Heel soms een tientje lager, maar sowieso niet op mijn tickets. Ik vlieg G of X of V klasse en dan zie ik eerder 800-1000. Edit: 4 van de 5 keer zit de cabine gewoon vol, dus is er niets te upgraden.
Ik verbaas me er iedere keer over hoe vol de business class zit. Terwijl de prijzen bij vooraf boeken echt 3000+ zijn. Ik denk toch heel veel last minute upgrades.
Volgens mij zijn er een paar redenen: vakantiegangers boeken eerder dan zakenreizigers en de biz zit vol met gezinnen met kids (meteen 4 stoelen) op deze route, daarnaast zijn er altijd nog ambtenaren die heen en weer reizen, zowel vanuit de eilanden als vanuit NL en je hebt veel Duitsers die naar Curaçao komen. Daarnaast is het een super populaire IPB-route, 20+ IPB'ers is geen uitzondering. En in het laagseizoen met onregelmatige vluchtschema's heb je ook nog wel eens crew die teruggevlogen wordt (wel in KLM kleding, maar niet in functie). Dus zo komt die biz vol. Dat er nu in de zomer nog goedkoop gevlogen kan worden, komt denk ik door de extra vlucht die is toegevoegd en die ook meteen met een 777 (grote biz) wordt uitgevoerd; was eerst de airbus 332. Dat zijn 34 stoelen vs 16 of 18. Er is sinds kort ineens weer beschikbaarheid bijgekomen, ook in goedkopere klassen, vooral voor de extra vlucht kl733/4. Dus dat biedt perspectief voor check-in upgrade offers.
Dat is zo. Wilde eerder dit jaar upgraden maar BC zat vol KLM crew vanwege een eerder geannuleerde vlucht. CC beklaagde zich er bij mij nog over, we zitten in zware tijden dus stop ze in Economy dan kunnen we tenminste nog geld vangen met upgrades. Zag nu ook opeens dat ze vanuit AUA 2 retourvluchten hebben. De reguliere met een 777 rond 19uur en een 2e met een Airbus om 2030uur. Lijkt aardig druk te worden op de ABC-eilanden.
AMS-LIN €69,- voor mij (Platinum) en €54,60 voor mijn reisgenoot (Explorer). Dit komt omdat we al €14,40 hebben betaald voor een economy comfort stoel voor haar. Ik ga het niet doen. Ook al is het een prima prijs. Vooralsnog hebben we samen een rij voor onszelf in economy comfort en het lijkt tot nu toe geen volle vlucht. Dit kan nog veranderen want de check in is nog niet heel lang open.
Dus - ams, €59 Ams - kbp €89 Voor Dusseldorf is dat te duur, biz was en bleef leeg, voor kbp was de prijs best goed en zeker 3 mensen hebben toegehapt. Ik niet een rij van 2 en een rij van 3 voor mij alleen is prima.
VLC-AMC voor eur 89,- En hij is weer omgezet van een 737 naar een embraer. Nog 10 stoelen vrij. Ben benieuwd hoeveel er morgen nog over zijn. Ik ga het in ieder geval niet doen ;-)
Embraer ‘business! Kan betekenen dat je gewoon iemand direct naast je hebt zitten. Dan betaal je wel heel veel voor 1 of 2 rijen naar voren en een iets beter bakje voer.
Stockholm - Amsterdam: 179 euro 5 rijen business class en bijna alles leeg, ik blijf lekker in de economy comfort!
Idem dito voor de terugreis (LIN-AMS dus). Hele C is leeg (twee rijen), ik blijf lekker op 3 zitten met nog een middenstoel vrij tussen mijn zusje en ik.