DXB-CDG €319 of 45600 miles van Eco naar PE, €799 of 114100 miles van Eco naar Business. Kon voor iets van 60 euro de stoel naast me erbij doen en voor 160 de hele rij. Niet gedaan en uiteindelijk vrije middelseat op een bijna volle vlucht CDG-AMS €199 of 12500 miles.
Kort voor het instappen kwamen er nieuwe instapkaarten in de app naar rij 2, deze keer kreeg mijn vrouw gelukkig ook een op-up.
Voor de terugreis € 199 of 17900 miles bij 4 van de 8 EBC stoelen beschikbaar. Helaas deze keer geen op-up. Wel overdreven veel begroetingen als ulti, maar de laatst beschikbare EBC stoel bleef leeg.
Tijdens het inchecken. Vanavond AMS - GDN van goedkoopste economy naar de EBC in de E195 voor 59 euro pp (zowel voor mijzelf als zilver lid en mijn pa als explorer). Niet gedaan. Al vind ik het vergeleken de prijzen die ik hier lees naar CDG en BER wel meevallen die 59 euro.
Check-in upgrade voor AMS-Curaçao morgen: Premium Economy 399 Business Class 699 We hebben al EC bulkhead, ik zie dat PE alleen nog middle seats heeft dus dat vind ik niet zo interessant, prijs is nog wel okay. 2x 700 Euro voor BC tijdens een dagvlucht is me iets te zout. Fingers crossed dus...
KIX - DOH in qr a350 met qsuites. Wilde upgraden met Qcredits[39] maar toen zei de agent dat het ook kon met 46500 avios. 'Toevallig' had ik er 47k staan dus die gedaan. Is een avondvlucht van 12 uur, dus ik denk een topdeal!
€89 van Warsaw naar Amsterdam. Op de laatste vlucht van de dag, waar geen ticket meer in economy klasse te koop was. Uiteindelijk heeft KLM toch nog 2 mensen zo gek gekregen die de € 89 hebben afgetikt, welke vervolgens 5 operationele upgrades naast zich te krijgen. Ze deden het ook wel slim in dat opzicht, soms is de operationele upgrade lang van te voren zichtbaar, maar nu liet men business klasse tot 35 minuten voor vertrek met maar 3 stoelen bezet, om opeens 5 economy comfort stoelen 'beschikbaar' te maken, en 1 minuut later had ik, en ongetwijfeld de 5 andere economy comfort passagiers een nieuwe boarding pass. Je laat mensen zo wel lang in de waan dat je meer ruimte kan krijgen voorin terwijl dat niet zo is.
AMS-CPH vv, AMS-NCE vv met KL consistent tussen de 79 en 99 euro onder voor medereizigers met lagere of zonder status aftrek van reeds betaalde stoelopties. In de meeste gevallen zijn er 2 à 3 rijen J en zit Y behoorlijk vol.
ATH-AMS 249eur of 17k miles. Werd 2 dagen van te voren gebeld of ik wilde upgraden. Afgewezen. Bij de gate een OP upgrade gehad.
NBO-CDG / €499/61K mijlen vanuit PE toen de check-in open ging. Maar, 14 uur voor vertrek werd dat €949/61K Wel eens vaker gezien dat de prijs fluctueert tijdens de check-in? Kan de prijs ook omlaag?