Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

  1. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Op-Ups zijn niet echt zeldzaam op DL. Tientallen upgrades gehad. Op zowat elke domestic vlucht en naar centraal Amerika vinden ze plaats. In tegenstelling tot AF-KLM:
    1. Upgraden ze de elites (en hun medereizigers op dezelfde PNR) zolang er plaats is, ook al is Y niet overboekt.
    2. start het upgrade window ook al 5 dagen/120 uren van te voren

    Omdat Delta naar 80% betaald wil zijn er tegenwoordig constant offers to buy up zeker vanaf het moment dat het upgrade window (120 uren/5 dagen) opent.
    En idd net als bij AF-KLM mocht er nog plaats zijn voorin en Y is overboekt dan gaan hun eigen elites voor.
     
  2. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Thanks, Ik had er bij moeten zeggen dat ik transatlantische vuchten bedoelde. Met upgrades op domestic in de USA heb ik idd ook goede ervaringen.
     
  3. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb een OpUp gehad op een overboekte vlucht van AMS naar SEA met FB Gold destijds.
    Ik kan me bijna niet voorstellen dat van die 200 stoelen in Economy er niemand was met een DL status dus de theorie dat eigen elites worden voorgetrokken is dus niet juist.
     
  4. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    D'r zijn soms offers van te voren of tijdens het boeken van rond de 600EUR. Of dat het een goede deal is voor 8h15 vliegen....
    Eenmaal in de SkyClub is officieel een GUC de enigste mogelijkheid.
    Ze hebben het laatst ook moeilijker gemaakt om vanuit AMS een DoD upgrade uit te voeren.
    Delta houdt er schijnbaar van om haar premium cabine te 'beschermen' & om haar eigen personeel tevreden te houden.. Ze plaats liever NRSA's in Delta One dan dat ze stoelen verkopen met korting. De upgrade/standby lijsten zeggen genoeg. Zie regelmatig bekenden gezichten die werken bij Delta tijdens m'n TATL legs. 4-6 NRSA's van/naar AMS is geen uitzondering, DUS-ATL zelfs een keer 10-12 midweeks gezien.

    KLM agenten @AMS die de fout ingaan. Heb het ook meegemaakt: DL platinum en gold medallions & FB members op-upped. DL Diamond in Y omdat 'platinum' het hoogste level was. Was mij toendertijd verteld dat het niet de bedoeling was en een behoorlijk veel gehoorde klacht was een aantal jaren geleden (voordat er Delta personeel rondliep in AMS)
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2017
  5. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Ik Heb niet met een KLM agent gesproken, er kwam gewoon een business Class stoel boarding pass uit de automaat? Heb toch het idee dat dat automatisch gebeurd.
    Overigens hebben KLM agents aan de balie niet de rechten om iemand te upgraden. Dat kunnen ze wel bij een KLM of AF vlucht.
     
  6. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    wat mij wel duidelijk is, is dat ze het zo onduidelijk mogelijk maken. Ik heb inmiddels 30-40 DL vluchten trans-Atlantisch gehad als (minimaal) FB-Gold met zeker niet het goedkoopste ticket.. Best bod ooit: AMS-DTW 580 EUR. Ben het met @Grouchy eens dat ik dat bedrag niet over heb voor een dagvlucht van 8 uurtjes. Dat staat in schril contrast met een Op-up die ik met KL kreeg vorig jaar op SIN-AMS... voor niets extra 14 uur in J omdat je Elite bent bij overboeking. 580 euro zou ik er nooit voor betalen. Als je ziet hoeveel DL-kisten er dagelijks van AMS vertrekken...
     
  7. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Onduidelijk zou ik het niet noemen. Je kan per leg upgraden en je ziet precies wat het kost in geld of SkyMiles (of de GUC toepassen). Echte spotgoedkoope deals in euro's of Skymiles zul je er idd niet vinden.
    @AMS neemt KLM het over van Delta op de DoD met hun DOD upgrade programma. Details en prijzen kennen we allemaal hier. Met een M-fare is het bv. 25k of 250EUR
    Op-UPS op Deta operated TATL vluchten zijn er echt wel, zeker in de zomermaanden. Had altijd wel een upgrade als Delta medallion in het verleden ergens in Juli-Aug op hun TATL vluchten...MEM, MSP, PDX, ATL etc

    Maar zoals eerder aangegeven bij DL gaan de eigen Elites voor. De laagste elite van DL gaat dus voor een FB Platinum. Zelfde als bij KLM..
     
    Goldfly vindt dit leuk.
  8. boeing767

    boeing767 Blue Tier

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    165
    Trofeepunten:
    33
    AMS-HAM vv €109, viel terug naar €69 vlak voor de vlucht
    AMS-LHR vv €129, viel op een gegeven moment terug naar €89

    Morgen AMS-IBZ €149.

    Heb ze allemaal niet gedaan.
     
  9. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    BSL-AMS gisteren €99.-- pP maar niet gedaan.

    Vanmorgen dan op-up at the Gate gehad voor +1 en mij. Leuke verrassing voor haar eerste vlucht als FB-PLAT. En voor mij ook de eerste op-up bij KLM ooit en ik heb in de 60 vluchten dit jaar. Een keer bij AF een gehad op AMS CDG.
     
  10. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Vorig jaar van Economy+ naar business van Atlanta naar London bij het inchecken voor 450 dollar.
     
  11. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Ja dat idee heb ik ook. Laatst vlucht naar LHR, upgrade voor 79 euro aangeboden, niet genomen, maar wel OpUp - op de terugvlucht zelfde verhaal. Vliegtuig helemaal vol, ook biz vol met OpUps.
     
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Heel toevallig, ik ook vorige week tijdens mijn eerste vlucht als FB PLAT. Ook op-up en ook eerste keer ooit met KLM.
     
    Daeni vindt dit leuk.
  13. Wouterf84

    Wouterf84 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    18
    AMS naar FCO, €81,- pp naar business, niet gedaan.
    Retour was ook 81,- pp voor een upgrade van EC naar EBC, niet gedaan.
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2017
  14. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.465
    Leuk Bevonden:
    2.311
    Trofeepunten:
    558
    AMS-BRS €49. Op de E190. Niet gedaan.
     
  15. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Morgenavond met AF CDG-WAW van EC naar business € 45, natuurlijk gedaan.
     
    petercs vindt dit leuk.
  16. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    KL LAX-AMS, in-flight offer van 60.000 miles. Niet gedaan, mocht niet van mijn vriendin omdat er niet voldoende business class maaltijden aan boord waren en mijn geliefde vriendin vindt dat een wezenlijk onderdeel van de 'experience'.
     
  17. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Jouw vriendin heeft helemaal gelijk. Mijn echtgenote denkt er net zo over en die heeft altijd gelijk:)
     
    MichaelNight en Krabnov vinden dit leuk.
  18. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Slik, da's het dubbele wat het normaal op de grond kost.
     
  19. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Hi Carel,

    uit interesse, je bent FB Gold en hebt dus SkyPriority en Loungetoegang.
    De stoelen in business zijn exact hetzelfde als de economy stoelen. Je zit 2 of 3 rijen verder naar voren en je krijgt een iets luxer broodje. Voor mij zouden deze toevoegingen ten opzichte an FB gold niets extra's waard zijn, maar ben benieuwd waarom je het wel hebt gedaan :)
     
  20. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    In Business blijft de middelste stoel vrij. Zo hebben wij 3 stoelen voor ons 2. Bij AF is de business class wel meer dan een broodje. In de avond een uitstekende maaltijd en onbeperkt echte champagne. Ik ga er zo van genieten. Zit nu in de lounge op CDG en de vlucht vertrekt om 19.15. Je krijgt ook meer miles. Ik vind het de meerprijs zeker waard.
     
    Ready2Board, Goldfly, Daeni en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina