€229 van DUs naar CDG of €249 van CDG naar BUD. Ik denk dat er iemand een zonnesteek heeft opgelopen….
ATL-AMS $747 bij gate van Eco naar BC. Twee seats beschikbaar, helaas kwam ik te laat bij de gate vanwege enorme wachtrijen bij de security en waren ze net voor m'n neus weggekaapt.
Op de eerste vlucht mocht ik middels een operationele upgrade gewoon op rij 1 plaatsnemen, pas op het laatste moment was het zichtbaar, helaas was de catering ontbijt de pannenkoek met kaas niet mijn ding. Op de tweede vlucht met ASL airlines niet, maar stoel naast mij bleef leeg en €249 met 5 open stoelen in biz en ook genoeg in economy, die prijszetting zorgt voor nul betaalde upgrades. Zo komen ze nooit van die pannenkoeken af natuurlijk.
Van ICN naar CDG (met AF) van Premium Economy naar Business voor €349 euro. Dat leek mij totaal geen verkeerde deal voor een 14u durende vlucht, dus die hebben mijn parter en ik gelijk gepakt. CDG naar AMS voor €179 hebben we uiteraard niet gedaan, aangezien we gold zijn kunnen we hoe dan ook de lounge in op CDG.
IST-DUS met TK (A321): €290 of 15.000 miles. Krijg deze aanbieding ook geregeld van/naar Amsterdam, 's avonds laat op de A330 wil ik hem nog wel is doen anders prima ergens achterin.
AMS-TLS (KLC) € 199 of 9900 miles. De prijs in miles is lager dan ik gewend ben, maar we blijven mooi op rij 3 zitten.
We hebben oorspronkelijk iets meer dan 1800 euro betaald. Dit was heen via CDG met Air France in Business en terug in Premium Economy (tussen CDG en AMS economy). Maar omdat Air France onze vlucht naar ICN had geannuleerd hebben we om kunnen boeken naar Korean Air, wat een waar cadeautje was op het bovendek van hun 747-8. Dus in totaal hebben we zo rond de 2200 euro betaald. Niet slecht denk ik zo. Overigens vraagt KLM nu (anderhalf uur voor vertrek) 89 euro voor een upgrade naar business tussen CDG en AMS. Zo te zien is er slechts 1 van de 12 business stoelen bezet…
CDG-SIN Business naar First met Air France €1599 of 199k miles. voor de miles optie gegaan. Heel veel zin in!
AMS>ORD voor een dagvlucht Economy Comfort > Premium Economy € 269 (6 beschikbaar) Economy Comfort > Business € 569 (9 beschikbaar) Hmm. Lastig. Heb (nu nog) een eigen rij in EC, maar de prijzen vallen me niet tegen.
Veel plezier in de LP Lounge! Vergeet vooral niet voor de King George V te gaan… eerst goed de tong ‘bevriezen’ met ijswater, dan een slok nemen en je mond laten opwarmen
Lijkt mij sowieso een fantastische ervaring maar deze is toch sowieso voor 205k te boeken, zonder upgrade?
AMS - LAX morgen (Platinum status): Y > W = 579,- of 47.000 miles met nog 11 stoelen vrij Y > J = 1.899,- of 112.000 miles met nog 4 stoelen vrij Krijg de melding dat de vlucht wat empty seats heeft (en of ik die wil kopen) en so far is m'n hele rij + andere rijen in Y Comfort vrij, dus voor dat geld blijf ik wel zitten. Andere Platinum waarmee ik samen reis (wel op een andere boeking) heeft voor beide upgrades respectievelijk 999,- en 329,-. Een stuk beter. Miles prijzen zijn wel gelijk.
ORD > AMS Economy (comfort) naar Premium Economy: €459. Zeker niet gedaan, maar uiteindelijk ook zeker niet geslapen op m'n gewone stoel dankzij de 'veel plek in beslag nemende buurman'.... .
Was er geen mogelijkheid om de bemanning (bij voorkeur) discreet erop te wijzen dat de buurman niet in één stoel past dus dat deze een andere plek krijgt toegewezen of dat jij een andere plek krijgt? Want uiteindelijk is namelijk de passagier die niet in één stoel past verantwoordelijk dat hij het juiste ticket koopt, dus een extra stoel. Het is aan de bemanning om dat dan ook te controleren en waar nodig actie te ondernemen. Als de man een extra ticket gekocht heeft maar alsnog direct naast jouw geplaatst wordt dan heeft die passagier ook all rechten om een dergelijke plek te eisen en is het aan het cabinepersoneel om dit op te lossen.
De niet-discrete manier is wel een goeie gangmaker van de vlucht, maar die heb ik niet gespeeld. Vond de crew ook niet bijzonder vriendelijk, en met vol toestel (ook PC/Biz) zag ik weinig opties. Helemaal omdat het op het randje zat van 'kan het of kan het niet'. Vroeger had KLM het over 'corpulente passagiers', maar dat is naar jip-en-jannekeltaal omgeschreven: Vliegen met overgewicht (ja jijzelf, niet je bagage). Daarin staat dat de armleuning omhoog en omlaag moet kunnen. De meneer naast me had niet persé overgewicht, maar had door zijn lichaamsbouw/sporten een enorm breed bovenlijf/brede schouders. De armleuning kon dan ook wel bewegen, maar hij kwam gewoon ver over de 'middenlijn' uit. Het betekende in elk geval in elke positie continu lichaamscontact
Ik zag in jouw link trouwens wel een interessante; Embraer 175 en 190: 45 cm (en een lege stoel naast u) Nu kan ik uit ervaring vertellen dat er bij volle vluchten op deze toestellen geen lege stoel naast je zit. Al begrijp ik dat discreet vragen lastig is, zeker als de lichaamsbouw zo is dat het volgens de KLM voorwaarden niet verkeerd is. Gelukkig heb ik wel eens wat operationele upgrades gehad als platinum en helemaal als Ulti toen het personeel zag dat een zeecontainer naast mij niet specifiek mijn vlucht fijner zou gaan maken.