BC error ICN, HKG, TYO

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door ErikBenjamin, 9 dec 2016.

  1. Maan

    Maan Guest

    Ah ja, ik zag het op FT staan, ik dacht ik geef hem even een koekje van eigen deeg :)
     
  2. Maan

    Maan Guest

    Iemand al omgeboekt naar FLR-FCO-DUS? :)
     
  3. Heidi

    Heidi Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Ik had 3 itin's.

    1) CC gecharged, maar geen e-tik. Contact gehad met OTA, CC charge word terug gestort.

    2) jan FLR-CDG-SFO-FRA-DUS x 1 ticket nog steeds in tact

    3) DUS-CDG-SXM-CDG-FLR in april x 4 tix ook nog steeds in tact
     
  4. Maan

    Maan Guest

    Alles wordt omgeboekt, dus boek maar geen hotels ofzo.
     
  5. Heidi

    Heidi Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    ik wacht het af...

    28 januari is mijn eerste, dus ik heb de tijd om te afwachten... het lijkt van FT te volgen, dat het zijn voornamelijk vluchten met een CX segment. Voor het eerste is het een combi van AZ, AF en LH.

    de tweede is allemaal AF met 055 ticket, en tot nu toe, tickets met alleen AF zijn nog niet aangeraakt -

    but, we'll see!
     
  6. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Ik zat even te lezen op flyertalk.com maar knippen ze nu serieus de verre bestemmingen er tussenuit? Zodat je een 'karig' ticket overhoudt met bijv. FRL-CDG-FCO-DUS? Leuk rondje o_O
     
  7. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.156
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    308
    Ja, maar volgens mij maken ze er weer een zooitje van. Er zijn ook tickets waar een long haul leg in blijft staan of dat 'latere vluchten in de routing' eerder vertrekken dan de eerste vlucht..
     
  8. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    202
    Trofeepunten:
    268
    This might interest you, just published by the Italian forum "Aviazione Civile" - an official statement by Alitalia:

    "Upon request of Aviazione Civile, Alitalia has officially explained what happened over the past weekend. Due to an IT problem, on some third-party websites (not Alitalia's), some tickets in business class for the Florence to Dusseldorf route have been sold as a complex itinerary that included unlikely stopovers. Such websites allowed to buy tickets on Alitalia and partners' flights, between Florence and Dusseldorf, by adding stopovers all over the world, at a price that was indeed very low for such a complex itinerary. Such error has been labelled as an "error fare" on many aviation websites that reported about the "supposed offer". The fact that such websites called this an error fare and warned customers of possible cancellations shows without shadow of a doubt that people who bought these tickets were completely aware of this being Alitalia's error and not a genuine offer. Alitalia has officially decided to "honor" the tickets between Florence and Dusseldorf that include only a stopover in Rome, but to cancel any other ticket that has been issued exploiting such evident mistake. Tickets will be refundable".

    http://www.aviazionecivile.org/vb/sh...-fare-Alitalia
     
    Heidi vindt dit leuk.
  9. Heidi

    Heidi Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    count on it being canceled, and consider yourself lucky if you slip through
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  10. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Bijzonder matig voor de mensen met een ticket maar wel te verwachten.. Dan maar helemaal annuleren lijkt mij? Kansloos rondje Italie/Duitsland lijkt mij.
     
  11. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.763
    Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Als het zoeken van de error fare net zo goed gaat als het inladen daarvan ga ik niet zelf annuleren. Daarbij heb ik een DOJ ticket geboekt naar Japan en niet naar DUS. Dat is de fare die AZ er zelf van heeft gemaakt.
     
  12. Heidi

    Heidi Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Mijn outbound 28 jan is er niet meer. AZ PNR, AF metal. Retour on LH, dat is er nog. 055 ticket.

    #weird
     
  13. morra

    morra Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Mijn outbound naart NRT is ook geannuleerd (alle 3 de vluchten van AZ). Vreemd genoeg is mijn NRT-DUS vlucht met NH niet geannuleerd. Morgen expedia maar bellen...
     
  14. Maan

    Maan Guest

    Als je AZ vluchten geannuleerd zijn maar je non AZ niet komt dat alleen maar omdat die door hun eigen vliegmaatschappij nog niet herkend zijn als invalid.
    Je eticket is ge-exchanged en invalid, dus ook je non az vluchten.
     
  15. Skywalker88

    Skywalker88 Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    128
    Mijn outbound vlucht naar HKG is ook geannuleerd. De CX vlucht van HKG - DUS nog niet maar goed die zal dan ook niet meer geldig zijn. morgen idd maar even contact opnemen met expedia..

    De andere reis naar SIN is nog niet gewijzigd, maar lijkt me een kwestie van tijd
     
  16. Heidi

    Heidi Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Ik vind het raar. Mij AZ PNR werkt niet meer. Maar geen e-mail van OTA. Original itinerary nog steeds bij de OTA, op de Saudi website, alles is er nog, en het is al 12 uren sinds de AX PNR verdwijnt... en bij LH voor de terug weg, is alleen de outbound van AZ er niet meer...

    geen compleet verhaal...
     
  17. morra

    morra Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Vanochtend gebeld met Expedia... die begrepen er niks van en gingen eerst bij Alitalia informeren waarom de vluchten geannuleerd zijn.
     
  18. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.029
    Leuk Bevonden:
    1.244
    Trofeepunten:
    448
    Mail van expedia of ik schedule change wil accepteren op mijn QR vluchten. Boeking verder nog intact
     
  19. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    179
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Inmiddels even contact gehad met E-bookers. Zij weten nog helemaal van niets. Bij hun staan de vluchten er ook nog altijd gewoon in als confirmed. Ze hebben echter vandaag al meerdere telefoontjes gehad van klanten zei de Duitstalige medewerker.

    Na overleg met haar supervisor is de medewerker gaan bellen met Alitalia om verhaal te gaan halen. De airline spreekt volgens de medewerker niet van een error fare maar van een probleem bij het issuen van de tickets. Ze is vervolgens terug gegaan naar haar supervisor om te overleggen wat hiermee precies te doen. Daar ligt het nu, verwachting is om vandaag een mailtje terug te krijgen. Dan weten we helemaal wat hand was. Ze gaan het proberen te herstellen.

    Hiervoor even contact gehad met Alitalia zelf. Zij begrepen er ook niks van maar waren zeer onbehulpzaam. Hele slechte klantenservice van AZ.
     
  20. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Het lijkt er wel op dat ze bovenaan de lijst van boekingsdatum beginnen en niet op vlucht datum.

    In eerste instantie lijken ze de vluchten naar Azie te fixen. Al mijn vluchten richting Zuid-America/US zijn nog hetzelfde. Verwacht dat ze hier ook snel aan beginnen overigens.
     

Deel Deze Pagina