Was separate boeking inderdaad, maar bij de gate waar ik upgrade kreeg wisten zij dat ik met 3 andere reis.
PTY-AMS met halflege Business Class en op een M-Klasse ticket: $1067!!!!??? WTF.. Oh en de opmerking was erbij dat er geen business class maaltijden waren, dus zou economy maaltijd krijgen... Ik overweeg hierover een klcht in te dienen. Naar mijn idee poging tot oplichting om voor 1067usd een uitgekleed product aan te bieden op een ticket waar ruim 2300 euro voor is betaald. Hoor graag jullie mening.
Op basis waarvan wil je een klacht indienen? Jij vindt de prijs te hoog, maar van oplichting is geen sprake. Er is netjes aangegeven dat er geen businessclass maaltijden waren inbegrepen. Overigens had ik die upgrade ook niet genomen.
M-KLasse is een ticket van ruim 2000 euro. V-Klasse is een ticket van 500 euro Bij het bepalen van een upgrade-prijs wordt doorgaans de kosten, en dus boekingsklasse van je ticket gebruikt voor de berekening. Dat is hier duidelijk niet gebeurd, en dat vind ik opmerkelijk.
1: de prijs afgezet tegen mijn boekinsklasse. Zoals ik hierboven in het antwoord aangegeven. 2: de prijs afgezet tegen het feit dat ze niet de businessclass catering willen aanbieden. Als je een bepaalde standaard nastreeft zoals KLM aangeeft te doen, denk ik niet dat je businessclass moet verkopen als je niet het hele product kan bieden zoals het zou moeten zijn. Als je dat dan toch doet, denk ik dat je toch minimaal een korting moet geven en niet de hoofdprijs laat betalen. Misschien was het een fout van het KLM-systeem omdat de Business half leeg was, en de purser aangaf geen mijlen-upgrade beschikbaar te hebben, en dat er ook niemand gebruik heeft gemaakt van het 1067 usd aanbod, wat ik niet zo raar vindt. Zou er iemand in dit forum 1067 betalen voor een upgrade waarbij je gewoon economy catering krijgt, waarbij in het achterhoofd houdend dat je ruim 2000 piek voor het ticket betaald hebt?
Jouw punt snap ik wel, maar een klacht zal weinig indruk maken. je hebt tenslotte de keuze om het niet te doen.
CDG-PVG geboekt in Premium Economy (A fare class) geüpgrade naar business (AF BEST cabine) in de lounge 45 minuten voor vertrek voor 16.000 Miles. Goede deal vond ik. SIN-DPS aangeboden voor omgerekend €90 en die heb ik genomen.
Wat ik me nou afvraag: ik lees hier allemaal verhalen van mensen die BC upgrades voor 200 euro (bij de gate?) aftikken. Maar gaan jullie daar zelf om vragen dan? Of wordt dat aangeboden? Ik heb ook nooit als ik incheck online (en ik heb gewoon EC geboekt) dat ik dan ergens een upgrade naar BC kan kopen?
Ik denk dat bovengenoemden allemaal gold & platinum status hebben en eerder een aanbod krijgen. Op de veiling na heb ik ook nog nooit bij online-check-in een aanbod gehad. Ik heb alleen aanbiedingen voorbij zien komen als ik incheck op de automaat op de luchthaven....misschien krijg je die alleen daar?
Je kan op verschillende momenten om een upgrade vragen en KLM (of een andere maatschappij) kan ook op elk moment een upgrade aanbieden. Je kan zelf een upgrade aanvragen via KLM klantenservice. Dan zullen award Seats beschikbaar moeten zijn en dat is niet altijd het geval. In het geval dat er wel plek is dan betaal je een x hoeveelheid Miles en zit je in business Class. Je boekingsklasse blijft hetzelfde dus je verdient daar geen extra Miles door. Je kan ook op de dag van vertrek (Day of Departure en ook wel een DAD upgrade genoemd) in de lounge vragen of deze nog beschikbaar zijn. Let op dat je minstens 2 uur voor vertrek dit vraagt, liefst 3/4 uur voor vertrek. Indien er plekken zijn dan Kun je opteren om met Miles te betalen of een combinatie van cash en Miles. Afhankelijk van je boekingsklasse wordt dit bepaald. De bedragen zijn niet onderhandelbaar. Dit kan ook voor Delta en Air France vluchten. Ten slotte Kun je ook bij de gate of bij de purser om een upgrade vragen. Mijn ervaring is dat dit duurder is dan in de lounge. KLM kan je vragen om te bieden op een upgrade. Dit kan op elk moment tussen boeking en vlucht gebeuren. Ondanks dat je bod winnend kan zijn, komt het voor dat KLM je toch geen business Class Seat geeft. Tijdens inchecken kan KLM je ook een optie geven, vaak met een goede korting. Ten slotte kan KLM je gratis upgraden. Dit gebeurt alleen als het niet anders kan, overboekte vluchten of verandering van toestel en dergelijke. Zoiets heet een op-Up. Hoop dat je dit wat helpt.
Vanochtend: BHX - AMS 69 euro, niet gedaan. Ik heb een theorie dat wanneer de prijs onder de 99 euro zakt, economy overboekt is en KLM het aantrekkelijk wil maken. Economy was op deze vlucht inderdaad overboekt en werd ik door de pursor gevraagt uit Economy Comfort naar Business te verhuizen. Dit gebeurde pas in het vliegtuig omdat het elektronische boarding systeem kapot was bij de gate op BHX. Heb eerder gezien waar de upgrade 79 euro was en er ook mensen bij de gate naar Business werden geupgrade. Heeft iemand gelijke ervaringen met bedragen onder de 99 euro?
Paar maanden geleden AMS-FRA in een F70 voor DKK 395,- (goed €50). "80% korting!" Niet gedaan, en eindigde met een OpUp.
Iemand ooit een goed bod op DL vluchten gehad in de lounge of bij Check-in? Op-ups zijn zeldzaam op DL hoorde ik, met name voor FB Elites?
Gelijk aan KLM dus.. ik kreeg bij KL ook een op up met FB silver terwijl de AZ alata plus gewoon naar Y werd gestuurd