Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

  1. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    AMS - CDG: business class voor €199

    CDG - ABJ: AF durft €599 te vragen voor een upgrade naar Premium Economy. Kan ik beter voor €575 57 XP ehh, SAF kopen :D

    BC is nog niet beschikbaar. Zouden ze eerst inzetten op Premium Economy?
     
  2. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    *Huh: premium economy was bij online inchecken €599, is nu (paar uur later) gezakt naar €349…
     
    michiel1, LordH en Ruut vinden dit leuk.
  3. Mayanja

    Mayanja Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Is dat nieuw, dat de prijs zakt na het openen van de check-in? Ik ben dat nog niet eerder tegen gekomen.
     
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Ik zie het wel vaker hoor, ook bij het openen van de check in een belachelijk hoog bedrag maar wat korter voor vertrek toch een lager bedrag.
     
  5. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Idem voor de BC op de eerste leg. Die is €110 goedkoper geworden. BC voor de tweede leg is nog steeds €999. Dat vind ik te gortig.

    Lees trouwens veel slechte reviews over AF Prem. Eco. Met name over het slechte comfort van de stoel.
     
  6. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    720
    Leuk Bevonden:
    1.520
    Trofeepunten:
    478
    DOH - MEL : 2138 euro vanuit een Economy Classic ticket naar business (platinum status). Eeeeeh.

    DUS - DOH en DOH - DUS net geen 700 euro. Ook niet :)
     
  7. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    AMS-LIN
    199€ of 12,5kmiles

    Niet gedaan en uiteindelijk een op-up gekregen.
     
  8. Timo

    Timo Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    De oude premium economy stoelen bij AF zijn fixed shell. Ze schuiven naar voren ipv een recline. De nieuwe stoelen hebben wel een recline. Nadeel hier van is dat als de persoon voor je compleet naar achteren gaat jij nog moeilijk uit je stoel kunt komen. Persoonlijk ben ik daarom meer fan van de oude stoelen.
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  9. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    AMS-BCN van eco comfort naar BC voor 199 euro. Middle seat was leeg. Dus exact dezelfde stoel in EC comfort als BC. 199 euro voor een hapje van Marcel Wanders? Dacht het niet.
     
    Dan1, William en Ruut vinden dit leuk.
  10. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    28
    Dit komt vaker voor. Economy op sommige (directe) routes naar Azië is erg prijzig, soms is Premium zelfs goedkoper. Altijd goed om tijdens het boeken even te checken. Wij betaalden 200 euro pp meer dan gewoon economy voor een retourtje in premium.

    Als je een wijzigbaar ticket hebt sowieso goed om zo nu en dan te checken omdat prijzen snel kunnen stijgen en dalen. Ik heb ook ooit een keer voor 100 euro een upgrade of eigenlijk ticket wijziging gedaan van premium naar business vanuit de VS (DL vlucht, KL ticket).
     
    michiel1 en ThimoM vinden dit leuk.
  11. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    28
    Een vraag voor hier trouwens: wat is nou de perk die je met FB Gold/Plat hebt op DL Comfort+?

    Er staat bij dat je 50% korting op upgrades krijgt bij gold en 100% bij platinum. Maar ik heb regelmatig gratis upgrades gekregen, ook toen ik nog gold had.

    Worden deze stoelen op T-24 of T-72 oid vrijgegeven voor betaalde upgrades, en kun je ze dan al gratis selecteren als je platinum bent? Een beetje zoals wanneer je gold bent je op T-72 alle stoelen bij KLM gratis kunt selecteren?

    Op dit moment kan ik alleen normale stoelen selecteren namelijk, boekingsklasse V op alle legs.
     
  12. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    435
    Leuk Bevonden:
    681
    Trofeepunten:
    123
    HKG - CDG aanbieding :eek:: 251k miles of €2.009 voor la première ervaring. Ik pas :cool:
     
    Ruut vindt dit leuk.
  13. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    654
    Leuk Bevonden:
    1.259
    Trofeepunten:
    203
    BIO-AMS € 199 of 14100 miles met nog 4 van de 8 stoelen beschikbaar op een embrear.

    Uiteindelijk krijg ik als ulti een upgrade van rij 3 naar rij 2 en mag mijn vrouw met plat PA status op haar verjaardag op rij 3 blijven zitten. Snap echt niet dat ze op een embrear mensen in dezelfde boeking uit elkaar halen. Nu heb ik er aan boord weer gedoe van gehad om te kunnen regelen dat we gewoon naast elkaar konden zitten.
     
  14. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Heel hoop geld natuurlijk maar als je ziet wat een LP los kost valt het nog wel mee ;)
     
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Het uit elkaar halen gebeurd wel vaker, zo op Boedapest wordt van een stel de vrouw die gold is geupgraded en meneer die Platinum is en dus dan ook de upgrade verwacht kreeg deze niet, waarna hij maar begon te lachen.
    Bijzonder ook dat ik als alleen reizende ulti de upgrade niet kreeg, die had ik ook niet zien aankomen.

    Maar ik snap je punt zeker, als er maar 1 upgrade nodig is dan mag het grondpersoneel er geen 2 doen, die regels zijn vrij strikt, net zoals dat de statue in principe de upgrade bepaalt kan men daar wel wat flexibeler mee omgaan kennelijk.
     
  16. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    720
    Leuk Bevonden:
    1.520
    Trofeepunten:
    478
    Ik heb de afgelopen dagen regelmatig ingelogd om eens te kijken wat het upgrade offer van QR zou zijn van zowel DUS naar DOH als ook van DOH naar MEL. Vreemd genoeg was dit geen vaste prijs maar fluctueerde hij, zowel omhoog als omlaag met tientjes. Ik dacht wellicht doen ze dit omdat de vlucht dichterbij komt en zodoende ze alsnog de plekken kunnen verkopen...maar niet dus. Geen peil op te trekken. Niet gedaan. DUS - MEL was op z'n goedkoopst 2000 euro
     
  17. Marcob

    Marcob Blue Tier

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    33
    CUR-AMS op 22-03 KL736

    Nieuwe premium economy 379 euro / 42600 Miles
    Business class 1099 euro 87400 miles

    vanaf standard rate met economy comfort
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  18. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63

    Ik denk dat je hier opties (stoelen in dezelfde boekingsklasse, bagage) verward met upgrades (als in naar premium eco, business of la première). Op die laatste categorie krijg je namelijk zeker geen 50% korting…

    Je upgrade in die laatste categorie is een stoel in de betreffende hogere boekingsklasse. Geen ticketwiziging naar die boekingsklasse. Je krijgt bij een upgrade naar business immers niet de XP die erbij horen…
     
  19. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Heb vannacht kennis mogen maken met die oude stoel. In één woord: verschrikkelijk. Maar ook knap dat iemand zo’n ergonomisch slechte stoel kan ontwerpen…
     
    Ambtenaruh en michiel1 vinden dit leuk.
  20. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    193
    Trofeepunten:
    43
    AMS - LCY
    €179 of 9.900 Miles

    Omgerekend €4,50 per minuut in de lucht.
    Dikke doei.
     

Deel Deze Pagina