BC error ICN, HKG, TYO

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door ErikBenjamin, 9 dec 2016.

1. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.594
    Trofeepunten:
    478
    Op sommige momenten ben ik blij dat ik deze verleiding heb kunnen weerstaan ;)

Lionell vindt dit leuk.
  2. Roog

Roog Newbie

Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Bij mij is de vlucht ook omgezet naar een retour dus-flr (juni-oktober) en zijn de andere segmenten eruit gehaald (op de AZ site). Uit de KLM App is 'ie ook helemaal verdwenen.

Terug van vakantie maar eens contact opnemen met ebookers.de !

3. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Een van mijn tickets zijn helaas ook aangedaan. Binnen twee werkdagen zal er telefonisch contact worden opgenomen door expedia. For now, wait and see.

4. Sanne von Kriegenbergh

Sanne von Kriegenbergh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.244
    Trofeepunten:
    448
    Mijn tickets met vertrek in September zijn nog intact :) het ziet er naar uit dat ik nog een nachtje verder kan dromen :D Lees op FT dat ze bij Augustus zijn aangekomen , dus zal meteen het laatste nachtje zijn

DirkOnTour vindt dit leuk.
  5. Eloy

Eloy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Mijn AZ vluchten zijn gewijzigd naar DUS-ROM-FLR en retour, data komen niet overeen met de geboekte data. ANA vlucht staat er nog wel altijd in en op status OK bij ANA zelf.

6. Sanne von Kriegenbergh

Leuk Bevonden:
    1.244
    Trofeepunten:
    448
    Mijn vluchten voor September zijn er ook aan.. morgen maar eens contacten met expedia USA.....

7. Eloy

Eloy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Weer een kleine update. Vanmorgen heb ik contact gehad met ebookers.de hierover. Zij zijn nog altijd aan het proberen om de tickets bij Alitalia af te dwingen.

Eerst zeiden ze bij ebookers dat ik zelf contact op moest nemen met Alitalia. De botte klantenservice van AZ zei dat ik terug moest naar ebookers. Dus ik terug naar ebookers. Toen kreeg ik dus de mededeling dat zij in gaan zetten op het reinstallen van de vluchten tegen de reeds betaalde prijs.

TXL-ler, Flying doc en thom bauwens vinden dit leuk.
  8. morra

morra Newbie

Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Update: Alitalia gebeld die zeiden dat het via Expedia moest lopen. Expedia opgebeld en die zeiden dat er 2 opties waren: 1. Restitutie of 2. Bij betalen voor business class...

Voor optie 1 gegaan en kreeg ook te horen dat het 2 tot 12 weken kan duren voor ik mijn geld terug heb. Als reden gaven ze aan dat er heel veel mensen gedupeerd zijn door Alitalia.

TXL-ler en Lionell vinden dit leuk.
  9. TXL-ler

TXL-ler Blue Tier

Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Interessant. Ik verwacht er weinig van, maar een paar dagen extra wachten kan geen kwaad. Heeft eBookers.de nog aangegeven wanneer ze meer denken te weten?

10. chawa

chawa Silver Tier

Leuk Bevonden:
    268
    Trofeepunten:
    288
    Ppffff kan AZ dat zomaar doen zonder tegemoet kosten aan gedupeerde te betalen? Je hebt wel te maken zowel met ota boekingsvoorwaarden als met AZ ticket voorwaarden.
    Wel krom, ik moet €20 bij betalen om wegens ziekte ticket te annuleren en AZ mag zomaar jullie ticket annuleren of veranderen zonder dat ze het wat kost. Hoe het ook zij, de fout lag toch bij AZ, niet bij degene die het geboekt heeft.

Ik zag dat deal ook toen ik in Rio was, had nog getwijfeld om te boeken, maar iets zei me nee niet doen, als ik dit allemaal lees ben blij dat ik dat ook niet gedaan heb.

11. Eloy

Eloy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Eigenlijk hebben ze geen idee wat precies te doen.

Vanuit Alitalia heb ik inmiddels te horen gekregen dat er 2 opties zijn, de nieuwe vluchten vliegen, een retourtje DUS-FCO-FLR voor 1250 euro of een refund. Ik heb vervolgens besproken dat ik alle overige gemaakte kosten ook graag terug wil. Daarvoor een e-mail adres gekregen. Gaan we eens een laatste poging voor wagen.

Alitalia was overigens een stuk liever aan de telefoon toen ze dacht dat ik een travel agency was. Zelfs de supervisor was zeer vriendelijk maar zei dat er vanuit het hoofdkantoor opdracht was alle tickets opnieuw te boeken en dit alternatief zeer stug aan te houden.

12. Sanne von Kriegenbergh

Leuk Bevonden:
    1.244
    Trofeepunten:
    448
    Gisteren via Expedia.com refund geregeld. Zou vandaag gebeld worden door Alitalia ... netjes gebeurd, enige probleem was dat de aardige meneer van Alitalia geen woord Engels sprak ... mijn Italiaans is een beetje roestig ... morgen maar weer eens met expedia.com bellen

Lionell en Flying doc vinden dit leuk.
  13. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.729
    Trofeepunten:
    1.573
    Bij het lezen van al deze berichten ben ik blij dat ik hem niet geboekt heb :)
    Succes iedereen met het aanvragen van refunds!

14. Sanne von Kriegenbergh

Leuk Bevonden:
    1.244
    Trofeepunten:
    448
    Vandaag netjes gebeld door een Vlaams sprekende Alitalia agent. Geld wordt binnen 2-12 weken teruggestort... Ben alleen wel benieuwd of de 83 USD die aan Expedia.com is betaald ook netjes mee terug komt

Lionell vindt dit leuk.
  15. morra

morra Newbie

Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Komt geen einde aan deze soap... Waar gister de refund blijkbaar geregeld was via Expedia, hoor ik vandaag van Expedia dat ik zelf contact op moet nemen met Alitalia voor de refund.

16. Sanne von Kriegenbergh

Leuk Bevonden:
    1.244
    Trofeepunten:
    448
    Vaag, welke expedia was dat? Ik heb 2.5 uur met zeer vriendelijke mensen van expedia(USA) aan de lijn gehangen maandagavond met vervolgens de belofte dat Alitalia me terug zou bellen .. dat hebben ze dinsdag(in het italiaans) en vandaag in het Nederlands keurig gedaan. Net zelfs een belletje gehad van expedia.com of ik tevreden was met het gesprek met Alitalia...

17. morra

morra Newbie

Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Expedia NL, heb ondertussen Alitalia gesproken en die gaven weer aan dat de restitutie binnen enkele dagen plaatst vindt. Dat konden ze dan weer niet per e-mail bevestigen LOL

18. jvz

jvz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Hi, ik werd net door een italiaans nummer gebeld. De Alitalia operator sprak redelijk Engels ;-). Ook bijzonder: hij vroeg mijn naam, gaat de refund in gang zetten en gaf aan dat de kosten van het ticket zsm op mijn creditcard worden gerefund.

Had ook geboekt bij Expedia. Alitalia betaalt de bookingfee van 7,50 niet terug. Die ik ga dan maar weer bij Expedia vragen...

Kost wel veel energie dit traject..

Lionell vindt dit leuk.
  19. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Ik heb vandaag mijn reisverzekering op de overtreding van artikel 4.2 van de algemene voorwaarden van Expedia gewezen. Kijken wat men hier van vind. Kuddo's voor de vriendelijke medewerkerster van Expedia, jammer dat ze niets mag. Morgen de reisverzekering van Amex proberen.

Lionell vindt dit leuk.
  20. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Voor mijn schipholtickets.nl algemene voorwaarden tref ik;
    4.3. Het aanbod van de reisorganisator is vrijblijvend en kan zo nodig door deze ook nog na aanvaarding door de reiziger van het aanbod en even- tuele bevestiging door de reisorganisator, worden herroepen. Herroe- ping wegens correctie van fouten in de berekening van de reissom of van andere fouten is toegestaan. De herroeping dient zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 24 uur (reizen naar Europa en de Middel- landse Zeelanden) respectievelijk binnen 48 uur (reizen naar overige bestemmingen) na de dag van aanvaarding te geschieden onder opgaaf van redenen. De reiziger heeft in dat geval recht op onverwijlde restitutie van eventueel betaalde gelden.

4.4. Kennelijke fouten en/of vergissingen binden de reisorganisator niet. Dergelijke fouten en vergissingen zijn – vanuit het perspectief van de ge- middelde reiziger – op het eerste gezicht als zodanig kenbaar of zouden dat moeten zijn.

Met eerdere boekingen van 1000 euro voor DUS-XMN en 1200 LHR-MEL lijkt een FLR-TYO van 600 euro geen kennelijke fout en/of vergissing voor de ge- middelde reiziger.

thom bauwens en Lionell vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina