Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

  1. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    €229 van DUs naar CDG of €249 van CDG naar BUD.
    Ik denk dat er iemand een zonnesteek heeft opgelopen….
     
    ppt, westi en Ruut vinden dit leuk.
  2. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    ATL-AMS $747 bij gate van Eco naar BC. Twee seats beschikbaar, helaas kwam ik te laat bij de gate vanwege enorme wachtrijen bij de security en waren ze net voor m'n neus weggekaapt.
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Op de eerste vlucht mocht ik middels een operationele upgrade gewoon op rij 1 plaatsnemen, pas op het laatste moment was het zichtbaar, helaas was de catering ontbijt de pannenkoek met kaas niet mijn ding.

    Op de tweede vlucht met ASL airlines niet, maar stoel naast mij bleef leeg en €249 met 5 open stoelen in biz en ook genoeg in economy, die prijszetting zorgt voor nul betaalde upgrades. Zo komen ze nooit van die pannenkoeken af natuurlijk.
     
  4. FLJ

    FLJ Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Van ICN naar CDG (met AF) van Premium Economy naar Business voor €349 euro. Dat leek mij totaal geen verkeerde deal voor een 14u durende vlucht, dus die hebben mijn parter en ik gelijk gepakt.

    CDG naar AMS voor €179 hebben we uiteraard niet gedaan, aangezien we gold zijn kunnen we hoe dan ook de lounge in op CDG.
     
    DuckDuck, BartF, lloydje33 en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. solofarie

    solofarie Blue Tier

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    103
    Trofeepunten:
    33
    IST-DUS met TK (A321): €290 of 15.000 miles.
    Krijg deze aanbieding ook geregeld van/naar Amsterdam, 's avonds laat op de A330 wil ik hem nog wel is doen anders prima ergens achterin.
     
    ppt vindt dit leuk.
  6. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    654
    Leuk Bevonden:
    1.257
    Trofeepunten:
    203
    AMS-TLS (KLC) € 199 of 9900 miles. De prijs in miles is lager dan ik gewend ben, maar we blijven mooi op rij 3 zitten.
     
  7. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Dit is inderdaad een hele goede deal (als die PE tickets niet al te duur waren natuurlijk ;) )
     
  8. FLJ

    FLJ Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    We hebben oorspronkelijk iets meer dan 1800 euro betaald. Dit was heen via CDG met Air France in Business en terug in Premium Economy (tussen CDG en AMS economy). Maar omdat Air France onze vlucht naar ICN had geannuleerd hebben we om kunnen boeken naar Korean Air, wat een waar cadeautje was op het bovendek van hun 747-8. Dus in totaal hebben we zo rond de 2200 euro betaald. Niet slecht denk ik zo.

    Overigens vraagt KLM nu (anderhalf uur voor vertrek) 89 euro voor een upgrade naar business tussen CDG en AMS. Zo te zien is er slechts 1 van de 12 business stoelen bezet…
     
    michiel1 en DuckDuck vinden dit leuk.
  9. SanderDb

    SanderDb Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    13
    CDG-SIN Business naar First met Air France
    €1599 of 199k miles.

    voor de miles optie gegaan. Heel veel zin in!
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2024
    FlyingBlob, Fripsmaster, Didymis en 8 anderen vinden dit leuk.
  10. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    AMS>ORD voor een dagvlucht

    Economy Comfort > Premium Economy € 269 (6 beschikbaar)
    Economy Comfort > Business € 569 (9 beschikbaar)

    Hmm. Lastig. Heb (nu nog) een eigen rij in EC, maar de prijzen vallen me niet tegen.
     
    MoonJ, ppt en SanderDb vinden dit leuk.
  11. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    307
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Veel plezier in de LP Lounge! Vergeet vooral niet voor de King George V te gaan… eerst goed de tong ‘bevriezen’ met ijswater, dan een slok nemen en je mond laten opwarmen
     
    SanderDb vindt dit leuk.
  12. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Lijkt mij sowieso een fantastische ervaring maar deze is toch sowieso voor 205k te boeken, zonder upgrade?
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  13. FlyerR93

    FlyerR93 Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    AMS - SIN EUR 1099 (vroeg een man bij de balie)
     
  14. Timo

    Timo Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    AMS - BKK
    Premium Economy naar Business €999 of 65000 Miles.
     
  15. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    AMS - LAX morgen (Platinum status):

    Y > W = 579,- of 47.000 miles met nog 11 stoelen vrij
    Y > J = 1.899,- of 112.000 miles met nog 4 stoelen vrij

    Krijg de melding dat de vlucht wat empty seats heeft (en of ik die wil kopen) en so far is m'n hele rij + andere rijen in Y Comfort vrij, dus voor dat geld blijf ik wel zitten.

    Andere Platinum waarmee ik samen reis (wel op een andere boeking) heeft voor beide upgrades respectievelijk 999,- en 329,-. Een stuk beter. Miles prijzen zijn wel gelijk.
     
  16. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    654
    Leuk Bevonden:
    1.257
    Trofeepunten:
    203
    AMS-AES: € 199 of 11.300 miles.
     
  17. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    ORD > AMS

    Economy (comfort) naar Premium Economy: €459.

    Zeker niet gedaan, maar uiteindelijk ook zeker niet geslapen op m'n gewone stoel dankzij de 'veel plek in beslag nemende buurman'.... :rolleyes:.
     
  18. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Was er geen mogelijkheid om de bemanning (bij voorkeur) discreet erop te wijzen dat de buurman niet in één stoel past dus dat deze een andere plek krijgt toegewezen of dat jij een andere plek krijgt?
    Want uiteindelijk is namelijk de passagier die niet in één stoel past verantwoordelijk dat hij het juiste ticket koopt, dus een extra stoel. Het is aan de bemanning om dat dan ook te controleren en waar nodig actie te ondernemen.
    Als de man een extra ticket gekocht heeft maar alsnog direct naast jouw geplaatst wordt dan heeft die passagier ook all rechten om een dergelijke plek te eisen en is het aan het cabinepersoneel om dit op te lossen.
     
  19. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    De niet-discrete manier is wel een goeie gangmaker van de vlucht, maar die heb ik niet gespeeld. Vond de crew ook niet bijzonder vriendelijk, en met vol toestel (ook PC/Biz) zag ik weinig opties. Helemaal omdat het op het randje zat van 'kan het of kan het niet'.

    Vroeger had KLM het over 'corpulente passagiers', maar dat is naar jip-en-jannekeltaal omgeschreven: Vliegen met overgewicht (ja jijzelf, niet je bagage). Daarin staat dat de armleuning omhoog en omlaag moet kunnen.

    De meneer naast me had niet persé overgewicht, maar had door zijn lichaamsbouw/sporten een enorm breed bovenlijf/brede schouders. De armleuning kon dan ook wel bewegen, maar hij kwam gewoon ver over de 'middenlijn' uit. Het betekende in elk geval in elke positie continu lichaamscontact :oops:
     
  20. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Ik zag in jouw link trouwens wel een interessante;
    • Embraer 175 en 190: 45 cm (en een lege stoel naast u)
    Nu kan ik uit ervaring vertellen dat er bij volle vluchten op deze toestellen geen lege stoel naast je zit.

    Al begrijp ik dat discreet vragen lastig is, zeker als de lichaamsbouw zo is dat het volgens de KLM voorwaarden niet verkeerd is.

    Gelukkig heb ik wel eens wat operationele upgrades gehad als platinum en helemaal als Ulti toen het personeel zag dat een zeecontainer naast mij niet specifiek mijn vlucht fijner zou gaan maken.
     

Deel Deze Pagina