Beste en slechtste Lounge

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door TimoW, 16 dec 2014.

  1. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Ja het is even wandelen, maar het is zeker een mooie lounge met perfect uitzicht!
    Overigens verschilt het heeel erg waar de vlucht naar Amsterdam vandaan vertrekt hoor. Hij kan ook vanaf gate 3 gaan en dan moet je weer hele eind terug wandelen. :D
    Ik deel niet echt de mening dat het een rommelige lounge is. Overigens ook prima eten. Lekkere toetjes altijd. Ook veel keuze aan dranken. Ook vaak aparte sterke drank.
    Als je de stoelen aan het raam en de "cabines" neemt dan heb je altijd wel een stopcontact.
    Deze lounge staat zeker wel in mijn top 5.
     
    FlyingBlob, ErwinLansing en lloydje33 vinden dit leuk.
  2. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Na lange tijd weer eens op Edinburgh airport. Ook flink gegroeid sinds ik hier voor het laatst was. Maar mooi opgeknapt ook!
    KLM heeft de Aspire lounge, maar ik zag het Amex logo bij de plaza premium lounge en heb voor deze gekozen! Nou die komt binnen in de top 5!
    Prachtig meubilair, lekkere stoelen, genoeg werkplekken. Goed buffet met schots ontbijt (Haggis :p)
    En het allerbelangrijkste is het uitzicht op de runway en appron.
    Gelukkig niet als op Manchester dat je hier toegang kan kopen, althans niet populair want de lounge is heerlijk rustig terwijl rest van het vliegveld wel gekkenhuis is. (En toen kwamen er 4 amerikanen binnen en is de rust volledig over.....:rolleyes:)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Urbanjazz, FlyingBlob en Javadest vinden dit leuk.
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.801
    Leuk Bevonden:
    2.627
    Trofeepunten:
    428
    Ja vond deze lounge ook top, later op de dag hebben ze ook prima Indisch eten.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  4. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    124
    Trofeepunten:
    43
    Voor mij is het pas de derde lounge die ik op een airport bezoek. Na de Privium lounge op Schiphol nu twee lounges op Toronto Int Airport.

    De heenreis had ik bij een 7-uurs layover op Toronto Int Airport toegang tot de Maple Leaf lounge op Domestic (D-pieren) met mijn Premium Economy ticket.
    Mijn bevindingen waren opzich een nette lounge die best druk is. Zelfbediening, maar alles werd echt continu aangevuld en vuil servies etc haalden ze ook steeds op. Door de drukte was het soms ook wat chaotisch, en mensen zochten steeds een plekje, en verschoven soms weer als er iets vrij kwam.

    Vandaag de Signature Suite op International Departures (E-pieren) mogen bezoeken met mijn Business class ticket voor de terugreis. Dit is, zoals verwacht, een heel ander segment. Nadat je boardingpas gescand is wordt je door de gastvrouw naar een plekje gebracht waar je kan kiezen uit de lounge, simple dining of de fine dining. Bij de laatstgenoemde mag je niet je koffers meenemen, en kan je die ‘inchecken’ bij de ingang en later met je naam (er wordt een kaartje aan gehangen) weer ophalen.
    Zelf koos ik voor de simple dining hoek, daar ik eerst nog moest werken op de laptop en ik er 7u lang zou zitten. Hier is ook a la carte, maar zou het simpeler zijn als de fine dining. Ondanks het ‘simple’ was het goed verzorgd. Had als hoofdgerecht tagliatella genomen en een ‘sorbet’ na. Die leek eerst groter, maar bleek uiteindelijk erg basic.

    De Signature Suite doet in mijn ogen zijn naam eer aan, en is zeker niet vol door de strenge toegangseisen. Volgens mij kan je met een checkin offer naar Business niet gebruik maken van de Signature Suite.
    Toen ik buiten kwam, stonden er (18:50 lokale tijd) bij de Plaza Premium lounge ernaast, zo’n 30-35 mensen te wachten en bordje bij de ingang dat de lounge vol zat.
    Bijgevoegd foto’s van het dessert en een drankje Hot White Chocolate.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    VinceG, Vliegende_Keep, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.628
    Leuk Bevonden:
    2.465
    Trofeepunten:
    583
    Ik denk dat ik een nieuwe favoriet heb, de Al Safwa First lounge in Doha.
    Staff passagiers ratio is zeker 3:1. Mooie douches ook en de naprooms, (niet geprobeerd want was er overdag). Tevens beveiligde lockers voor je spullen.

    Het is Lastig om binnen te komen (Intra Gulf Business is de beste optie) en dat zie je ook terug in het aantal passagiers.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    KarinS, VinceG, noppie en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. RickFlyer

    RickFlyer Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Dag allen, ga binnenkort met easyjet naar LGW met reisgenoot zonder Privium daardoor op AMS in feite tot Aspire 'veroordeeld'... Is iemand op de hoogte van de situatie vanwege de verbouwing van de non-shengen lounge? Is het alternatief enigzins de moeite waard of beter langs Grab&Fly voor de Loungebox? Veel dank alvast!
     
  7. RickFlyer

    RickFlyer Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Dank. Dat las ik inderdaad, was enkel benieuwd naar of het een volwaardig/acceptabel alternatief is. Ben benieuwd!
     
  8. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.628
    Leuk Bevonden:
    2.465
    Trofeepunten:
    583
    Je kunt naar Cafe Flor op de D pier of naar Frames Cafe, zelf geen ervaringen mee maar horeca op schiphol is niet zo denderend. Betere optie is wellicht een guestvoucher bij Privium.
     
    noppie en RickFlyer vinden dit leuk.
  9. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    124
    Trofeepunten:
    43
    Privium-lounge kan je in met een gast voor €30 mocht je dat willen.

    Gasten zijn welkom
    Als Privium lid kunt u samen met uw introducé(s) in de leeftijd vanaf 12 jaar genieten van de Privium Lounges. Vraag onze baliemedewerkers om een guest voucher. Voor € 30,- per persoon krijgt uw reisgezelschap exclusief toegang. Wordt uw introducé ter plekke Privium Plus lid? Dan komen de kosten van de guest voucher voor onze rekening!
     
  10. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Basel! Grote lounge , 360 graden uitzicht op vliegveld en zonneterras . IMG_4531.jpeg
     
    lloydje33, KarinS, Roberto en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.061
    Trofeepunten:
    223
    Vetrek straks vanaf BOG en daar heb je internationaal meerdere lounges.

    Welke zouden jullie aanraden?
    Ben in bezit van de PP en SP...
     
  12. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.061
    Trofeepunten:
    223
    Gevonden, het is de Latam lounge geworden.
    De Eldorado Int. Lounge zat erg vol en warm eten tegen betaling. De Amex lounge stelt echt niets voor, een afgezet stukje tussen de gates waar iedereen langsloopt. Alsof je in een etalage zit.

    De Latam waar ik nu zit heeft lekkere (warme) hapjes, uitgebreid drankassortiment en voldoende stopcontacten om je tafeltje om te toveren tot werkplek:cool:
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2023
    KarinS, michiel1, Urbanjazz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    252
    Trofeepunten:
    63
    Als je KL/AF vliegt kom je normaal gesproken inderdaad in de Latam VIP lounge terecht. Ben daar meerdere keren geweest. Goede snacks, heerlijke witte wijn, en riante douches die erg schoon zijn. Laatste keer in Sept was deze dicht omdat er een verbouwing plaatsvond als gevolg van een brand werd mij verteld. Toen werden we naar de Eldorado lounge verwezen. Klopt: een vreselijke plek.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  14. Brunoweilo

    Brunoweilo Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    28
    BLR 080 Lounge waar KLM gebruik van maakt is echt heel slecht, druk/warm/slecht eten. Je kan beter in een van de restaurants zitten.
     
  15. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Vorig weekend terug gevlogen vanuit LAX. De opties zijn best karig op zo'n groot internationaal vliegveld. Priority pass geen enkele mogelijkheid vanaf B terminal.
    Hebben de centurion lounge geprobeerd en deze was propvol. Geen normale zetel te vinden. Echt teleurstellend.
    De skyteam lounge uiteindelijk niet gedaan. Vlucht ging vanaf de nieuwste terminal en daar zit je prima bij een lege gate. Perfecte stoelen en prachtig uitzicht op de landingsbanen.
     
    Ruut en michiel1 vinden dit leuk.
  16. Dr_Ernie

    Dr_Ernie Newbie

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Ik had ergens gelezen dat je ook toegang hebt tot de Qantas loumge.
     
  17. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Ehm waarom zou je als skyteam in een oneworld lounge mogen?
    Ik zie alleen oneworld, jetstar and emirates. Thats it. Gaat ook dicht na de laatste Qantas vlucht, dus de LAX-AMS vlucht van 16:55 valt daar sowieso buiten.
     
  18. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.061
    Trofeepunten:
    223
    Ik zie trouwens nu pas dat er op m'n boarding pass een stempel is gezet "Salon" met ernaast geschreven Avianca.

    Kennelijk gebruikt Skyteam de Avianca lounge op BOG.
     
  19. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    532
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Afgelopen weekend in de Aviator Lounge (Carlsberg) in Kopenhagen geweest, maar wat een puinhoop. De 3/5 sterren op Google is nog te hoog..

    Het idee om nog wat te eten voordat ik moest boarden viel tegen. Ze serveerden letterlijk alleen brood met wat tappas smeersels. Mensen zaten op de grond omdat de lounge overvol was. Pure oplichting voor men die een Priority Pass voucher hebben gekocht. Dankbaar dat we op Schiphol een lounge als Privium hebben.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  20. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.941
    Leuk Bevonden:
    3.385
    Trofeepunten:
    508
    Hoe kwam je binnen? Op basis van KLM status zou je eigenlijk naar de Apartment Business Lounge moeten gaan ipv Carlsberg, zelfde ingang, andere lounge (links om de hoek). Ik vind die lounge eigenlijk al zeer matig. Met Priority Pass ga je naar Carlsberg als het goed is.
     

Deel Deze Pagina