Buitenlandse Creditcard (US, UK, ...?)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 10 nov 2014.

1. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.589
    Trofeepunten:
    653
    UPS werkt prima, niet goedkoop helaas maar wel met track en trace.

hellolaurent vindt dit leuk.
  2. hellolaurent

hellolaurent Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt voor de tip, ik ben bezig met UPS maar helaas herkent hun adressysteem het aangegeven adres van de IRS niet...

Screenshot 2025-08-28 at 11.50.10.png

Hetzelfde gebeurt ook met FedEx of DHL...

3. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    209
    Trofeepunten:
    268
    Volgens mij accepteert de IRS sinds kort geen kopie meer van je paspoort.

4. hellolaurent

hellolaurent Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Waar heb je dit gehoord?

De W-7 (2024) instructies geven duidelijk aan dat een kopie van een buitenlandse paspoort, gecertifieerd door een US Consulate of Embassy geaccepteerd wordt. Ook op het US Consulate is mij gevraagd waar ik de certifiering voor nodig had en de notaris bevestigde dat ze dit voor form W-7 doen. Laatstere kun je ook op de Navigator op de website van het US Consulate nakijken.

5. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.010
    Trofeepunten:
    313
    Mocht je al tripje naar de VS hebben, kun je ook gewoon een afspraak maken bij de IRS en je aangifte doen in persoon. Werkt prima en duurt minder dan een uur.

Ze vragen wel 2 soorten ID mee te nemen.

6. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    209
    Trofeepunten:
    268
    Kwam voorbij op reddit, maar dat ging volgens mij om kopieën zoals gemaakt door de gemeente.

7. hellolaurent

hellolaurent Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Dat was ook mijn plan maar helaas op korte termijn niet mogelijk. Ik hoop dat ik over 2-3 maanden de ITIN binnen heb en dan naar de VS kan om een checking account te openen. Finger crossed voor nu...

Voor mij was een Nederlandse gemeente geen optie omdat ik een Luxemburgs paspoort heb, deze worden door het Ministerie van Buitenlandse Zaken uitgegeven, echter maken zij helaas geen kopiëen. Ik kon dus geen kopie van het 'issuing authority' krijgen, heb vervolgens de optie om het via een US Consulate te doen gekozen, omdat het zo ook in de W-7 instructions staat.

8. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    767
    Trofeepunten:
    368
    Ik ook. Geeft wel rente, en bij mij zelfs ook nog een aanmeldbonus van $250 dus dan moet je wel een Amerikaanse belastingaangifte doen het jaar erna. Form 1040NR, onder het US-NL verdrag is rente wel vrijgesteld voor Nederlandse ingezetenen. Dus voorzover er inhoudingen zijn kun je die het jaar erna wel terugvragen. Meteen een goede manier om je ITIN actief te houden.

9. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    166
    Trofeepunten:
    43
    Ik kreeg vorige maand een mailtje van Capital One dat mijn kaart geblokkeerd was door "verdachte activiteit" Ik ging er vanuit dat dit om 2 mislukte Apple Pay transacties ging op vakantie in Zuid Afrika, nou niet dus.

Afgelopen dinsdag met ze gebeld, en na 45 min gezeik kwamen ze tot de conclusie dat er teveel risico aan het account hangt en dat ze deze dus per direct gingen sluiten.

Iemand anders dit ook al eens gehad?

10. bartkramer

bartkramer Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Toevallig gister ook ruim 40 minuten gebeld met CS, en tot dezelfde conclusie gekomen. Mijn account is nu nog under review, maar ik heb er weinig vertrouwen in. Frappant detail, mijn account is pas 2 weken oud. Wat me wel opviel, is dat SMS’jes naar mijn Hushed nummer niet meer aankomen, ook kan ik deze niet meer invoeren als nieuw nummer, omdat deze geblokkeerd is vanwege het feit dat het een VOIP nummer is, wat tegen de policy is.

FlyingNelus vindt dit leuk.
  11. philipphilip8

philipphilip8 Newbie

Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    Kreeg precies dezelfde blokkade maar te lui om te bellen haha. Hoeft dus niet meer

FlyingNelus vindt dit leuk.
  12. Brunoweilo

Brunoweilo Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    107
    Trofeepunten:
    43
    Zou het er aan liggen dat er alleen buitenlandse transacties zijn?

13. bartkramer

bartkramer Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Op mijn account had ik nog helemaal niks gedaan qua transacties, dus vind het vreemd dat ze dan juist blokkeren op “verdachte activiteit”.

14. Brunoweilo

Leuk Bevonden:
    107
    Trofeepunten:
    43
    Zou het wellicht liggen aan VoIP telefoonnummers?

Ik heb Tello juist om die reden gekozen, zodat ik makkelijk 2FA per sms kan ontvangen. Die gebruikt normale netwerken.

Ready2Board vindt dit leuk.
  15. hellolaurent

hellolaurent Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Ik lees in meerdere fora dat Capital One druk bezig is met het sluiten van ITIN-holder accounts welke niet in de VS wonen. Blijkbaar worden sinds kort ook creditcards gecancelled...

16. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    166
    Trofeepunten:
    43
    Ik gebruik ook Tello, altijd hetzelfde nummer gehad vanaf aanvragen tot nu. Dus dat is het ook niet. Volgens mij gaan ze flink met de bezem er doorheen.

17. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    767
    Trofeepunten:
    368
    Net een nieuwe Amex Gold in de US aangevraagd. Aanvraag ging niet in 1x goed, ze wilden ITIN brief van de IRS zien alsmede een kopie ID. Gisteren verstuurd. Ben benieuwd of de aanvraag van de 2e (AMEX US) kaart goed gaat.

18. Brunoweilo

Leuk Bevonden:
    107
    Trofeepunten:
    43
    Ik had hetzelfde, en werd een dag later goedgekeurd!

Ready2Board vindt dit leuk.
  19. philipphilip8

philipphilip8 Newbie

Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    Tip: Via Rakuten kun je vrij eenvoudig een SoFi checking account openen met 40k MR bonus.

hellolaurent vindt dit leuk.
  20. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    166
    Trofeepunten:
    43
    Je eerste deposit moet van een werkgever komen, dus voldoen veel van ons helaas niet aan.

Deel Deze Pagina