Buitenlandse Creditcard (US, UK, ...?)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 10 nov 2014.

1. philipphilip8

philipphilip8 Newbie

Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    Kun je met een heel simpel trucje omzeilen. Ik heb zelf natuurlijk ook geen werkgever daar. Misschien beetje off topic dus stuur een pm dan leg ik het uit

Brunoweilo en FlyingNelus vinden dit leuk.
  2. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    767
    Trofeepunten:
    368
    Kreeg uiteindelijk paar dagen later een goedkeuring met een aanbod van 60.000 punten. Twijfel nog of ik dat ga doen.

3. philipphilip8

philipphilip8 Newbie

Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    Zijn er al mensen die inmiddels meerdere US kaarten hebben en wat was je credit score in het begin? Kan in november zien wat die van mij is, hopelijk hoog genoeg voor een goede 2e kaart

4. Brunoweilo

Brunoweilo Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    107
    Trofeepunten:
    43
    Een amex green card via de global transfer, en nu een amex Bonvoy brilliant card.

mijn credit score in zien via een website lukt mij niet, enkel per post. Toen was hij 736 met anderhalf jaar credit geschiedenis.

philipphilip8 vindt dit leuk.
  5. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.825
    Trofeepunten:
    598
    Gisteren goedgekeurd voor de Capital One Venture X. Ik had de Savor Card al bij C1.

Toch wel enigszins tegen mijn verwachtingen in, aangezien ik zie dat ze actief accounts aan het sluiten zijn. Heb dan ook getwijfeld of ik het wel moest doen, maar ben er voor gegaan. Kaart kost $ 395 en komt met $ 300 travel credit, welkomstbonus was 75.000 punten na $ 4K.

Aantal kaarten loopt nu wel aardig op:

- Amex Green (3x punten op reizen en restaurants).
    - Amex Hilton Surpass ($ 150 kosten maar levert jaarlijks $ 200 op)
    - Amex Bonvoy Business Card ($ 125 in ruil voor een certificaat van 35K punten, dus prima)
    - C1 Savor (3x punten op boodschappen)
    - C1 VX (2x punten op alles)

6. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.589
    Trofeepunten:
    653
    Naar aanleiding hiervan zelf ook eens gekeken of ik deze kon bemachtigen, ik was tot mijn verbazing pre-approved met een nette limiet.

Ik heb nu zon 2 jaar een Amex Green en ben in 2024 begonnen bij Capital One
    Heb bij C1:
    - Venture One (gratis) 1.25 pt per dollar
    - Quicksilver (gratis) 1,5% cashback op alles
    - C1 VX (2x pts op alles)

Gezien de andere 2 kaarten gratis zijn houd ik die lekker en is goed voor de credithistorie. Volgende stap ergens in het komende half jaar wordt een Amex erbij.

Ready2Board en Sandor vinden dit leuk.
  7. philipphilip8

philipphilip8 Newbie

Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    Via Rakuten momenteel vrij eenvoudig 26.000 punten te krijgen door een gratis Sofi Checking account te openen. Via referral nog eens 5.000 punten extra. Misschien nu wel de moeite waard gezien de zeer waarschijnlijke toevoeging van Bilt (en dus Hyatt) als uitcash optie.

Enige vereiste is dus $500 dollar via Wise overmaken met “PAYROLL DD” in de beschrijving. Zorg wel dat dit je állereerste storting is.

8. philipphilip8

philipphilip8 Newbie

Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    Update: SoFi actie op Rakuten is nu $380/38k waardevolle Bilt points, transferpartner van oa Hyatt. Totaal 43k Bilt points via Rakuten referral voor de liefhebbers;)

Werkt alleen met een VPN

Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  9. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.825
    Trofeepunten:
    598
    Mooie deal, is het iemand al gelukt om de signup bonus te triggeren? Begreep dat dit erg lastig is.

philipphilip8 vindt dit leuk.
  10. philipphilip8

philipphilip8 Newbie

Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    Heb even een stappenplan gemaakt aangezien de eerder genoemde Wise methode niet meer schijnt te werken. Het trucje dat nu werkt als een direct deposit is een USD opname via Kraken naar SoFi. Bron: https://www.doctorofcredit.com/sofi-checking-5000-direct-deposit-required/ (lees vooral de comments)
    1. VPN naar Amerika
    2. Open de Rakuten app
    3. In de Rakuten app een US Kraken account openen
    4. Stort op Kraken $500+, bijvoorbeeld $510 voor de zekerheid. Houd rekening met dat je dit geld pas 7 dagen later van Kraken kunt opnemen
    5. Via Rakuten 15k points voor Kraken bij: een trade van $200+ doen in de eerste 30 dagen (check voorwaarden). Bijv. koop $205 aan BTC, kun je gelijk weer verkopen
    6. Open in Rakuten een SoFi rekening. Zorg dat je nog geen storting doet. Heel belangrijk: gebruik alleen je Amerikaanse adres en vink aan dat je een “Non-permanent resident alien” bent
    7. Na 7 dagen het saldo op Kraken opnemen en laten storten op je SoFi rekening. Dit moet je eerste storting zijn en volgens de voorwaarden in Rakuten minimaal $500 bedragen. Kies de bovenste optie (foto), een ACH withdrawal met Plaid
    • 38k voor Sofi
    • 15k voor Kraken
    • 5k voor referral Rakuten
    Als het goed is heb je op deze manier 58k Rakuten/Bilt points verdiend. Maar de hoogte van deze rewards veranderen continu. Het kan ook even duren voordat de punten zichtbaar zijn in je account.

Hoop dat dit voor iedereen te begrijpen is:D hoor graag als het gelukt is!

Laatst bewerkt: 22 nov 2025
  11. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.825
    Trofeepunten:
    598
    Weer een mooie transfer bonus van Amex naar Virgin Atlantic: 40%. Blijft toch prachtig, net weer voor 5600 puntjes een intra Europe J ticket met KLM geboekt.

Deel Deze Pagina