Beiden. Ik heb voor de heenweg economy comfort, enkel wat meer beenruimte. Om dat voor de terugweg alle Economy comforts al bezet zijn, vroeg ik me af of op deze vlucht wellicht al premium comfort gepland staat, alleen niet zichtbaar in de seatmap. Gezien de tijdlijn van de uitrol van PC lijkt dat best mogelijk. Maar vroeg me af iemand hier wellicht daar meer (actuele) insights in heeft.
Schijnbaar zouden eerst de vluchten richting JFK aan de beurt komen, ben benieuwd of mijn vlucht over twee weken naar JFK dan ook de Premium Comfort zal hebben.
Ik zie nu wel dat een vlucht van mij in december route EZE-SCL stoel is gewijzigd van van rij 10 naar rij 17. Dat is nu de eerst rij in economy.
Volgens de planning gaat op 27-08 het toestel met premium economy naar JFK (weet even niet welke vlucht). Passagiers wordt dan bij online checkin aangeboden om tegen gereduceerd tarief te upgraden naar premium economy om kennis te maken met het nieuwe product. Tegen welke prijs men kan upgraden is mij niet bekend. Catering gaat er vanuit dat bezetting 100% is, men wil daarmee voorkomen dat er onvoldoende maaltijden aan boord worden geladen.
Ik vlieg ook over een maand, en kon bij het moment van boeken gewoon de stoelen voorin selecteren. Bangkok is vooral een leisure markt, en niet eentje die heel geschikt is voor de premium comfort klasse dan moet je echt denken aan de VS en Canada. Dus een inzet van een omgebouwd op de route naar een leisure bestemming is dan niet heel logisch. Je zou kunnen proberen om een 'nep' boeking te maken, op de vlucht de voorgaande dag naar Bangkok, dan kan je daar ook stoelen selecteren, als je dan wel de stoelen kunt selecteren, dan heb je te maken met een grote groep mensen die voor economy comfort heeft gekozen. Op welke datum is je terugvlucht?
De allereerste vlucht met premium economy is voor een select gezelschap (lees: pers). Dat vertelden ze mij op de Dutch open.
Blijft Premium Comfort net zoals Economy Comfort gratis te upgraden voor FB platinum? Anders wordt die status namelijk wel een stuk minder waard (of juist meer indien andersom, maar daar vrees ik voor…) ik wil Amex platinum nemen zodat mijn vrouw ook deze voordelen heeft, en zij vliegt ook naar NY in oktober. Zou wel fijn zijn als er dan complete informatie beschikbaar is. Of kijk ik er overheen?
De economy comfort blijft ook, alleen wat verder terug. Binnen Europa veranderd er niet veel, maar op long haul is het echt een nieuw product.
Waarom wordt Plat minder waard? Je krijgt hetzelfde als voorheen: gratis Economy Comfort. Géén Premium Comfort.
Bij een operationele upgrade zal je vanuit economy eerder een upgrade krijgen naar premium comfort, en minder snel naar business class. Maar wellicht wel vaker omdat er in totaal meer premium/business stoelen zijn.
Ah het is een vierde klasse, ik las drie dus begreep - onjuist - dat het in plaats van economy comfort kwam. Nou hopen op mooie deals dan maar! Lijkt me een mooie klasse, zeker op trajecten waar business soms belachelijk duur is (tov economy) zoals NY.
Dat is wel mijn verwachting, en niet altijd eentje die je wilt, ik zit graag bij het raam, en een upgrade naar premium economy aan het gangpad zie ik dan niet altijd als positief…
First, Business, Premium Comfort, Economy. Zijn er toch 4. Toevallig biedt KLM First niet aan, maar het is wel een klasse. Vwb Economy Comfort heb je gelijk, dat is geen klasse
Het ging toch ook om alleen KLM? MrBarry dacht dat het van Economy Comfort afging (wat alleen bij KLM is) maar dat bleek niet zo te zijn. Alsnog heb je bij KL dus drie klassen en niet vier
@MoonJ Economy Comfort blijft inderdaad gewoon bestaan, maar er komt een nieuwe klasse bij. Dat heet Premium Comfort en komt overeen met Premium Economy bij andere airlines. Economy Comfort is 'gewoon' Economy. Deze stoel kun je voor een meerprijs zowel binnen Europa als Intercontinentaal boeken.Komende week zullen we het nieuwe product uitproberen en op InsideFlyer kun je er dan meer over lezen.
Als ik 22 november naar JFK vlieg, is er dan een reëele kans dat ik in een toestel met Premium Comfort tref?