Dit is te laat voor Timo, maar ik ken de reputatie van de AF PE stoelen uit de fora. Wij hebben 'm gevlogen van SIN naar CDG op de 777, meer precies de 2 stoelen naast elkaar aan de em.exit. En ik moet toegeven dat we, met een slaappil erin, een aardig goede nacht hebben gehad.
AMS-HEL van ec naar ebc voor 78 euro via OLCI. Ben al gold dus veel geld voor wat beter eten. Bij upgrade blijven de xp van economy toch van kracht?
Dan blijven we mooi op rij 3 zitten. Op de terugreis heb ik al ebc. Is het eerste segment van mijn reis naar Dubai en Oman in oktober
IBZ -> AMS upgrade 89 euro; gedaan. Prima service van KLM, er was geen maaltijd voor mij in BC en kreeg 7k miles ter compensatie.
Toch denk ik dat het ronduit belachelijk is om € 89,00 te rekenen en vervolgens geen volledige EBC service kunnen verlenen. Een refund van € 89,00 en 7/K voor het ongemak zou mij gepast lijken.
Mwha, niet helemaal mee eens... had geupgrade bij het inchecken en het toestel was toen al onderweg van AMS naar IBZ; alle BC stoelen waren toen nog niet geboekt dus kan best begrijpen dat ze dan niet 8x BC maaltijden "inslaan". Ik ben happy met mn 7k miles.
Voor het boeken heb ik het nog nooit mee gemaakt; na de boeking krijg je soms een suggestie in de app (bv, naar economy comfort of lounge pas - BC overigens niet). Wil je een "aanbieding" naar BC dan moet je inchecken en daarna naar je stoelkeuze; als er een BC stoel vrij is kun je iets bij betalen en dan wordt je geupgrade. Maar zoals vele aangeven kan het per reis verschillen (de prijs) - Ik heb zelf de grens op 100 euro bij vluchten van 2 uur of langer - maargoed dat is voor iedereen verschillend...
Fijn dat je vriendelijk geholpen bent door KLM crew, maar waarom zou je 89 euro betalen om een rij naar voren in dezelfde stoel te zitten, en dan geen maaltijd te krijgen? En als je dat nog niet wist toen je de upgrade deed, waarom vraag je dan niet gewoon je 89 euro terug? Je betaalde voor een product dat je gewoon niet gekregen hebt.
Lounge toegang in de Ibiza Cap des Falco lounge ( waar KLM gebruik van maakt) zonder status of business class kost 33 euro. 89-33 betaal je nog steeds wat veel.
In mijn optiek is er maar weinig dat meer dan 40 euro rechtvaardigt voor een upgrade bij KLM op een 737 of Embraer. de maaltijd is overrated, die kost niet meer dan een tientje. wellicht op mega drukke luchthavens voor de priority security. voor STE+ leden is er helemaal geen voordeel, en die zouden die upgrade nooit moeten nemen.
De crew was geweldig, 10x verontschuldigd, 7k miles, veel gebabbeld met de purser... ik vond het prima allemaal. case closed
Hier ben ik het mee eens, want zo af en toe krijg ik een operationele upgrade, en afgezien van de vlucht naar Tel Aviv, vind ik de extra kosten die een betaalde upgrade met zich meebrengt niet waard. En die van Tel Aviv was operationeel, maar die zou ik in de toekomst mogelijk overwegen door de duur en tijdstip van de vlucht. Punt is natuurlijk ook dat als STE+ dat ik de lounge al in kan en al priority heb, dan stelt een upgrade voor Europese vluchten natuurlijk niet zoveel voor. Als non status houder met toegang tot priority security, lounge en de service aan boord zou je het soms kunnen overwegen natuurlijk omdat je dit anders nooit zal ervaren.