Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

  1. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ik ben bang dat we dit steeds meer gaan zien op airports die niet snel genoeg weer gaan opschalen. Overvolle airports en vliegtuigen!
     
    Grouchy vindt dit leuk.
  2. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    KLM toestel van Amsterdam naar Lisboa was van 737-700 naar 737-800 gegaan, maar het aantal passagiers niet, dus genoeg lebensraum. Maar dat gaat snel voorbij zijn nu je als Nederlander niet meer 2 weken in quarantaine hoeft in Portugal, ik had de incidence rate donderdag al aangepast zien worden en tot mijn blijdschap werden we, na nog wel even in een bus zijn gepropt bij de Schengen Arrivals ‘vrijgelaten’. Stonden niet eens mensen in de arrival hall om de pcr test te controlerem.. Portugal wil weer toeristen, niet voor niets schaalt Lufthansa op, KLM zal niet achterblijven. Nu ook bevestigd door ministerie van buitenlandse zaken dat er geen quarantaineverplichting meer is in Portugal.

    Het is inderdaad te hopen dat luchthavens niet teveel personeel heeft laten gaan, op Schiphol maak ik mij geen zorgen trouwens, dat zit wel goed. Bottleneck is altijd de KMAR.
     
    Grouchy, lloydje33, Thijsk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ow is het aangepast? Mooi!
    Kijk aan Portugal kunnen veel landen nog een voorbeeld nemen. Zij zijn vanaf het begin al heel snel geweest in het aanpassen van de reisadviezen. Zij gingen echt met de incidentie cijfers mee en deden niet aan politieke cijfers (jij mij op rood zetten, dan ik jou ook op rood zetten).
     
    lloydje33, Carel1, MVA20 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Max2000

    Max2000 Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    AMS-CDG €89,-
    CDG-AMS €99,-

    Heenvlucht is zo goed als leeg lijkt het op de seatmap. Business t/m rij 3 en ik zit als enige in de comfort dus hele rij voor mijzelf. Dus ik blijf lekker zitten.

    Terugvlucht lijkt wel voller maar heb alsnog heel rij 6 voor mijzelf.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  5. Max2000

    Max2000 Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Er zijn maar 27 passagiers aan boord voor AMS-CDG, op een 737-700. Ik zat nauwelijks of de purser kwam al naar mijn toe en ik mocht een rij naar voren. Toch leuk om weer een upgrade te krijgen, en echt een hele aardige crew weer!
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2021
    FlyingFonz, Ozzietukker, lloydje33 en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Upgrade is altijd leuk, zeker aan boord, en in dit geval was de lage loadfactor de reden, maar de upgrade toen ik onverwacht opgepropt zat door een zeecontainer (excuse my language) naast me naar een vrije rij in de BC van Economy Comfort voor de vlucht naar Kiev was ik de bemanning echt heel dankbaar.

    Maar de crew is wel een hit or een miss, op de terugweg hadden we een purser die op oorlogspad was met passagiers, en de 'gold' passagiers op rij 4 (links en rechts) voor mij persoonlijk welkom ging heten en een extra versnapering aanbood.
    Nu kan mij het gesprekje of de versnapering echt wel gestolen worden, maar het komt mij wel raar over als je weet hoe het spelletje werkt dat je als Purser wel de 'Gold' passagiers welkom heet, maar de Platinum passagier die er een rij achter zit niet. En de reden van de rij erachter is natuurlijk dat ik liever een hele rij voor mezelf heb dan dat ik ergens midvlucht over de slapende passagier aan het gangpad moet heenkruipen als dat niet nodig is.
     
    Max2000, Thijsk, VinceG en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Als FB Gold kan ik dat wel waarderen:)

    Nee, onzin natuurlijk. Ik heb trouwens nooit de indruk gehad dat crew wist wie gold of platinum heeft aan boord. Wat mij betreft krijgt elke passagier evenveel aandacht, maar voor frequent flyers mag op gebied van upgrades, zeker als er lege plekken zijn, best wel eens wat extra's gedaan worden. Zo behoud je immers je loyale klanten.

    Enige wat ik me wel herinner is dat crew op de hoogte was van een Skipper/Club2000 passagier aan boord. Lullig, want die hoeven er eigenlijk niets voor te doen.

    Heb het idee dat de crew niet op de hoogte is wie de frequent flyers zijn aan boord. Valt me altijd op dat sociale passagiers altijd wat meer aandacht krijgen en dat begrijp ik dan weer wel.
     
  8. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Mijn ervaring is dat er slechts twee criteria gelden op basis waarvan de crew de afweging maakt of, en in welke mate er extra aandacht (EA) wordt gegeven aan een passagier:
    - status (S)
    - gunfactor (G)

    De formule is daarmee:
    EA = S x G

    Je S is hoog, de EA is laag. Hm... ingewikkeld.
     
    Godenzoon14, Thijsk, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Op de IPAD die men aan boord heeft staat de eventuele status van elke passagier vermeld en als je erop klikt ook de naam van de passagier. En daarmee lopen ze ook door de cabine. Er staat daar ook informatie in over eventuele vervolgvluchten en bij vertragingen kan je op die manier passagiers die hun vlucht gemist hebben persoonlijk informeren, of juist aan het eind van de vlucht voorin het vliegtuig zetten van rij 30 zodat ze eerder van boord zijn en de mogelijkheid hebben om de connectie wel te halen.
    De 'random' upgrades die ik krijg zijn daarmee natuurlijk niet zo random en als een crew dat wil doen zullen ze wel aan de KLM spelregels moeten houden.

    En dat sociale en vriendelijke passagiers extra aandacht krijgen, uiteraard, een prettig gesprek is voor de bemanning ook leuk en soms is er natuurlijk een klik met een passagier, niks menselijk is cabinepersoneel vreemd natuurlijk.
     
    ErwinLansing, Thijsk, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Ja die Ipad... zo vroeg ik ooit een keer upgrade naar BC op vlucht AUA-AMS... Geloof ik 649euro. Veel te duur, dus vroeg hoeveel het is als ik met miles zou betalen. Oei, jammer, Ipad geeft nu geen gespaarde miles aan...

    Goed ik denk dat crew wel wat pro-actiever mag zijn bij de briefing om te kijken wie ze eigenlijk vervoeren.
     
    Timo en Thijsk vinden dit leuk.
  11. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dat is mijn ervaring ook. Ik wordt bijna altijd met mijn naam aangesproken. Op mijn verjaardag kreeg ik een flesje cava aangeboden.
     
  12. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Dat ligt echt aan de crew. Bijna nooit wordt ik aangesproken met mijn naam, bijna nooit een praatje. Maar als er iemand komt dan is het meestal wel gelijk een upgrade.

    Op mijn verjaardag trouwens nog nooit iets gekregen. :(
     
    Ruut, Timo en Thijsk vinden dit leuk.
  13. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Voor overmorgen geen upgrade offer maar tot mijn grote schrik een downgrade. Heb zojuist in de mail ontvangen:

    DEAR CUSTOMER
    THIS IS TO INFORM YOU THAT, DUE TO CREW REASONS
    WE HAVE REBOOKED AND CONFIRMED YOUR SEAT IN THE MAIN CABIN
    OF FLIGHT KL891/12JUN FROM AMSTERDAM TO CHENGDU
    WE SINCERELY APOLOGIZE FOR ANY INCONVENIENCE
    FOR FARE DIFFERNCE AND KINDLY VISIT OUR WEBSITE KLM.COM
    SELECT CUSTOMER SUPPORT - REFUNDS OR COMPENSATION
    FOR MORE INFORMATION PLEASE CONTACT US 24/7
    ON SOCIAL MEDIA VIA TWITTER/KLM OR FACEBOOK/KLM
    ALTERNATIVELY YOU CAN ALSO CONTACT LOCAL KLM OFFICE
    KIND REGARDS
    KLM ROYAL DUTCH AIRLINES

    Ticket was ruim 2 maanden geleden met cash betaald en geupgrade met miles via flying blue. Destijds was er nog volop beschikbaarheid in J. Aangezien de vlucht later volledig volgeboekt is en J tickets voor ruim €5000 verkocht werden hebben ze mij waarschijnlijk naar Y verplaatst om plaats te maken voor een betalende passagier. De reden “crew reasons” is heel vaag.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  14. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Misschien een wijziging van toestel met minder capaciteit?
     
  15. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Tijdje niet op het forum geweest i.v.m vakantie maar hier twee offers:

    AMS - MXP op 24 Mei: €69,-. Niet slecht en als ik geen lounge toegang had bij Privium via mijn AE Platinum, zeker gedaan. Boeing 737-700.

    CDG - AMS op 05 Juni op AF metal: €79,-. Niet gedaan ondanks geen lounge toegang op CDG met AE. Blij ook. Karige service in lijn van 'Covid' - geen snack of iets dergelijks. A.k.a. kostenbesparing. De purser had nog lef om via het omroepsysteem te vragen of iedereen alsjeblieft maar 1 drankje wilde bestellen zodat de tijd dat het mondkapje af is zo kort mogelijk wordt. Dit klonk wel echt heel zielig moet ik toegeven. :D

    Bij het boarden trouwens nog een 'leuke' discussie gehad met de gate agents die mij eerst 3 keer weigerden omdat ik geen sneltest uitslag had, terwijl dat sinds 1 Juni al niet meer nodig was. Ze wilden mij niet geloven totdat ik na 3 keer vriendelijk te blijven, iets geïrriteerder mijn telefoon met TravelDoc in hun gezicht duwde. Hierna gingen ze het toch maar opzoeken in hun eigen TravelDoc (precies hetzelfde natuurlijk) en mocht ik toch aan boord, zonder excuus of iets dergelijks.

    Paar fransen die ook werden geweigerd waren mij erg dankbaar dat ik ze vertelde even te wachten omdat ik zeker wist dat zij, net als ik, zonder sneltest uitslag gewoon aan boord zouden mogen gaan.

    Altijd leuk, die Fransen. Ik snap dat de regels snel veranderen, maar na 4/5 dagen hoor je echt wel op de hoogte te zijn van nieuwe regels. Zeker als je er 10+ vluchten per dag naar hebt staan in je schema.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  16. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Ja daar kan nog wel wat aan gedaan worden, de kennis van de gate agents. Ik snap dat in mijn geval dat Portugal net op de gele lijst stond en je ook met overstap in Parijs zonder test naar Nederland mocht vliegen nog nieuw was, maar het was ook hier direct nee ik sta hier elke dag en het is niet mogelijk, dat je inderdaad pas na aandringen men op zoek gaat.
    En zeker bij 10 vluchten per dag, ja dan mag je wel weten wat de reisregels zijn.

    De purser die omroept maximaal 1 drankje, dergelijk cabine personeel heb ik nog niet meegemaakt. Hebben ze aan mij een lastige kluif want ik heb al sinds jaar en dag een appel, ook voor Corona, en die eet ik nu ook rustig op. En bij dit soort verzoeken kan ik mijzelf niet inhouden, ik doe het dan extra langzaam....
     
    MoonJ, Thijsk, Javadest en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    €129 van Ams - Lis niet gedaan zitten 104 mensen die over 134 zitplaatsen in economy verdeeld kunnen worden, en de ec bleef mooi vrij due 2 rijtjes naar voren is onzin als je al 2 lege stoelen naast je hebt.

    Van Lis-Cdg morgen geen upgrade mogelijkheid, gedowngraded van a321 naar a320 zodat je ergens voorin met krappe beenruimte terecht komt in plaats van stoel 10A….
    Van Cdg - Ams €89, maar loadfactor us belabberd dus ik gok wel op een lege plaats in de ec voor de 45 minuten durende vlucht.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  18. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    CUR-AMS 549 eur 16 beschikbaar
     
  19. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Die heb ik vandaag gedaan op de vlucht vanuit Curaçao. Was iets duurder (€659) en nog maar 2 stoelen beschikbaar (vliegtuig zat bijna vol). eerlijk gezegd zou ik het niet nog een keer doen op een nachtvlucht met deze stoelindeling (en deze crew...). Vond het niet veel waard
     
  20. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Die prijs zag ik hem 3 jaar geleden ook al voor, met een half lege cabine. Heb je hem ooit goedkoper gezien op die route? Ik ben daar benieuwd naar of dit het laagste is wat er uit te halen is op de CUR vlucht.
     

Deel Deze Pagina