Buitenlandse Creditcard (US, UK, ...?)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 10 nov 2014.

1. StarChaser

StarChaser Newbie

Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Ook even mijn ervaringen delen: binnen 1.5 maand mijn ITIN ontvangen. Voor de aanvraag heb ik bij het Amerikaanse consulaat in Amsterdam een notarized copy van mijn paspoort laten maken en die meegestuurd, aangezien ik wat wisselende ervaringen zag met gelegaliseerde kopieën via Nederlandse gemeentes.

Inmiddels ben in het bezit van een Amerikaans postadres (residential) en telefoonnummer en heb ik ook een eerste telefonie maandfactuur ontvangen op dat postadres. Over een paar dagen vlieg ik naar Florida met die factuur, mijn paspoort en rijbewijs, de notarized copy (kan nooit kwaad om een door de Amerikaanse overheid gecertificeerde kopie bij me te hebben!), en mijn laatste Amex afschrift op mijn Amerikaanse postadres om een bankrekening te openen. De afspraak bij het BofA filiaal staat al!

Daarnaast is mijn eerste creditcard approved (unsecured, dus ik bouw meteen credit history op) en onderweg naar mijn Amerikaanse postadres. Zodra ik mijn BofA account heb, vraag ik de Global Transfer vanuit mijn Amex Platinum aan. Met die twee kaarten kan ik voorlopig even vooruit.

Tijdens het proces ben ik wel wat specifieke dingen tegengekomen (o.a. dat je een genotariseerd USPS 1583 formulier moet aanleveren bij de aanbieder van je postadres om namens jou mail te ontvangen en door te sturen), maar voor alles heb ik goede partijen gevonden om dit (namens mij) te doen. So far gaat alles bijzonder soepel.

Mocht iemand ergens vragen over hebben en/of hulp nodig hebben - Let me know!

hellolaurent en Samm vinden dit leuk.
  2. Samm

Samm Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Heb zojuist contact gehad met BofA ze zijn echt bijzonder behulpzaam maar hij vertelde me dat je echt een ITIN/TIN nodig hebt voor het openen van een bankaccount. Heeft hij het dan fout of ligt het aan deze specifieke bank?

hellolaurent vindt dit leuk.
  3. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.848
    Trofeepunten:
    598
    Verschillende branches gaan er op verschillende manieren mee om. Zou gewoon een andere proberen, zijn genoeg mensen die recent succesvol een rekening hebben geopend zonder ITIN.

Samm vindt dit leuk.
  4. hellolaurent

hellolaurent Newbie

Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Ik wacht nog steeds op de brief met mijn ITIN-nummer. Door de shutdown heeft alles al super lang geduurd. Ik heb inmiddels contact gehad met de IRS en zij gaven aan dat het nummer wel actief is, maar ik heb de brief nog altijd niet ontvangen. Mij werd verteld dat er binnen drie weken een nieuwe brief zou worden verstuurd, maar ook die heb ik tot op heden niet gekregen. Wel heb ik mijn notarized copy van mijn paspoort terugontvangen, maar dat is inmiddels al bijna twee maanden geleden.

Zonder de brief kan ik helaas niet verder, waardoor ik mijn reis naar de VS voorlopig moet uitstellen. Best frustrerend, maar het is in elk geval geruststellend dat mijn aanvraag correct is verwerkt.

5. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.848
    Trofeepunten:
    598
    Waarom kun je niet verder dan?

6. StarChaser

StarChaser Newbie

Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Dat klinkt alsof er bij de post iets mis is gegaan. Bij mij zat er 1 dag tussen de ontvangst van mijn notarized copy en de brief met het ITIN nummer zelf.

Ga er wel vanuit dat reguliere post vanuit de VS tot zo'n 3 weken onderweg kan zijn, de IRS verstuurt helaas hun internationale post niet via USPS Priority..

7. hellolaurent

hellolaurent Newbie

Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Omdat ik geen risico wil nemen om zonder deze brief naar de VS te reizen om een rekening te openen. Het is fijn om te lezen dat jij aangeeft dat het waarschijnlijk nog wel kan, maar ik neem dat risico liever niet, ook al zijn er tientallen filialen, en ongetwijfeld een aantal waar het ook zonder ITIN-brief mogelijk is.

Dat dacht ik inderdaad ook. Mij is verteld dat het opnieuw zo’n drie weken zou duren, mogelijk met extra vertraging door de feestdagen. Daarnaast is PostNL tegenwoordig helaas ook niet meer bijzonder betrouwbaar.

8. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.848
    Trofeepunten:
    598
    Okey fair enough.

Het is inderdaad niet beslist noodzakelijk want is het zeker mogelijk zonder ITIN, met name bij een bank zoals BofA. Maar dan is het wel weer verschillend per filiaal helaas. Met name dat laatste maakt het onzeker en ik snap ook dat het een bepaalde spanning met zich meebrengt.

Deel Deze Pagina