Beste en slechtste Lounge

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door TimoW, 16 dec 2014.

  1. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.801
    Leuk Bevonden:
    2.627
    Trofeepunten:
    428
    Ik vlieg vrijdag tijdens borreltijd en nu bedacht ik me dat L52 een terras buiten heeft. Ik vlieg meestal alleen in de winter non Schengen dus heb dat terras nog nooit gezien.

    1. Weet iemand of deze info nog klopt van het terras buiten?
    2. Kan ik naar L52 met een Schengen-ticket? Heb Privium dus grenspassage is geen probleem.
     
  2. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    732
    Leuk Bevonden:
    1.539
    Trofeepunten:
    478
    Ik zit nu in de Skylounge op Bergamo Airport en moet zeggen...'every euro well spent!'. Kostte me 32 euro pp inclusief fasttrack. Was 6 uur voor de vlucht al aanwezig maar dat was geen probleem. Uitgebreide drankselectie en ook lekker warm vers eten. Prima keuze!
     
    michiel1 en VinceG vinden dit leuk.
  3. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.628
    Leuk Bevonden:
    2.465
    Trofeepunten:
    583
    1 durf ik je niet met zekerheid te zeggen, 2 is geen probleem, poortje laat je er gewoon in.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    2.069
    Trofeepunten:
    358
    Het terras is er inderdaad, rond borreltijd, dus voor 17.00 uur liggen de kussens er zelfs nog, na die tijd halen ze de kussens weg zodat je direct op het hout zit. In principe mag ja na 17.00 uur ook niet meer naar boven al mag je nog wel blijven zitten.

    Het kan trouwens zijn dat het terras dicht is, en dat is vooral het geval als het erg slecht weer is of heel erg hard waait, als je toch al niets op het terras te zoeken hebt natuurlijk.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  5. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.801
    Leuk Bevonden:
    2.627
    Trofeepunten:
    428
    Thanx!
    Ik ga er met het weer van vrijdag dan maar vanuit dat ie open is! :)
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  6. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    365
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    AirFrance/KLM Lounge op IAD. Lounge is aan het einde van de middag te krap voor de hoeveelheid passagiers van de 2 Air France vluchten en tevens ook de Saudia vlucht die gebruik maakt van deze lounge.

    Wat mij opviel was dat ook hier de stoelen echt ranzig waren, met veel vlekken op de bekleding (Gedoneerd door de Crown Lounge op Schiphol?) Eten was aardig alleen de blikjes drinken waren lauw omdat het koelkastje behoorlijk geplunderd werd en het dus geen blikjes waren die lang genoeg konden koelen voordat ze werden geconsumeerd. Toiletten waren erg krap en voor de helft defect.

    Heb geen foto's gemaakt van de lounge, maar deze review dekt de lading wel goed. Let wel, Priority Pass houders konden geen gebruik maken van de AFKL lounge.

    Uitzicht op de iconische en tijdloze terminal en verkeerstoren is erg leuk, en soms komt er nog een iconisch vliegtuig voorbij: zoals deze Lufthansa Queen! Verder is IAD vooral een 777-heaven. AF, KL, QR, SV en BA vliegen allemaal hun triple sevens naar deze luchthaven toe. Ik stond regelmatig als een klein kind met mijn telefoon in de ene hand en mijn flightradar app in de andere hand met mn neus tegen het raam gedrukt om te kijken hoe vliegtuigen opstegen vanaf Runway 1R.:)
    IMG_2859.jpeg
    IMG_2866.jpeg
     
    TheFlyingMarco, michiel1, ppt en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.801
    Leuk Bevonden:
    2.627
    Trofeepunten:
    428
    Werd je ook nog met de People mover (zo'n gek karretje) vervoerd toen je aankwam op IAD? Ik vond dat zo'n raar iets toen ik daar in stond... :D
     
  8. Elizabeth

    Elizabeth Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    Ik onlangs wel, fantastische dingen vind ik het :)
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  9. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    365
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    Ja klopt! Die worden nog steeds gebruikt om passagiers te vervoeren naar het International Arrivals Building (klinkt als JFK maar is echt IAD). Het ziet er zo maf uit, het is er warm binnen en het heeft tapijt op de vloeren. Fun fact: Alle people movers zijn vernoemd naar Amerikaanse Staten, deze onderstaande naar Vermont (VT)

    Screenshot 2023-09-09 at 1.47.15 PM.png
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  10. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    140
    Trofeepunten:
    33
    Afgelopen vrijdag op Birmingham Airport in Engeland (BHX).
    Volgens priority pass zijn er 4 lounges beschikbaar.
    1 - Aspire Lounge South zou tot 18 uur open zijn, ik was er iets van 15:45 en werd niet toegelaten met de melding dat zij al om 16 uur dicht gingen. Toen maar naar de andere Aspire Lounge (2), daar mochten Priority Pass houders vanwege de drukte niet meer naar binnen, ondanks dat er wel een beperkt aantal lege plekken te zien waren.
    3 - Number 1 Lounge had een fysieke rij en blijkbaar een heel langzaam lopende virtuele wachtrij. Ik was 2e in de virtuele wachtrij en toen ik 1,5 uur later ging boarden was ik nog steeds 2e…
    Dan als laatste de clubrooms (4), volgens mij is deze enkel met toeslag te betreden en met reserving wat niet meer mogelijk was.

    Dit was mijn eerste keer dat ik met priority pass nergens terecht kon. Het vliegveld was bomvol dat ik uiteindelijk maar bij een winkeltje wat te drinken en snacken had gehaald en op een bankje de tijd had gedood tot boarding.

    Na aankomst op Schiphol wel even gebruik gebruikt van de Privium Lounge. Heerlijk rustig en nog genoeg eten en drinken beschikbaar rond 20:15.
     
    Ruut en FlyingBlob vinden dit leuk.
  11. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    140
    Trofeepunten:
    33
    Diamond Lounge te Brussel terminal A (Schengen). Entree voor 2 werd snel en zonder problemen geaccepteerd met de Priority Pass. Genoeg vrije plekken deze zondag ochtend. Ik vond het ontbijt buffet erg uitgebreid. Lekkere croissants en pain-au-chocolats, brood, yoghurts, maar ook genoeg hartige keuzes. Als je een plek aan het raam kan bemachtigen dan kan je binnen in de terminal kijken en ook naar buiten naar de vliegtuigen.
    Al met al een positieve ervaring om hier te zijn. In vergelijking met de Piority Pass lounges van Schiphol (voordat ze dicht gingen voor renovatie) bevalt deze een stuk beter.
     
  12. LordH

    LordH Newbie

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    Praag, Terminal 2, vluchten binnen Schengen. Trap op en er zit verderop rechts een lounge waar ik met KLM business ticket en FB Gold welkom was, redelijk vol maar erg karig. Kreeg de tip dat er links in de lange gang ook een lounge was, bij de lift vanuit de hal beneden. Ook druk maar beter eten en drinken, mocht er dankzij FB Gold ook een gast mee binnen nemen. Geen grote luxe maar voldeed prima.
     
  13. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    124
    Trofeepunten:
    43
    Gister (vrijdag de 13e) in de Plaza Premium-lounge geweest met Priority Pass op Heathrow terminal 4. Toen ik arriveerde, zo rond 11:15, zat de lounge voor 80% vol. Toen ik er rond 13:50 opgehaald werd door de assistentie om naar de gate te gaan, was de lounge volledig gevuld en stond er een wachtrij van zo'n 40-50 mensen voor de receptie te wachten tot er een plekje vrij kwam.
    Qua lounge vrij divers ingericht, comfortabele stoelen achterin waar je relaxed kan zitten en werken. De hoge tafels en stoelen waren het minst populair bij de bezoekers.
    Qua eten was er op het moment dat ik er was steeds voldoende keuze, ook werden lege borden en glazen vlot afgeruimd.

    Afgelopen woensdag 11 oktober op Dublin airport T1 in The Lounge T1 geweest, arriveerde rond 6:30 en moest 8:40 vliegen. Lounge had toen meer dan genoeg ruimte. Qua ontbijtmogelijkheden was er meer dan genoeg keuze en de voorraad was steeds ruim voldoende.
    Ingang van de T1 lounge liep ik eerst voorbij, die zit letterlijk tussen de security in.
     
    TheFlyingMarco vindt dit leuk.
  14. TheFlyingMarco

    TheFlyingMarco Newbie

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    55
    Trofeepunten:
    18
    Vandaag The Lounge T1 bezocht.
    Was inderdaad even zoeken naar de ingang en het was er rond 11:00 heel erg druk maar wel kunnen zitten.
    Koelkast met voorverpakte sandwiches en salades maar die smaakte prima.
    De keuze in koek en gebak was heel ruim.
     
  15. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.801
    Leuk Bevonden:
    2.627
    Trofeepunten:
    428
    Aspire Lounge @ Belfast City (BHD)

    Wat ik volgens wat andere reviews begreep is deze (recent) vernieuwd.
    Vond het een mooie, frisse lounge. Leuk uitzicht op het asfalt, niet dat er heel veel langskomt op dit kleine vliegveld maar je kan iig wat zien wat bij veel andere lounges niet zo is.
    Selfservice bar met o.a. verschillende soorten bier. Stond ook genoeg sterke drank voor de liefhebber.
    Was er rond 16uur en er stond redelijk wat eten klaar, warm en ook salades en kleinere bites.

    Wat ik vaker heb in vooral de VK, is dat ze bij de balie vaak lopen te klooien met mijn toegang dmv ST Elite+, dus pak dan meestal mijn priority pass maar.
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  16. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    365
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    Een jaar later zit ik weer in de goldenair lounge en de ervaring is nu een stuk beter! De lounge is groter geworden, ik zie een afgeplakt Alitalia logo op de muur dus het lijkt er op dat ze die lounge erbij hebben getrokken. Eten is nu wel vers en er is genoeg te drinken. Helaas geen alcoholvrij bier maar verder alle bekende dranken en wijnen. Uitzicht nu ook op de ramp dus dat is voor een vliegtuig nerd als ik altijd fijn! Prettig verblijven hier.
     
    Menno vindt dit leuk.
  17. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    671
    Leuk Bevonden:
    846
    Trofeepunten:
    348
    In de (prachtige) nieuwe Terminal A op AUH word je voor de AF vlucht naar de Pearl Lounge gestuurd. Het was duidelijk nog even wennen allemaal voor het personeel en er stond een behoorlijke rij.
    Eerste indruk: wat een lage plafonds. Daarnaast leek was de indeling niet geheel logisch. Er leek een soort spa te zitten na binnenkomst links, en aan de rechterhand het 'main buffet'. Ga je rechtdoor kom je op een mezzanine met uitzicht in de terminal. Wel fraai gedaan. Het buffetaanbod voor het ontbijt was maar zo zo, net als de kwaliteit ervan. Ook was het druk in de lounge.

    Voor vertrek nog even naar de wc, en toen werd ik een hoekje ingestuurd waarna ik, tot mijn verbazing, ineens in een enorme ruimte kwam met nog een buffet, waar bijna niemand zat. Dit is de ruimte waar in onderstaand artikel de eerste twee renders van zijn. Hij zit zo vreemd weggestopt (na binnenkomst rechts, rechts aanhouden) dat je hier normaliter niet 'intuïtief' naar toe loopt. Er moet nog meer in deze lounge te vinden zijn, maar ik weet niet of dat 'under construction' is, of simpelweg een gevolg van de vreemde inrichting/indeling van deze lounge. Voor iedereen die hier komt dus wellicht goed om eerst eens een rondje te lopen voor je ergens een plekje kiest.

    https://onemileatatime.com/news/pearl-lounge-abu-dhabi-airport/
     
    Ruut vindt dit leuk.
  18. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    63
    Afgelopen zondag hetzelfde.
    Opvallend vind ik dat sommige toiletten en wastafels al maanden defect zijn en in de tussentijd nog niet gerepareerd zijn.
     
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    2.069
    Trofeepunten:
    358
    Men is druk bezig met de renovatie, je ziet al verandering in stoelen en de werktafels, ik denk dat het sanitair op een later moment aan de beurt is en dat ze niet meer voor de tijdelijke oplossing gaan.
    Want dat deed men eerst wel, ad hoc reparaties, maar daarna raakte het toch weer verstopt, komt natuurlijk ook deels door de passagiers zelf, maar uiteraard ook door de ouderdom.

    Ik ben benieuwd wanneer ik in de vissenkom ultimate ruimte mag gaan zitten.
     
  20. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    467
    Trofeepunten:
    63
    Tijdens mijn afgelopen bezoeken zag ik juist positieve veranderingen in Crown Lounge 25. Om de fitheid van passagiers te verhogen zijn tijdelijk mini-badminton veldjes gemaakt.
    IMG_9230.jpeg
     
    TheFlyingMarco, VinceG, FritsJ en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina