Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

1. Max2000

Max2000 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb het op de laatste paar vluchten ook gemerkt, maar het ligt wel aan het personeel hoor.

Voorbeeldje:
    Ik vloog 27 dec naar GVA dezelfde dag heen en terug. Op de heen vlucht echt een top purser die mij ook een upgrade gaf en ik vertelde haar dat ik niet vaak een upgrade krijg. Ze vertelde mij dat zij het erg leuk vind om te mensen te upgraden en zeker als ze zoiets leuks doen (ik had omdat net de feestdagen waren geweest en het voor de crew ook niet leuk is om in deze tijden te vliegen een doos merci aan ze gegeven).

Op de terugweg, gaf ik ook een doos merci (doe ik normaal niet hoor) maar deze purser was wat minder gezellig en vond het wel lief maar gaf geen enkele veelvlieger extra aandacht of extra drankjes.

Maandje eerder bij klc kreeg ik ook extra aandacht (misschien ook een speciaal geval omdat ik de volgende dag ook met dezelfde crew mee terug vloog), op de terugvlucht kreeg ik ook een upgrade en heenvlucht ontbijtje uit de business.

in ieder geval, valt mij wel op dat ik wat meer aandacht kreeg dan eerst. Kijken of dat doorzet binnenkort naar WAW.

Thijsk, ErwinLansing, Bosbewoner en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    @Ozzietukker @Max2000 Ah oké, als jullie het vooral over intra-Europe hebben, dan klopt die ervaring met die van mij. Ik vlieg vooral long haul met gerust 10+ platinum aan boord en kan me niet herinneren wanneer ik daar voor het laatst een biz drankje oid heen heb zien gaan. Wel op verjaardagen, mits de crew daar zin in heeft. Vloog vorige maand met een jarige gold CUR-AMS, nou, daar kon nog geen kaartje of biz wijntje vanaf. Ben als ulti wel nog welkom geheten - toen we 4u onderweg waren: 'welkom aan boord en bedankt voor uw loyaliteit, dit is een drukke vlucht, dus we konden niet eerder langskomen'. 60 stoelen vrij op 777-200.
    Wil de discussie hierboven nog wel eens voortzetten in een relevant topic, want mijn aanname is dat er 2 factoren zijn die redelijk steady invloed hebben op de behandeling van / aandacht voor frequent flyers aan boord: afstand vlucht en dienstjaren van de crew.

Terug naar het topic: CUR-AMS 2x J beschikbaar op expertflyer, 0 stoelen op de seatmap. Geen upgrade aanbod gehad, biz zit vol met (15x?) crew van gisteren.

VinceG, Thijsk, Bosbewoner en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Oh yes, toch een upgrade aanbod!

Bijgevoegde bestanden:

Thijsk, Ruut, Sebas en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Max2000

Max2000 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Waar zit je dan normaliter een exitrow ipv comfort?

5. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    In economy comfort.

6. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Update: er bleek toch nog een plaatsje in business te zijn. Zat in economy naast een vriendelijke man, die vertelde dat hij 2 dagen in Curaçao was geweest samen met zijn vriendin, de dienstdoende stewardess.

Kort gesprek, want na 7 minuten, nog voor het opstijgen, werd zijn handbagage uit de bagagebak gehaald en kon hij naar voren.

VinceG, Grouchy, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Echt, KLM en de personeelsparade naar voren...

FlyingDutchman87 vindt dit leuk.
  8. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.067
    Trofeepunten:
    223
    Soort van eigen volk eerst....

9. FlyingDutchman87

FlyingDutchman87 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    147
    Trofeepunten:
    268
    Man man man, ze leren het ook nooit daar hé, zelfs niet in tijden als deze waarbij je zou denken dat ze blij zijn met elke (loyale) passagier.

Heb je hier nog een opmerking over gemaakt tegenover de crew?

Thijsk vindt dit leuk.
  10. FlyingDutchman87

FlyingDutchman87 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    147
    Trofeepunten:
    268
    Het is zum kotzen....

Ruut vindt dit leuk.
  11. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Nope.. ik gun het meneer net zo hard als mezelf. Als ik biz wil vliegen kan ik dat gewoon boeken en betalen. Wel jammer dat een purser niet eens welkom komt heten. Stewardess in mijn zone was erg vriendelijk, ik kreeg een extra wijntje.

Hoe beschreven ze ultimate ook alweer, de ‘allerbeste reiservaringen’ toch?

Carel1, VinceG, Tim82 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Juist daarom zou ik er toch eens een mailtje aan wagen aan de "ulti relatie manager" als die er is.

arjen05, Carel1, Ruut en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    AMS-OPO en OPO-AMS beiden eur 89,- in embraer, lijkt me niet.
    Toestel op de terugweg zat wel ramvol met maar 1 rij business en nog 1 stoel over voor 89,- Had leuk geweest als je 2 stoelen voor jezelf had gehad, maar dat was no chance met zo'n vol toestel.

14. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    €449 of 64100 miles AMS - DXB

Ticket zelf was stuk goedkoper, blijf lekker achter :p

Amsterdam, Ruut en lloydje33 vinden dit leuk.
  15. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Ze zouden als tijdelijke promo beter XPs kunnen uitkeren voor OLCI upgrades. Ik vloog vrijdag intercontinentaal, 11 stoelen vrij, upgrade offer was toen 549 euro. Niet eens heel slecht, gezien 1000+ niet ongebruikelijk is voor de route.
    Vlak voor het aan boord gaan was de beschikbaarheid ineens weg en zowel biz als eco comfort stroomden vol met IPB, 25 stuks.

Er zaten best wel wat passagiers met status in economy comfort, ook silver en gold, als je dan voor rond de 500 kunt upgraden en het levert de gebruikelijke XPs op, denk ik dat het interessanter is dan puur het business class product op dit moment: koude appeltaart in een plastic zakje, beperkte menu- en wijnkeuze, zeer onvriendelijk personeel dat zich volledig stort op de friends & family aan boord.

Amsterdam, Thijsk en lloydje33 vinden dit leuk.
  16. Nielsdejongen

Nielsdejongen Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    127
    Trofeepunten:
    33
    Amsterdam - Barcelona 171 euro, Nee bedankt.

michiel1, lloydje33, Max2000 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Max2000

Max2000 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    AMS-MAD €99,-. Laat maar zitten.

VinceG, Nielsdejongen en lloydje33 vinden dit leuk.
  18. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    AMS-LIS morgen voor € 99. Nu doe ik het sowieso nooit, maar gezien de vluchtprijs enkele reis van mijn vlucht is de kans bijzonder groot dat deze overboekt is, dus wie weet zit er wel een upgrade in. (En gezien het aantal plaatsen wat nu al bezet is zit het in ieder geval vol).
    De vluchtprijzen naar Lissabon in Portugal zijn na het vervallen van de test en quarantaine verplichting echt omhoog geschoten....

VinceG, Ruut en Carel1 vinden dit leuk.
  19. Max2000

Max2000 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Mijn vlucht naar Madrid zit ook goed vol zo te zien, hopen op weer een upgrade:)

20. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Dat doorstromen van personeel naar voren is blijkbaar niet altijd de standaard. Afgelopen weekend KLM naar Madrid zaten er zeker 15 andere personeelsleiden aan boord, waarvan sommige in vol ornaat van Air Europa en Transavia. En dat gewoon op rij 17 achter me terwijl de business 1 klant had.

Carel1, ErwinLansing en Ruut vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina