Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

  1. STK9

    STK9 Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    63
    Het is wonderbaarlijk genoeg toch gebeurd bij mijn reisgenoot. Beiden de aanbieding gehad op DUS-AMS-CUR voor AMS-CUR 549 euro of 59.000 miles. We zijn voor de milesoptie gegaan!
     
    ppt, beuse242, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Gisteren iets bijzonders. LAX-AMS op 074 (KLM) ticket, KL vluchtnummers, Delta operated. Collega zonder status en ikzelf beiden in main cabin, dus geen basic economy restricted fare.

    Vanwege KL Plat kwam ik automatisch op de upgrade lijst (bovenaan) en van de 22 vrije stoelen in Comfort+ kreeg ik er direct een toegewezen. Collega heeft aan de gate gevraagd om betaald te upgraden (cash of miles) naar een van de inmiddels 17 vrije steoeln. Bleek niet mogelijk. Gewoon systeemtechnisch onmogelijk.

    Toen beiden geprobeerd naar Delta One te upgraden (business) - voor ons beiden onmogelijk. Ondanks de vele vrije stoelen in beide klassen, kon het niet. Ze konden ook niet uitleggen waarom...
     
  3. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Aan boord ook geen upgrade mogelijkheid?
     
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Nee.. aan de gate gevraagd of we het aan boord nog konden proberen bij de purser, antwoord was meteen nee. Aan boord toch even de purser gevraagd en die verontschuldigde zich diverse malen maar zei dat de gate agent de bevoegdheid tot upgraden heeft.
     
    FlyingFonz en beuse242 vinden dit leuk.
  5. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Dan laat Delta geld liggen als er zoveel beschikbaarheid is.
     
  6. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Heb je je nog ergens moeten melden dat je Platinum was, of werd je echt meteen automatisch geüpgrade? Ik vlieg binnenkort Delta als FB Plat, dus ben wel benieuwd :)
     
  7. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.731
    Trofeepunten:
    253
    Voor morgen AMS - JFK bij online inchecken een upgrade van €1.259,- pp naar BC vanuit EC terwijl er nog 11 stoelen vrij zijn in BC.... erm,... Dacht het niet KLM :D. Kijk morgen nog wel eens wat er mogelijk is in de lounge. BC upgrade beetje duur.JPG

    Of zou dit voor 2 personen zijn?? Zelfs €629,50 pp voor een dagvlucht gaat mij wat te ver...
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  8. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Ik lees net in een ander draadje dat je vlucht een behoorlijke vertraging heeft, benieuwd of er nu nog een upgrade mogelijkheid naar BC aangeboden wordt in de KLM lounge?
     
  9. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.731
    Trofeepunten:
    253
    Oorspronkelijke vlucht was zelfs geannuleerd, nu op een andere vlucht geboekt die later vertrok en nu weer extra vertraging heeft. Ik kan niks veranderen online aan de Seat die mij nu toegewezen is, heb een ssss code op mn boardingkaart gekregen..... dus geen idee en eigenlijk ook geen zin meer om te vragen in de lounge. Ben maar aan het bier gegaan, we zitten inmiddels op 4 uur loungetijd. Wordt een leuk interview straks :p.
     
    beuse242, lloydje33 en ppt vinden dit leuk.
  10. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Als de voorgaande vlucht geannuleerd is, zal het sowieso wel druk/vol zijn straks denk ik.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  11. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Waarom heb je het interview niet eerder gedaan? Volgens mij kan je gewoon naar de desk lopen en het interview doen, daarna weer naar de lounge. Of is dat enkel Delta?

    Enne, je boarding pas 'verliezen' en een nieuwe vragen? Hopen dat de ssss verdwenen is ;)
     
  12. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.731
    Trofeepunten:
    253
    Geen interview dat is Delta idd. Hier mn kleren geswiped en tas leeg gehaald.
     
  13. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Woensdag in het vliegtuig “upgrade” gekregen toen iedereen al op z’n plek zat.
    Exit rows waren leeg op Eurowings van AMS naar HAM. Ze vonden me best groot en vroegen pro-actief of ik bij de exit wilde plaats nemen gezien m’n lengte.
    Aber natürlich :rolleyes:

    Was geen fan van Eurowings. Ben nu iets positiever ;)
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2019
    Roberto, FlyingFonz, ReneG en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Zondag verplaatst naar voor het gordijntje bij Air France. Ik vond het een sympathiek gebaar en ook meteen maar even geslurpt van de schappelijke bubbels.

    Terugweg was dezelfde stoel maar het gordijntje hing helaas net voor mijn neus. Omdat die niet dichtging op de korte vlucht CDG-AMS, heb ik alsnog de Taittinger aan kunnen wijzen... en na aanvankelijke ‘non’ drie minuten later alsnog een glaasje gekregen. Franse vriendelijkheid bestaat :)
     
    Roberto, VinceG, ppt en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Nee ik stond automatisch op het scherm, collega met FB gold op andere vlucht ook. Heb wel voor de zekerheid in de Delta app de vlucht ingeladen en gekeken naar de instellingen van automatic upgrades. Als je geüpgraded wordt, krijg je een nieuwe boarding pass die geprint klaar ligt bij de gate. Er kan dus iemand anders op jouw oude stoel terechtkomen en hoewel in een lagere klasse, kan dat bijvoorbeeld wel in een verder vrij rijtje van 3 of 4 zijn, terwijl je upgrade een middenstoel kan zijn tussen andere passagiers. Dat kun je in de app voorkomen.
     
    lloydje33 en Thijsk vinden dit leuk.
  16. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Ben je als gast ingelogged in de Delta app, of kan je ook via Skyteam credentials inloggen?
     
  17. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    1.462
    Trofeepunten:
    428
    Kan nu upgrade bod doen AUH-BKK met EY. 450 euro minimale bod. Vind ik meevallen, maar ben met groep van 4.
     
  18. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    SOP..
    Omdat je een 074 (KLM) ticket hebt is niet Delta maar KLM 'eigenaar' zo ongeveer totdat ie onder airport control komt.
    Als je een Delta (006) ticket hebt kan je gewoon al de tijd via de app of website met skymiles of geld upgraden. Bellen kan natuurlijk ook (en is nodig als je GUC/RUCs wilt gebruiken).
    Alleen GUC's gaan officieel naar de gate maar als je de gate agent lief aankijkt en wat stroopwafels dumpt willen skymiles ook wel eens werken :).
    Bij de gate ben je eigenlijk te laat als STE+, dan zijn de Delta's DM/360s met GUC's en Delta's NRSA's aan de beurt.

    Op de dod wordt je automatisch toegevoegd, geloof dat je sinds een aantal maanden in het DL systeem als 'FB plat' automatisch een 'Delta SM plat' wordt. Zodra de agent je upgrade zie je het ook meteen in je app (nieuwe BP).
    In de app heb je een paar opties met betrekking tot upgrades.
     
    Urbanjazz, Thijsk, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. TheRobin

    TheRobin Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    JFK - AMS met KLM. Upgrade Business Class aan de gate a €300 en 36.000 punten.
     
    LeidenHub, beuse242 en lloydje33 vinden dit leuk.
  20. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Gisteren aanbod gekregen om van IAD - CDG te upgraden van business naar La Première voor €1219.
    In een eerdere post had ik al eens laten weten dat ik het vliegen in La Première graag eens mee wil maken.
    Van te voren upgraden kostte mij €2000 ticketupgrade (naar een upgradebare klasse in business) en dan nog 200.000 Miles extra voor de upgrade naar La Première.

    Ik weet het... tis veel geld, maar heb het aanbod aangenomen. Scheelt in ieder geval veel geld en Miles als ik het van te voren had gedaan.
    Ben benieuwd... de ervaring begint over een klein uurtje voor mij.
     
    arjen05, Marcob, Roberto en 21 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina