Buitenlandse Creditcard (US, UK, ...?)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 10 nov 2014.

1. hellolaurent

hellolaurent Newbie

Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Gefeliciteerd, leuk te horen dat alles goed is verlopen! Mag ik vragen waar je de rekeningen hebt geopend? Ik ben van plan naar Miami/Fort Lauderdale te gaan omdat ik daar sowieso moet heen. Maar hoor het graag als er positieve ervaringen in andere steden zijn, kan ook per DM, thanks!

2. StarChaser

StarChaser Newbie

Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    Tuurlijk! Ik heb ze geopend bij hun vestigingen in Altamonte Springs (klein stadje naast Orlando), omdat ik daar in de buurt was. Bewust niet naar vestigingen in het centrum van grote steden gegaan, ik las elders dat ze daar soms wat minder happig zijn op "moeilijke" klanten (het duurt allemaal wat langer zonder SSN).

Sowieso leuk dat je in de VS ook als reguliere klant nog "persoonlijke" bankiers hebt die daadwerkelijk in de vestigingen op kantoor werken en je account beheren. Ik werd vandaag nog gebeld door mijn Chase banker om even te checken of alles goed beviel en ik nog vragen had :)

hellolaurent vindt dit leuk.
  3. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    522
    Trofeepunten:
    348
    Laatst bewerkt: 10 jan 2026
    Menno, Peter02, Didier13 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    43
    3900 AMEX / BILT punten op Rakuten voor het aanmaken van een Shopify account en uitgeven van $1 (er is een aanbieding, dus je geeft ook echt maar $1 uit)

Makkelijker verdien je ze niet!

5. Brunoweilo

Brunoweilo Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    108
    Trofeepunten:
    43
    Welke VPN gebruik jij? Sharksurf lijkt bij mij niet te werken voor Rakuten.

6. philipphilip8

philipphilip8 Newbie

Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
    Dit is echt voor de purist (of autist) maar:

Ik ben met 5GB gratis Tunnelbear VPN naar Rakuten gegaan en een 2,5jr abo genomen op NordVPN met 100% cashback, dus 8k Bilt pts + 18 maanden vpn voor €70. Die actie is er regelmatig!

Brunoweilo vindt dit leuk.
  7. Peter02

Peter02 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    273
    Trofeepunten:
    53
    Hi allen! Hierbij ook even mijn ervaringen na mijn recente trip naar New York voor het openen van mijn rekening en IRS bezoek.

Ik had vooraf geregeld:
    - NL rekening op US adres
    - US telefoonnummer met Tello factuur op US adres
    Helaas door wat slechte planning geen Amex factuur op US adres.

Bankrekening
    Wat betreft de rekening heb ik eerst 3 filialen van BofA bezocht, daarna een van Citi, een van Chase, en tot slot nog een van BofA. De eerste vijf banken werd ik de deur gewezen wegens geen geldig proof of address, ze wilden echt alleen gas/water/licht of een rekening van bijv. je internet thuis. Tello konden ze niets mee ('dit kan iedereen aanmaken') en NL bank werd van gezegd: die bank kennen we niet.

Bij het laatste BofA filiaal zat een man die het allemaal prima vond, mijn verhaal aanhoorde en alles zo ging regelen op basis van mijn aanwezige papieren. Ook heb je geen ITIN nodig, zoals eerder door anderen vermeld.

IRS
    Voor een ITIN kon ik last-minute terecht bij IRS op Broadway. Mijn 1042-S (proof of US income) werd geweigerd, maar via exception 1b (US-spaarrekening) zou het wel moeten lukken. Dezelfde dag nog een BofA-savings geopend en na nog een bezoek de aanvraag ingediend. Let op: Je krijgt je ITIN niet direct mee. De aanvraag gaat naar Texas voor het finale oordeel, dus reken alsnog op 7 weken wachttijd.

Kortom, alles is mogelijk, maar je moet vastberaden zijn en niet opgeven als het een keer tegenzit. Ik ben er twee dagen mee zoet geweest, maar ben blij dat alles is gelukt. Is dit dan de NL versie van de American dream?

Samm vindt dit leuk.
  8. Samm

Samm Newbie

Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Deze ervaring komt op het perfecte moment, ik ga over een kleine 3 weken. Moet je ook je Nederlandse adres bewijzen of is dit niet nodig? Als ik namelijk alles over zet naar de VS (Amex en bankrekening) heb ik eigenlijk niks meer op mijn NL adres staan o_O En had jij alles uitgeprint of was digitaal al goed?

9. Peter02

Peter02 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    273
    Trofeepunten:
    53
    Alles geprint meegenomen. Ik heb geen NL adres hoeven bewijzen! Had nog wel voor de zekerheid iets op NL adres meegenomen, maar uiteindelijk niet nodig gehad.

Samm vindt dit leuk.
  10. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.874
    Trofeepunten:
    598
    Ben helaas getroffen door de tweede wave opzegging door Capital One. Vooralsnog werkt mijn checking + Savor nog, maar de Venture X hebben ze direct opgezegd.

Zit er niet zo mee omdat de koe gemolken was (miles had ik al weggeboekt plus het travel credit volledig benut), maar het blijft toch wel een rare club. Kaart is in oktober goedgekeurd als ITIN houder, geen waarschuwing oid gehad. En dan met een pennenstreek is ie weg, zonder een reden of ook maar een woord over de AF van $ 395.

FlyingNelus vindt dit leuk.
  11. StarChaser

StarChaser Newbie

Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    Same story. Ik had met mijn ITIN een Quicksilver One kaart aangevraagd. Mid december approved, en was toevallig net vorige week bezorgd bij mijn US adres. Op 13 januari zag ik in de Capital One app: account restricted.

In de documents inbox een mooie Account Closure Notification Letter (ook geen mailtje oid): ze hadden "activity observed that is inconsistent with typical customer account usage". Knap, want er was letterlijk nog 0 activity aangezien de kaart nog niet eens geleverd was. Oftewel, het is óf omdat het een ITIN account was, óf omdat mijn US adres door (teveel) anderen ook gebruikt wordt.

Uiteindelijk heeft het alleen hen geld en moeite gekost en mij niets, maar toch - dit was eens en nooit meer Capital One voor mij.

12. Brunoweilo

Leuk Bevonden:
    108
    Trofeepunten:
    43

Gebruiken jullie beiden een forwarding service?

13. StarChaser

StarChaser Newbie

Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    Ik wel in ieder geval, aangezien ik (nog) geen adres in de VS heb en ook geen familie daar.

14. Brunoweilo

Leuk Bevonden:
    108
    Trofeepunten:
    43
    Iemand ervaring met een BofA kaart? Ik ben vorig jaar afgewezen voor hun simpelste cc omdat ik toen uitsluitend een Amex green charge card had en daardoor denk ik volgens Bank of America “did not have sufficient established revolving credit accounts,” “had low credit limits on my credit report,” “did not have sufficient established installment credit accounts.” Heb al twee jaar een BofA bankrekening en sinds afgelopen zomer ook de Bonvoy Brilliant met een credit line van 25k. Toen was mijn credit score rond de 725. Ik zit te denken aan de BofA Flying Blue Visa, maar ben bang dat ik er nog steeds niet goed voor sta. Iemand advies?

15. StarChaser

StarChaser Newbie

Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb een BofA Customized Cash Rewards Visa Platinum kaart (ja, hele mond vol ;)). Dat is een secured credit card: je stort een bedrag (in mijn geval $200) wat ook direct je limiet is, dit houden zij achter als een soort borg.

Het idee van de kaart is dat als je deze 6 maanden gebruikt en je netjes gedraagt, je dan een aanbod krijgt om 'm om te zetten naar een unsecured card, waarbij vervolgens de limiet periodiek omhoog gaat.

Ik gebruik 'm met name voor diners in de VS (want: 6% keuze cashback) en wil uiteindelijk een BofA Flying Blue Visa Signature, daarom heb ik hier nu voor gekozen zodat ik ook bij BofA zelf een goede credithistorie opbouw.

16. FlyerR93

FlyerR93 Newbie

Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    BofA Flying Blue Visa Signature just updated hun voorwaarden in positieve zin. Bij USD 15K spend 20XP + 80XP per jaar -> bij USD 25K spend 160XP totaal per jaar (bijna Gold zonder uberhaupt te vliegen)

lloydje33, hellolaurent en Ruut vinden dit leuk.
  17. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.874
    Trofeepunten:
    598
    Creditscore van 725 is nog steeds ietwat laag. Een limiet van 25K helpt zeker mee. Als ik het een beetje inschat zit je ook boven de anderhalf jaar credit history. Ik geef het wel een goede kans, zeker omdat de FB card cobranded is. Wel is de kans groot dat je via de reconsideration line moet als ITIN houder.

18. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    209
    Trofeepunten:
    268
    Je saldo ten tijden van aanvraag op je BofA rekening schijnt ook mee te tellen. Er zijn ook mensen goedgekeurd voor deze kaart zonder historie en ITIN. Slechts een nieuwe BofA rekening. Je zou dus kans moeten maken. Ik ben de 1e keer ook afgewezen maar had weinig saldo op mijn rekening staan. Volgende maand nog een keer proberen.

19. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.012
    Trofeepunten:
    313
    Ik heb nu Amex in NL, Canada, UK en USA. Alleen hebben waarde/unieke USPs.

Zijn er markten hierbuiten die de moeite zijn te verkennen?

Iemand ervaring met HK, SIN, of JP?

20. dutchskies

dutchskies Blue Tier

Leuk Bevonden:
    207
    Trofeepunten:
    43
    Heel fijn dit, icm NL Amex FB kaart jaarlijks moeiteloos 220XP verdienen. Iemand al succes met de Brim kaart in Canada?

Ruut vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina