Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

1. FrBo

FrBo Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3
    Ergens ook wel logisch toch? Ze proberen een bedrijf te runnen.

Als ik het gevoel heb dat er zelfs maar een kleine kans is dat ik geupgrade wordt naar EBC, overweeg ik al helemaal nooit meer een upgrade te kopen. Dus snijden ze zichzelf in de vingers. Natuurlijk kopen ze er een klein beetje loyaliteit mee maar dat gaat voor mij niet het verschil maken of ik KLM/FB/SkyTeam trouw blijf. Ik denk dat die rekensom voor KLM vrij simpel is.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  2. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.083
    Trofeepunten:
    358
    De ervaringen als upgrade als ultimate zijn verschillend.

Wanneer het operationeel is, dan zit je als ultimate wel goed, want ik heb al diverse vluchten meegemaakt waar 1 operationele upgrade nodig was en in alle gevallen was ik dat, en ik weet zeker dat gezien de boekingsklasse ik niet het duurste ticket had.

Courtesy upgrades zijn echt heel wisselend, de purser heeft de vrijheid om het te doen, en echt een lijn zit er niet in, zelf vindt ik het onnodig als ik al niemand naast me heb zitten, maar toch krijg je ook dan wel eens een upgrade, en soms zit je helemaal ingebouwd, zie je dat het voorin leeg is en krijg je de upgrade niet en dan vraag ik mij echt het beleid af.

Maar hier ben ik het inderdaad wel mee eens, je betaald voor de reisklasse die je boekt en garantie heb je alleen als je hiervoor betaald. Dus het is zeker geen recht om een upgrade te krijgen.
    Je kan wel een klein beetje inschatten of er een operationele upgrade inzit, als je een relatief laag bedrag ziet voor de upgrade, kan je kijken als je de betreffende vlucht met miles wil kopen, als er geen beschikbaarheid is in economy of maximaal 1 stoel beschikbaar dan is de kans op een operationele upgrade bijzonder groot.

3. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    NCE - AMS: eur 199 of 18K miles.
    Vriendelijk dank

4. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Bijna on topic: betreft een upgrade in advance via de Plat lijn: CTG - AMS: 52.000 miles van PE naar WBC. En volgens de gegevens in "mijn reis" nu eindelijk eens wel met de bijbehorende XP voor een C klasse. Zou voor mij de eerste keer zijn dat ik die XP krijg. Ben benieuwd.

lloydje33 en Ruut vinden dit leuk.
  5. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    Zou inderdaad heel bijzonder zijn. Hou ons op de hoogte ;)

6. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.554
    Trofeepunten:
    478
    Vlak voor check in met TAP. Van AMS naar LIS. Goedkoopste eco ticket naar European Business Class : 110 euro. Gedaan. Heb namelijk (nog) geen hoge *A status en dus voor fasttrack, lounge en eten aan boord. Lijkt me een OK offer. Minimale upgrade bid voor LIS - GRU was 600 euro. Niet gedaan.

7. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    AMS-DOH met Qatar €811 van eco naar business. Niet gedaan.

FlyingNelus vindt dit leuk.
  8. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    857
    Trofeepunten:
    348
    Ik kan, zo'n 24 uur voor check-in opent, een upgrade kopen via de KLM app onder 'mijn reis'? Knop 'upgrade mijn reisklasse'. Niet interessant hoor, maar het lijkt ook daadwerkelijk een verandering van boekingsklasse te bewerkstelligen. Is dit nieuw? Heb het nooit eerder gezien.

9. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    De extra XP behorend bij WBC zijn niet uitgekeerd, ondanks dat ze wel vermeld werden in "mijn reis" (maar kort na de upgrade aankoop was er helemaal geen vermelding meer te zien over te verdienen mijlen).
    Plat lijn gebeld om dit voor te leggen: "Een upgrade in advance en een OLCI upgrade aanbod geven geen recht op XP volgens het WBC tarief".

Slechts alleen wanneer het ticket wordt omgeboekt wordt naar business klasse heeft men recht op de bijbehorende XP.

10. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Of dit nieuw is weet ik niet, maar zie mijn reactie hierboven, laatste opmerking. Ik denk dat dat het antwoord is.

11. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.222
    Trofeepunten:
    428
    BKK - CDG met AF van PE naar BC morgen voor 349 euro of 49.900 miles.

Laatst bewerkt: 10 nov 2024 om 00:28
  12. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.222
    Trofeepunten:
    428
    Er staat A/Y in de ticket details, dus denk dan A.

Laatst bewerkt: 10 nov 2024 om 15:44
  13. ACE48

ACE48 Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Sorry, zie nu ook dat je schreef "van PE", dus W.

Nog steeds mooie prijs!

14. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.222
    Trofeepunten:
    428
    Zeker. Gedaan voor ~260 euro en 12,5k punten.

michiel1 en FlyingNelus vinden dit leuk.
  15. Mark_

Mark_ Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    8
    Vorige week vanuit Bangkok naar Amsterdam: 900 euro voor BC. Niet gedaan voor een dagvlucht. Premium economy was 400. Ook niet gedaan. BC was overigens na 10 minuten verkocht. PE niet, maar daar werden stewardessen die IPB vlogen geplaatst.

Abesir vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina