Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

1. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Grondpersoneel, middelbaar kantoorpersoneel en zeker Transavia of Air Europa, maar zelfs cityhopper, wordt door KLM cockpit en cabinepersoneel niet met dezelfde egards ontvangen als hun ‘eigen soort’.

Carel1, lloydje33, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Ja weet je het zeker? De laatste paar keer met KLM hoopte ik daar ook op. Maar ze vliegen liever met een lege businessclass dan een platinum van rij 3 naar rij 2 verplaatsen......
    Vorige week terug vanuit BCN werd de avond ervoor het toestel veranderd van 737 naar embraer 175. 5 rijen BC! Maar die waren niet te boeken. Zat gewoon vol met mensen in KLM blauw uniform.... Ik ben gek op KLM en draag ze een warm hart toe, maar andersom laten ze het niet echt zien.

Nielsdejongen, Carel1 en Ruut vinden dit leuk.
  3. Arold

Arold Newbie

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    13
    Haha ik reageer schromelijk te laat. Maar vind deze reactie een verademing. Ik hoor regelmatig van de crew dat ze met meer plezier de vriendelijke en spontane reizigers bedienen dan de blaaskaken die hun als sloven behandelen wánt ze hebben 4K betaald voor hun ticket.

On topic: laatst 36.000 Miles betaald en een klein bedrag van rond de €200 voor een upgrade van Dubai naar Amsterdam. Weet eigenlijk niet of dat een goede deal was. Ik vond van wel;)

lloydje33, ErwinLansing en Ruut vinden dit leuk.
  4. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Zeker weten doe je het nooit, maar als men heel veel rijen bc heeft kan dat ook met load en balance te maken hebben. Dan doen ze veel rijen zodat de passagiers die er zijn niet allemaal voorin kunnen zitten.
    Men is nu van 5 naar 2 nu naar 3 rijen bc gegaan, alle ‘vrijgelaten’ middenstoelen zijn nu bezet op de middenstoel naast mij na, maar er zijn nog een aantal uur te gaan. Er zijn nog 3 plekken over in bc...
    ik ga nergens vanuit, maar kans is er wel.

Max2000 en Ruut vinden dit leuk.
  5. Max2000

Max2000 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Dan heb je hopelijk meer geluk dan ik, bij mij naar Madrid zit de hele business vol en de hele kist ook zowat. Naja ik ben blij dat ik in ieder geval weer een keer mag vliegen en dat ik weer eens in de lounge zit

Carel1 en Ozzietukker vinden dit leuk.
  6. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Zit er niet in, 4 vrije plaatsen eco en 3 bc door wat passagiers die er niet zijn aldus een bevriende klm medewerker... Maar er ie ook positief nieuws, plek naast mij is nog vrij, gangpad bezet en er zijn nog raam en gangpad plek beschikbaar, dus die worden bij verzoek tot wijziging normaliter het eerst opgevuld... nou ja hoop ik dan

VinceG vindt dit leuk.
  7. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Het verbaasd mij niet ;-)
    Zelfs de middle seat wordt opgevuld als ze de kans krijgen bij KLM. Het is wel vervelend dat je actief met je stoel bezig moet zijn als je graag toch wat afstand wilt bewaren tot de overige reizigers.

8. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Dat is een prima deal.

Ruut vindt dit leuk.
  9. Max2000

Max2000 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Mad-Ams €89,-. Mijn hele rij in economy comfort is nog vrij dus ik blijf gewoon zitten! 'Maar' 3/12 C stoelen zijn bezet.

Thijsk, lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  10. Nielsdejongen

Nielsdejongen Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    127
    Trofeepunten:
    33
    BCN - AMS weer 171 euro, alle business class stoelen nog vrij

Carel1 en lloydje33 vinden dit leuk.
  11. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Geen slechte deal! En uiteindelijk gedaan?

Laatst bewerkt: 21 apr 2021
    Max2000 vindt dit leuk.
  12. Max2000

Max2000 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Nee, ik had mijn hele rij voor mijzelf dus ik zat prima. Ik kreeg nog wel een flesje bubbels mee van de purser.

Laatst bewerkt: 21 apr 2021
    ErwinLansing en Carel1 vinden dit leuk.
  13. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Ah, geluksvogel!

Ik heb nog nooit betaald voor een upgrade, maar objectief gezien is 89 euro voor een vlucht van ruim 2,5 uur met een warm hapje niet slecht.

Helaas denk ik er op het moment vlak voor de vlucht vaak anders over ;).

arjen05, Max2000, Bijzonderetickets en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Max2000

Max2000 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Toen ik geen status had heb ik wel eens voor een upgrade betaald, maar nu nooit meer ik ben sinds feb 2020 platinum en sindsdien 3x een upgrade ontvangen dus dat vind ik nog best netjes.

MVA20 vindt dit leuk.
  15. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Mijn motto is dat ik ook niet doe aan betaalde upgrades. Punt is natuurlijk vooral dat het eigenlijk alleen aantrekkelijk is als je nog geen lounge toegang hebt.
    Want als je als Platinum al EC zit, waar toch vaak de stoel naast mij vrij is, je ook al lounge toegang hebt, is voor 2,5 uur, 1 rij naar voren met een iets uitgebreidere maaltijd maar wel in dezelfde stoel het niet echt waard in mijn ogen.

16. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Als KL nou hetzelfde systeem als BA zou hanteren dan loont het voor de extra XP. Bij BA krijg je namelijk de Business TP als je een cash upgrade doet.

Timo, ErwinLansing, Thijsk en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Persoonlijk kijk ik er juist tegenovergesteld naar: de lounge heb ik niet zoveel voor over. Voor 2,5 uur gegarandeerd de middenstoel vrij, beter eten en open bar zou ik de upgrade voor € 89,00 wel overwegen.

ErwinLansing en lloydje33 vinden dit leuk.
  18. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Dat zou inderdaad een goede toevoeging zijn. Want dan 'loont' het net iets meer, terwijl het in principe KLM niets kost.

ErwinLansing, Thijsk, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    €89 naar Kiev, niet gedaan, purser zag echter mij opgekropt zitten op rij 5, dacht dit gaan we niet doen, upgrade naar business op rij 3.

En dat werd gewaardeerd, want de vrouw naast mij op rij 5 was niet type slank maar type volslank....

Erwin, MoonJ, Timo en 12 anderen vinden dit leuk.
  20. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    €129 kiev - amsterdam morgen, en al 15 van de beschikbare plaatsen in ebc bezet, en dat in een 737-700.
    Die upgrade gaat het zeker niet waard zijn gezien de drukte en dat er nu al geen lege rij beschikbaar is.
    En economy ziet er ook niet slecht uit qua loadfactor, maar of dat ook voor de yield geldt weet ik weer niet.
    Wel goed geregelde pcr test €30 binnen 12 uur in je mailbox, kan je zelf printen of als je echt wilt gratis op de luchthaven voor landen die een papieren versie willen zien...

Deel Deze Pagina