Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

1. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Over het algemeen heeft AF/KL een platinum lid al voor zich gewonnen en die zal naar alle waarschijnlijkheid vaker een J ticket boeken dan een non-statushouder, zo proberen ze de non-statushouder met een lager aanbod te verleiden tot het kopen van J met een goedkope upgrade.

2. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Het gaat hier om een gold member die een beter aanbod krijgt dan een plat.

3. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Dat maakt niet zoveel uit volgens mij, als je geen plat bent, valt er nog omzet extra uit de pax te halen lijkt wel de redenatie te zijn.

4. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Misschien, maar rare redenatie, deze is al klant en zal niet vaker gaan vliegen of duurdere tickets kopen door zo’n aanbod. Die aast wel op een aanbod als deze. Van niet-members kan ik het voorstellen, die wil je verleiden met jou te blijven vliegen of kennis laten maken met de betere stoelen. Een gold is gewoon een minder goede klant en zou je naar mijn mening niet meer voordeel moeten geven.

5. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Dat laatste ben ik helemaal met je eens, alleen in de praktijk blijkt KLM daar niet echt aan mee te werken :rolleyes:

Daan3 vindt dit leuk.
  6. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Dat is bij Delta een stuk fijner voor frequent flyers. De overgebleven busines seats gaan als complimentary upgrades naar status houders op volgorde van status level.
    De “choice benefits” van Delta zijn ook interessant, waar je kan kiezen uit bijvoorbeeld upgrade certificates, bonus miles, travel vouchers en het cadeau geven van status level/ lounge access.

7. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Lege Delta One seats worden tegenwoordig zeker niet zomaar verdeeld onder statushouders en blijven vaak genoeg leeg. Amerikaanse maatschappijen hebben inderdaad wel het voordeel van upgradecertificaten en upgrades naar intra-US First

8. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Vorig jaar oktober heb ik 2x met delta one gevlogen tussen atlanta en buenos aires. Daar werden zowel heen als terug 8 -10 business seats complimentary aan status leden gegeven. Op 2 binnenlandse vluchten werd ook alles opgevuld aan de gate. En zo staat het ook uitgelegd in hun programma.

Laatst bewerkt: 16 mrt 2019
  9. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Geldt dat ook niet meer voor de eigen statushouders?

10. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Dan zal de vlucht overboekt geweest zijn.

Nope, "Complimentary Upgrades are not permitted to Delta Premium Select or Delta One® flights outside of the U.S. 50."

Bron: https://www.delta.com/content/www/en_US/skymiles/medallion-program/medallion-upgrades.html

11. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Je zal gelijk hebben dat de vluchten overboekt waren. Maar het was wel helder en duidelijk wie wanneer welke upgrade kreeg en dat het op volgorde van status ging. Het proces duurde wat lang maar was prima te volgen via de borden bij de gate.

Hier op het forum lees ik wel eens dat het bij KLM net andersom is. Dat is ook mijn ervaring. De beste upgrade deals krijg je als je de laagste status hebt en in het geval van overboeking, gratis upgrades voor niet Flying Blue leden.

12. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Er zit een verschil in tussen operational upgrades (wegens overboeking) of complimentary upgrades (wanneer premium stoelen leeg zijn).

DL en KL, geven beiden hun statushouders voorrang in geval van operational upgrades.

Bij DL kun je domestic complimentary upgrades naar PS en D1 krijgen, buiten de VS niet.

AF/KL geven sowieso geen complimentary upgrades dus de vergelijking gaat mank hier.

13. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Laatste punt wordt as we speak bewezen: rijtje business in AF voor mezelf en achter me zelfs helemaal leeg. Wel gezellig, purser voor de helft ‘van mij’ :)

14. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Je zet het nogal stellig en dikgedrukt neer. Heb je hier dan ook een bron van? Want uit eigen ervaring en als ik een beetje rondvraag en op internet rondlees is dit in het geval van KL redelijk random en zijn hier ook geen officiële regels voor.

15. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Als aanvulling hierop: personeel van bedrijven met contract krijgen ook wel operationele upgrades, soms lijkt het dan dat niet status reizigers de upgrade hebben gekregen, maar dat is niet in alle gevallen.

16. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    529,- of 66K Miles AMS - Curacao bij check-in. 7 stoelen open. Zie geen mogelijkheid om € + Miles te betalen?

Vind hem aan de prijs dus doe het denk ik niet. Hoop op een beter aanbod op het vliegveld. Wil namelijk graag een keer upperdeck zitten!

Iemand die weet als ik nu m’n stoel in Eco wijzig, ik later alsnog naar deze seat selection kan gaan en BC kan kiezen (mits beschikbaar)?

Laatst bewerkt: 17 mrt 2019
  17. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Heb je de beschikbaarheid op ExpertFlyer opgezocht of op de seatmap? Seatmap is niet altijd accuraat omdat niet iedereen een stoel selecteert. Als je je datum en vluchtnummer geeft kan ik voor je opzoeken hoeveel stoelen er nog vrij zijn.

MoonJ vindt dit leuk.
  18. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Bedankt voor het aanbieden! Ik keek op BCD en die gaf aan 7 stoelen. En tijdens olci de seatmap waren er dus ook 7 open om naar toe te upgraden dus gok dat die nog allemaal open zijn!

Nu wil ik weer hem selecteren en nu kan ik helemaal geen Bc kiezen...

Als je toch even voor me wilt kijken: 18-03 KL0735!

Laatst bewerkt: 17 mrt 2019
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  19. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen, maar je kunt er vanuit gaan dat ook bij AF/KL een op-up eerst naar een Plat zal gaan dan iemand zonder status, het kan ook nog gebeuren dat een Plat in een groep van meerdere mensen reist, als er dan maar 1 stoel vrij is wordt hij misschien aan een ander gegeven om het reisgezelschap van de Plat niet uit elkaar te halen. En nee, er is geen bron zoals bij DL over het beleid van op-ups bij AF/KL wat ik zo snel kon vinden, maar de bronnen die jij noemt zijn ook niet per definitie betrouwbaar (rondvragen en op internet 'rondlezen').

Warren en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  20. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Dit is er nog beschikbaar:
    J3 C3 D3 I3 Z0 O0 Y9 B9 M9 U9 K9 H9 L9 Q9 T9 E0 N0 R0 V0 X0

Misschien hebben er dus 4 mensen wél al gebruik gemaakt van de upgrade mogelijkheid en dat je daarom geen aanbieding meer krijgt.

Seatmap is op EF niet beschikbaar binnen OLCI window, dus ik kan niet kijken welke stoelen er nog exact vrij zijn.

MoonJ en MVA20 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina