Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

1. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Begrijp niet dat ze alleen lounge aanbieden. Die zit al zo vol meestal.

2. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Vlieg over 2.5 week AMS - CUR en wilde even checken voor upgrade mogelijkheden van E naar BC. Ben verwend geraakt door werkvluchten in de BC dus wil even kijken wat het voor deze zou zijn (prive). Alleen kan ik nergens deze optie vinden. Moet ik afwachten tot ze met een bid offer komen of tot Check-in? Of heb ik gewoon pech? Zie dat mijn tariefklasse X is. Geen idee hoe hoog/laag dat is in de rang. Heb zo ver ik weet geen super saver / breaking deal gekocht (gewoon via de KLM website).

Heb even alle 72 pagina's hier doorgelezen en schrok van de miles/cash bedragen. 30-12 vloog ik met Vietnam Airlines van Saigon naar Pudong (+- 4u) en had week daarvoor een bid offer gekregen. Minimale geboden (80euro) en boem, op Saigon kreeg ik mijn Business Class ticket. B787, Stoel 7A. Vlucht mocht van mij wel wat langer duren! En zo te zien kan KLM wat leren van de upgrade bedragen.

MRB vindt dit leuk.
  3. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    Yep, afwachten. Je ticket is uitgeven in klasse X (laagste / aanbiedingsklasse economy), dus als je nu wil upgraden moet er een nieuw ticket worden uitgegeven = duur. Als check-in opengaat kun je ipv je ticket je stoel upgraden en dan komen de check-in offers naar voren, als er nog plaats is. Ik woon op Curacao en die route doet meestal 500+ euro op de 747. Als je de met de Airbus vliegt heb je weinig kans, die is meestal volgeboekt.

lloydje33 en MoonJ vinden dit leuk.
  4. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Je zou de klantenservice kunnen bellen wat een upgrade kost. Is dat te duur, kan je tot check in wachten of er een beter bod komt.
    Op de site van BCD kan een tool vinden waarmee je de beschikbaarheid op je vlucht kan vinden, weet je alvast hoe drukbezet de vlucht is.

5. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ok, thx duidelijk! Vraag me af hoe ik dan in de laagste klasse terecht ben gekomen. Was zover ik wist geen aanbieding (niet geboekt tijdens Werelddeal weken of iets dergelijks) en gewoon via de eigen site. Dacht eigenlijk dat ik, door rechtstreeks bij KLM te boeken, ik zou voorkomen in de laagste boekingsklasse te vallen. Zo werkt het bij EY namelijk wel. Is er toevallig op het forum een topic waarin het systeem van boekingsklassen bij KLM worden uitgelegd? Kan het niet zo 1 2 3 vinden.

Vlieg met de 747 ja! Net op Expert Flyer gecheckt en er zijn op het moment nog 15 BC over. 500 is wel m'n max. wat ik zou neertellen voor een enkel. Pak dan wel weer wat extra miles mee.

@Daan3 Ik heb ze een aantal uur geleden op Twitter proberen te bereiken maar lijkt dat ze me steeds over het hoofd zien. Morgen maar ff bellen en het magische woordje RM laten vallen denk ik. ;-)

Daan3 vindt dit leuk.
  6. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Expertflyer is nog beter! Twitter is ook niet meer wat het geweest is

7. Tristan88

Tristan88 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    124
    Trofeepunten:
    33
    KLM: AMS - JFK op een ticket van €250,- pp (nadat onze Delta BRU - JFK vlucht was geannuleerd, ongeboekt naar AMS)
    Heenweg voor zowel mijn aanstaande als ook voor mij een gratis upgrade aan boord naar WBC! Nog nooit meegemaakt, vliegtuig was zeker niet vol!

Terugvlucht werd m’n meisje (silver) samen met mij (plat) gratis naar EC gezet.

Waren we érg blij mee! (Overwogen vooraf nog te upgraden via de app, €599,- keer 2 vonden we wat te gek!)

Laatst bewerkt: 3 mrt 2019
    MRB, Warren, JDE en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. beuse242

beuse242 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Geweldig! Dat moment, dat je boardingkaart niet geaccepteerd wordt, dat je naar de balie loopt en dat er vervolgens nieuwe boardingpasses voor je klaarliggen in BC, daar wachten we toch allemaal op ;-)

Thijsk, MRB, JDE en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. Tristan88

Tristan88 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    124
    Trofeepunten:
    33
    Nou, het mooie is dat we toen we aan boord waren pas gevraagd werden!
    Waren nog zeker 6 EC en genoeg normale economy stoelen beschikbaar waren!
    Dat wat jij omschreef heb ik wel eens meegemaakt maar niet toen ik al zat zeg maar..

beuse242 en lloydje33 vinden dit leuk.
  10. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Zou mooi zijn als het beleid weer wat meer deze kant op gaat, aantal jaren geleden gebeurde dit vaker.

Tristan88 vindt dit leuk.
  11. Nvgfocus

Nvgfocus Silver Member

Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Wow, en dat nog wel op een van de drukste & meest winstgevende routes van KLM! Voor mij is het overigens sowieso een tijd geleden dat ik een 'onnodige' (dus niet overboekt oid) upgrade naar wbc heb gezien

Warren en Tristan88 vinden dit leuk.
  12. Tristan88

Tristan88 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    124
    Trofeepunten:
    33
    Zoals jullie zien, ruimte genoeg.. Er was zelfs meer leeg dan ik me kon herinneren..
    Doosje chocolade huisjes ook nog als extraatje, die zijn trouwens wel echt heeel erg lekker!

Bijgevoegde bestanden:

axtg, beuse242 en lloydje33 vinden dit leuk.
  13. Ties

Ties Blue Tier

Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    AMS-AUH gisteren, of ik voor 90k miles van EC naar de laatste BC stoel wilde.. overduidelijk niet gedaan en de purser vond het ook te veel.

Overigens heb ik op deze route voorheen voor 20-30k vaker een upgrade kunnen regelen.

14. Jack of all trades

Jack of all trades Blue Tier

Leuk Bevonden:
    687
    Trofeepunten:
    123
    CDG-AMS voor €229. In Y-klasse. Euh, zijn ze gek geworden?

beuse242, Carel1, pieter-sa en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Didymis

Didymis Blue Tier

Leuk Bevonden:
    193
    Trofeepunten:
    43
    AMS-LHR voor €149.

Ben benieuwd hoeveel mensen er daadwerkelijk voor dit 'fantastische' aanbod gaan...

16. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Dat lijkt de laatste tijd het standaardaanbod op AMS-LHR. Ik kreeg 3 weken geleden hetzelfde aanbod, niet gedaan natuurlijk. Toen ik in de lounge nog even op de boardingpass in de app keek, zag ik dat ik een upgrade naar Business had gekregen.

lloydje33 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  17. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Ik kreeg vorige week een aanbod van 159 euro naar LCY. Mijn reisgenoot (FB silver) kreeg hetzelfde aanbod voor 59 euro (met dezelfde boekingsklasse).

Volgens mij is dit de standaardpraktijk bij KLM en hier algemeen bekend.

18. Bartholomeus

Bartholomeus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    54
    Trofeepunten:
    28
    Vanochtend AMS - CDG met AF €89 en s middags terugweg ook €89. Beide keren nog 4 stoelen over in BC. Niet gedaan dus
    Zelf had ik beide keren rij achter BC waar ze middelste stoel vrij hielden (anderen passagiers in de rij waren ook Gold of Plat)

19. pieter-sa

pieter-sa Newbie

Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Vandaag bij mij ook cdg-ams, niet gedaan dus

Bartholomeus vindt dit leuk.
  20. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    KLM weet even niet meer wat ze aanbieden, upgrade to .... :)

upload_2019-3-8_18-50-20.png

Ambtenaruh, Daan3, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina