja vind dat ook wel waardeloos, maar vooral op een nachtvlucht is die extra beenruimte en het kunnen opstaan zonder je buurman/vrouw wakker te hoeven maken wel veel waard. Maar door die massieve leuningen kan ik dan weer niet een beetje half naar m'n zij draaien. Zo is er altijd wel iets..
Ik heb geluk dat ik er altijd wel in pas. Wat mijn grootste nadeel is dat ik drinken onherroepelijk eraf laat vallen. Ik vraag altijd om het blikje, en geef aan dat dat is omdat ik mezelf ken, een bekertje is direct leeg als het op de grond valt, een blikje is dat niet in één keer....
Je hebt er wel eens van het cabinepersoneel bij die doen dat het heel raar is als je een blikje vraagt, maar daarop is mijn reactie, maar een blikje bier of flesje wijn mag toch ook, dus waarom zou een blikje cola niet kunnen. Je ziet ze denken en compleet hulpeloos om daarop goed te kunnen reageren.
Het is ook nog eens makkelijker voor ze om een blikje te geven. Net als een plastic glas bij m'n biertje, dat maakt het alleen maar onhandiger op dat wiebeltafeltje