Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

  1. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    459
    Trofeepunten:
    63
    Lijkt een foutje te zijn. Schengen is altijd 2hr 'aanbevolen' aankomst op airport.
     
  2. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Dit is zelfs een non-schengen bestemming
     
  3. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    449
    Trofeepunten:
    63
    IAD - AMS

    Eco comfort naar business, €829. Ook voor vier personen, dus niet gedaan. Kon voor het inchecken ook de hele reis upgraden naar BC voor iets meer dan een schappelijke €10k. Ook niet gedaan :D

    Overigens is iets meer dan €10k de prijs die Singapore in de kerstvakantie rekent voor een retourtje AMS - BKK in economy. KLM zit daar met €8k net iets onder. Waanzin. Kijken of dat nog goedkoper gaat worden :(
     
    Ruut en Menno vinden dit leuk.
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.848
    Leuk Bevonden:
    2.043
    Trofeepunten:
    358
    In dit geval is de adviestijd niet raar, de vlucht gaat om 14.20 dus exact 2 uur van te voren, en je mag bij de gate aankomen om 14.04 en mag de gate nog niet gesloten zijn volgens de eigen KLM voorwaarden.
    Rond het middaguur is de piekdrukte weer voorbij en is het over het algemeen zowel bij de veiligheids als paspoortcontrole niet zo druk.
    Als je in de ochtendvertrekpiek zit, dan kan vooral de paspoortcontrole (zowel bij vertrek als bij transfer) wel heeldruk zijn rond een uur of 9 dat je wel meer tijd nodig hebt, maar buiten die tijden is dat op dit moment echt niet zo.
    Sterker nog, op deze manier probeer je actief passagiers te informeren dat men vooral niet te vroeg komt, want tussen 10.00 en 12.00 uur is het vooral weer druk met de passagiers voor de 2de vertrekgolf naar de vakantiebestemmingen, omdat dan de eerste vroege vluchten weer terug zijn en klaar zijn voor de 2de vlucht.

    Neemt niet weg dat zeker bij een verre bestemming en eventuele tegenslagen onderweg je altijd zelf kan besluiten om eerder aan te komen natuurlijk, al is het maar voor de eigen gemoedsrust.
     
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.926
    Leuk Bevonden:
    3.364
    Trofeepunten:
    508
    Toch is de adviestijd wel raar, want als je op Schiphol.nl dezelfde vlucht invoert, krijg je een adviestijd die een uur eerder is. Moet je dan Schiphol, die verantwoordelijk is voor de veiligheidscontroles en doorstroom op de luchthaven, geloven, of KLM, die alleen kan inschatten hoe lang je koffer afgeven duurt?
     
  6. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Gisteren aan board (dus niet bij check-in) 787-10 van Cartagena (Colombia) naar Amsterdam (KLM): 500 Euro Business Class en 200 Euro voor Premium Economy.
     
    Laatst bewerkt: 20 jul 2024
  7. solofarie

    solofarie Blue Tier

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    103
    Trofeepunten:
    33
    TUN-MAD met Air Europa op de B737: bod gedaan van 115,- en geaccepteerd.
    BKK-DXB met Emirates op de A380: EK vroeg 550,-. Overigens niet gedaan, voor zo'n dag-vlucht van een kleine zes uurtjes vonden mijn partner en ik dat we die ruim duizend euro beter aan iets anders konden besteden.
     
  8. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    339
    Leuk Bevonden:
    570
    Trofeepunten:
    123
    IMG_0432.jpeg

    Ik vlieg vrijdag naar Turijn via Milaan en Rome in business class (behalve FCO-TRN en vv) en nu krijg ik ineens deze e-mail toegestuurd. Vorige twee tripjes met AZ waren ook in business maar toen kreeg ik deze upgrade e-mail niet. Weet iemand wat Superior Class is? Als ik op hun site kijk zie ik niets bijzonders staan wat ik nu nog niet heb (skypriority, lounge toegang) op basis van mijn platinum status en business class ticket.
     
  9. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    BRE-AMS €159 in Embraer 190.

    Nope.
     
  10. Mathijs

    Mathijs Newbie Premium Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    AMS-ORD: €1099 van premium eco naar WBC als platinum member
    Collega (zonder status): €379 voor dezelfde vlucht en klasse upgrade

    Voor ons beiden wel hetzelfde aantal Miles: 54100

    Ik ga voor de gein eens klagen, ik ben benieuwd hoeveel drogredenen ik weet te spotten
    Edit: aan de gate nog wel een opup gekregen
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2024
    michiel1, FlyingBlob, Menno en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.400
    Leuk Bevonden:
    1.200
    Trofeepunten:
    223
    Alleen jij een opup of je collega ook? Zaten jullie in 1 boeking?
     
  12. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    459
    Trofeepunten:
    63
    Erg benieuwd wat er uit gaat komen! :)
    (en bofkont, op zo'n vlucht OPUP :))
     
  13. Mathijs

    Mathijs Newbie Premium Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    We zaten niet in dezelfde boeking, dus mijn collega bleef achter.

    Ik had deze boeking sowieso al premium economy heen en WBC op de terugweg zodat ik wat kon slapen tijdens die nachtvlucht. Misschien dat dat nog meegespeeld heeft, ik heb meerdere plat (for life) tags naar achteren zien lopen, dus ik heb heel veel geluk gehad
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2024
    westi vindt dit leuk.
  14. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    339
    Leuk Bevonden:
    570
    Trofeepunten:
    123
    Dat zegt niks, er zijn genoeg trieste figuren die op Marktplaats een FB Platinum tag kopen terwijl ze nog gewoon explorer zijn en vervolgens zeuren om een upgrade
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.848
    Leuk Bevonden:
    2.043
    Trofeepunten:
    358
    Ik vraag me af of dat echt gebeurd, niet zozeer de platinum tags, dat zal vast een persoon wel doen, maar zeuren om een upgrade als je een status niet hebt, dat heeft niet zoveel zin natuurlijk in mijn ogen, niet bij de gate, en ook niet aan boord waar men gewoon kan zien welke status je hebt.
     
  16. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.776
    Leuk Bevonden:
    2.604
    Trofeepunten:
    428
    Genoeg blogs waarin 'kenners' allerlei trucjes vertellen hoe je een upgrade kan krijgen. Klopt natuurlijk niks van die 'trucjes' maar de onervaren reiziger denkt van wel. En er zullen dus vast ook wel blogs zijn die bovenstaande truc verzinnen.
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  17. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Misschien niet helemaal op zijn plek hier, maar wel een geinige.

    AMS-BCN upgrade naar Space One -> €12,-
    Vueling heeft een biedingssysteem voor "upgrades", mijn ervaring is dat wanneer je €11 of €12 biedt je vrijwel altijd prijs hebt. Normaliter betaal je €60,- voor deze plek.
     
    vlieg8877 vindt dit leuk.
  18. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.200
    Leuk Bevonden:
    1.054
    Trofeepunten:
    223
    Vlieg morgen om 11:55 naar FCO.
    Misschien tot ziens!
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  19. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    CUR - AMS / Premium Eco naar Business 48K miles (nachtvlucht).
     
  20. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
    Ik had ook prijs bij het laagst mogelijke bod (AMS-PMI) :)
    Ik had oorspronkelijk met kleine handbagage (rugzakje) geboekt. Bij deze upgrade is ook een rolkoffer inbegrepen.
     
    ThimoM vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina