BC error ICN, HKG, TYO

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door ErikBenjamin, 9 dec 2016.

1. Eloy

Eloy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Mijn eerste retourvlucht zou naar Zuid-Amerika zijn maar die hebben ze wel gecancelled vanmorgen. Het vreemde is dat het ticketnummer ook nog gewoon bestaat alleen dat er geen vluchten aan zijn gelinkt.

2. Nordic75

Nordic75 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Dit topic totaal gemist door reizen, en deadlines. Jammer...
    Maar is het uiteindelijk gelukt om de diverse routes te boeken zoals members hierboven beschrijven? Of is Alitalia beginnen met cancellen?

Sorry, luie vraag, I know. Maar geen tijd om hele thread door te rollen.

3. Eloy

Eloy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Kort en bondig: Er is veel geboekt, Alitalia is begonnen met cancellen maar dat gaat heel erg rommelig, OTA's weten van niks en tasten in het duister, AZ zelf zegt niets te weten en verwijst naar de OTA's. Er zijn nog boekingen intact maar hoe lang nog is de vraag.

jvz vindt dit leuk.
  4. Nordic75

Nordic75 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Dank snelle reply Eloy. Fingers crossed en succes voor diegenen die boekten.
    Platinum in 1 run veilig in sommige gevallen ;-)

5. Basjep

Basjep Silver Member

Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Edit: zag dat het hierboven al geplaatst was.

Ben benieuwd of er nog een paar boekingen tussendoor glippen:)

6. Eloy

Eloy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Net een geexchanged ticket gekregen :( Weer maar met e-bookers bellen.
    Ze maken er wel echt een potje van want nu ga ik eerder terug dan ik heen ga.
    Bij E-bookers gaan ze nog wat proberen om de vluchten terug te wijzigen, we wachten t rustig af.

Laatst bewerkt: 15 dec 2016
  7. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    633
    Trofeepunten:
    348
    Bij mij zijn ze ook aan het slopen. Had twee segmenten met Qatar. 1 is al wel verdwenen maar de andere staat er nog. Resterende route is nu DUS-MUC-DOH

8. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Wanneer zou je gaan? Mijn juli lijkt NOG intact. Ik vraag me af of ze chronologisch gaan.

DirkOnTour vindt dit leuk.
  9. DirkOnTour

Leuk Bevonden:
    633
    Trofeepunten:
    348
    Eind mei. Eerst alleen mutatie op site Alitalia, daarna pas bij checkmytrip en Qatar zichtbaar. Nog geen melding via OTA gehad.

Flying doc vindt dit leuk.
  10. DirkOnTour

Leuk Bevonden:
    633
    Trofeepunten:
    348
    Bij CheckMyTrip zie ik onderaan de volgende info bij diversen:
    CheckMyTrip.JPG Beide locaties en deze datum komen helemaal niet voor in mijn boeking:p. Is Brandenburg dan al open :)

11. jeroen100

jeroen100 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Tot op heden is mijn boeking voor januari nog intact. Mocht dit onverwachts zo blijven dan wordt het nog wel even nadenken of ik wel durf te gaan (ivm annuleringen onderweg). Maar even afwachten op reacties van mensen die voor mij vliegen.

12. wilcoboel

wilcoboel Newbie

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    en ja hoor mijn vluchten zijn ook weg ... van flr-cdg-sin-dus is alleen nog maar sin-ams over............

13. thom bauwens

thom bauwens Blue Tier

Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    1e vluchten april weg, mailtje gestuurd naar Expedia.
    Raar dat je zelfs geen mail ontvangt als ze vluchten cancellen.
    Ik blijf het ook raar vinden dat je zelf geen vluchten kan cancellen maar airlines wel zonder enige uitleg...:mad:

14. TXL-ler

TXL-ler Blue Tier

Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb inmiddels ook mijn nieuwe tickets ontvangen: retourtje DUS-FLR voor €1100 met FCO-FLR in economy. De fuel fee van €380 voor een Europese vlucht lijkt mij vrij extreem.

Maar wel echt irritant dat ze het zo geregeld hebben en dat we nu zelf contact met de OTA moeten opnemen om de boel te annuleren. Ik heb nog geen e-mailadres van ebookers.de kunnen vinden, iemand...?

15. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ben toch blij dat ik niets geboekt heb nu ik dit allemaal zo zie

vkpeter, JDB1990, Flying doc en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. DirkOnTour

Leuk Bevonden:
    633
    Trofeepunten:
    348
    Zolang we niks van de OTA horen weten we formeel toch niks? Ik wacht gewoon op hun actie richting mij. Hoe langer zij wachten met reageren hoe zwakker ze staan in een discussie :) (waarom heeft u/Alitalia niet meteen actie ondernomen toen u de fout constateerde?) naar mijn mening.

Laatst bewerkt: 16 dec 2016
  17. Maan

Maan Guest

Mijn vluchten waren gecancelled maar ik had geen nieuwe vlucht..
    Gelukkig kon opodo mn annulering snel doorvoeren en ze zeggen dat ik binnen 4 weken het geld terug heb :)

18. Skywalker88

Skywalker88 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    128
    heb net met expedia gebeld en zij zijn op de hoogte van de fout bij alitalia. ze adviseerden mij om contact op te nemen met Alitalia via 020-5754925. Ik ga wel even kijken wat ze te zeggen hebben.. Overigens kon ik de reizen ook gewoon annuleren en volledige restitutie krijgen

edit: nummer verwijst naar een email adres van alitalia, dus heb je ook niks aan. vervolgens gebeld met alitalia reguliere klantenservice en die verwijzen weer naar expedia lol. slechtste klantenservice ooit, was niet behulpzaam en nederlands ook matig

Laatst bewerkt: 16 dec 2016
  19. TXL-ler

TXL-ler Blue Tier

Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Met ebookers.de gebeld: tot mijn verbazing zonder te wachten meteen iemand aan de lijn gekregen en daarnaast ook zeer vriendelijk te woord gestaan.
    De meneer heeft mij aangeraden om toch nog even af te wachten omdat ze naar zijn weten nog steeds bezig zijn om met Alitalia naar een oplossing te zoeken.

Flying doc en DirkOnTour vinden dit leuk.
  20. Skywalker88

Skywalker88 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    128
    Ok denk wel nuttige informatie voor degenen die via expedia of andere OTA hebben geboekt. Alitalia heeft alle tickets overgenomen. Dit betekent dat expedia geen wijzigingen kan doen en dus ook niet kan annuleren. Alles moet via Alitalia zelf geregeld worden.. Ik ga nog een poging doen om alles te laten annuleren, ben er nu wel klaar mee.

DirkOnTour vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina