Dit is ‘m: De nieuwe KLM Premium Comfort

Discussie in 'Nieuws' gestart door MdT, 27 mei 2022.

  1. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Bedoel je Economy comfort of Premium Comfort?
     
  2. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Beiden. Ik heb voor de heenweg economy comfort, enkel wat meer beenruimte. Om dat voor de terugweg alle Economy comforts al bezet zijn, vroeg ik me af of op deze vlucht wellicht al premium comfort gepland staat, alleen niet zichtbaar in de seatmap. Gezien de tijdlijn van de uitrol van PC lijkt dat best mogelijk. Maar vroeg me af iemand hier wellicht daar meer (actuele) insights in heeft.
     
  3. IJsklont

    IJsklont Newbie Premium Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Schijnbaar zouden eerst de vluchten richting JFK aan de beurt komen, ben benieuwd of mijn vlucht over twee weken naar JFK dan ook de Premium Comfort zal hebben.
     
  4. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Ik zie nu wel dat een vlucht van mij in december route EZE-SCL stoel is gewijzigd van van rij 10 naar rij 17. Dat is nu de eerst rij in economy.
     
  5. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Volgens de planning gaat op 27-08 het toestel met premium economy naar JFK (weet even niet welke vlucht). Passagiers wordt dan bij online checkin aangeboden om tegen gereduceerd tarief te upgraden naar premium economy om kennis te maken met het nieuwe product. Tegen welke prijs men kan upgraden is mij niet bekend. Catering gaat er vanuit dat bezetting 100% is, men wil daarmee voorkomen dat er onvoldoende maaltijden aan boord worden geladen.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Ik vlieg ook over een maand, en kon bij het moment van boeken gewoon de stoelen voorin selecteren.
    Bangkok is vooral een leisure markt, en niet eentje die heel geschikt is voor de premium comfort klasse dan moet je echt denken aan de VS en Canada.
    Dus een inzet van een omgebouwd op de route naar een leisure bestemming is dan niet heel logisch.

    Je zou kunnen proberen om een 'nep' boeking te maken, op de vlucht de voorgaande dag naar Bangkok, dan kan je daar ook stoelen selecteren, als je dan wel de stoelen kunt selecteren, dan heb je te maken met een grote groep mensen die voor economy comfort heeft gekozen.
    Op welke datum is je terugvlucht?
     
  7. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    De allereerste vlucht met premium economy is voor een select gezelschap (lees: pers). Dat vertelden ze mij op de Dutch open.
     
  8. MrBarry

    MrBarry Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Blijft Premium Comfort net zoals Economy Comfort gratis te upgraden voor FB platinum?
    Anders wordt die status namelijk wel een stuk minder waard (of juist meer indien andersom, maar daar vrees ik voor…)

    ik wil Amex platinum nemen zodat mijn vrouw ook deze voordelen heeft, en zij vliegt ook naar NY in oktober. Zou wel fijn zijn als er dan complete informatie beschikbaar is. Of kijk ik er overheen?
     
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    De economy comfort blijft ook, alleen wat verder terug.
    Binnen Europa veranderd er niet veel, maar op long haul is het echt een nieuw product.
     
  10. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Waarom wordt Plat minder waard? Je krijgt hetzelfde als voorheen: gratis Economy Comfort. Géén Premium Comfort.
     
  11. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Bij een operationele upgrade zal je vanuit economy eerder een upgrade krijgen naar premium comfort, en minder snel naar business class. Maar wellicht wel vaker omdat er in totaal meer premium/business stoelen zijn.
     
  12. MrBarry

    MrBarry Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Ah het is een vierde klasse, ik las drie dus begreep - onjuist - dat het in plaats van economy comfort kwam. Nou hopen op mooie deals dan maar!

    Lijkt me een mooie klasse, zeker op trajecten waar business soms belachelijk duur is (tov economy) zoals NY.
     
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Dat is wel mijn verwachting, en niet altijd eentje die je wilt, ik zit graag bij het raam, en een upgrade naar premium economy aan het gangpad zie ik dan niet altijd als positief…
     
  14. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Op een datum significant voor de luchtvaart, maar ook voor de gehele westerse wereld ;-)
     
    Carel1 en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  15. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Het is nog steeds een 3de klasse want Economy Comfort = geen klasse.;)
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  16. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    First, Business, Premium Comfort, Economy. Zijn er toch 4. Toevallig biedt KLM First niet aan, maar het is wel een klasse.

    Vwb Economy Comfort heb je gelijk, dat is geen klasse
     
  17. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Het ging toch ook om alleen KLM? MrBarry dacht dat het van Economy Comfort afging (wat alleen bij KLM is) maar dat bleek niet zo te zijn. Alsnog heb je bij KL dus drie klassen en niet vier
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  18. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Sorry, zover had ik niet terug gelezen
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  19. MdT

    MdT Blue Tier

    Berichten:
    375
    Leuk Bevonden:
    227
    Trofeepunten:
    43
    @MoonJ
    Economy Comfort blijft inderdaad gewoon bestaan, maar er komt een nieuwe klasse bij. Dat heet Premium Comfort en komt overeen met Premium Economy bij andere airlines. Economy Comfort is 'gewoon' Economy. Deze stoel kun je voor een meerprijs zowel binnen Europa als Intercontinentaal boeken.Komende week zullen we het nieuwe product uitproberen en op InsideFlyer kun je er dan meer over lezen.
     
  20. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Als ik 22 november naar JFK vlieg, is er dan een reëele kans dat ik in een toestel met Premium Comfort tref?
     

Deel Deze Pagina