BC error ICN, HKG, TYO

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door ErikBenjamin, 9 dec 2016.

1. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    En waar speel je het bij je verzekering dan voornamelijk op? Dat het niet duidelijk is dat het een fout was, of dat het niet binnen 48 uur gemeld is?

2. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Ik heb mijn probleem voorgelegd. De reisverzekering heeft het doorgespeeld naar de rechtsbijstandsverzekering, ik ben benieuwd waar ze mee komen.

TXL-ler en thom bauwens vinden dit leuk.
  3. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Expedia is denk ik iets meer gewent aan dit soort situaties lijkt het. Ze hebben om dit te benadrukken specifiek de zinnen die over een errors gaan geschreven in capslock. Zal vast wat frustratie van hun jurist bij zitten :D

The price of the Services will be as quoted on the Website from time to time, except in cases of obvious error. Prices are liable to change at any time, but changes will not affect bookings already accepted except as stated in Articles 3.5.2 and 3.5.4.2 above. Expedia may in some cases levy a booking fee in relation to some flight transactions made on the Customer's behalf. The Customer will be notified of all applicable charges at the time of booking. Despite Expedia, Inc's best efforts, some of the Services listed on the Website may be incorrectly priced. EXPEDIA, INC. EXPRESSLY RESERVES THE RIGHT TO CORRECT ANY PRICING ERRORS ON OUR WEBSITE AND/OR ON RESERVATIONS MADE UNDER AN INCORRECT PRICE. IN SUCH EVENT, IF AVAILABLE, EXPEDIA,INC. WILL OFFER THE CUSTOMER THE OPPORTUNITY TO KEEP THE CUSTOMER'S RESERVATION AT THE CORRECT PRICE OR WE WILL CANCEL THE CUSTOMER'S RESERVATION WITHOUT PENALTY. Expedia, Inc. is under no obligation to provide Services to a Customer at an incorrect (lower) price, even after Customers have been sent confirmation of their booking.

Mijn etickets zijn gisteren allemaal aangepast. Snap de volgorde niet waarom dit nu pas is gebeurt. Na gesprek met Ebookers verwijzen ze mij door naar Alitalia voor een refund. Tickets zijn al onder hun controle zeggen ze.

4. thom bauwens

thom bauwens Blue Tier

Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    De capitals waren me ook al opgevallen ;)
    Opzoek naar OTA's zonder deze clausule...als ze nog bestaan.
    Staat dit ook bij voorwaarden vd airlines zelf?

Voor welke data had je tickets?

5. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    8-13 april: mileage run naar US/zuid-america.
    2-7 juli: mid week werken in EZE en weer terug.

Heeft iemand iets anders dan 'enige optie is refund' gehoord van Alitalia? Ik ga ze morgen bellen.

6. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Zover mij bekend is expedia.nl lid van de ANVR dus hebben ze zich aan deze richtlijnen te houden. Zolang ik aan hen betaal maakt het niet uit wie het uitvoert, ik handel met expedia.nl niet Alitalia. Net als ik met de Gall en Gall handel in plaats van Moet&Chandon.

7. TXL-ler

TXL-ler Blue Tier

Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Ik ben ook erg benieuwd!

Tot nu toe heb ik gewacht met annuleren. Je weet nooit... Vooral omdat duidelijk is dat Alitalia blijkbaar niet zelf de annulering wil doorvoeren. Dat geeft juridisch te denken.

Echter: ik las net dat Alitalia vandaag twee van zijn grootaandeelhouders onder druk heeft gezet om met nieuwe financieringen over de brug te komen omdat de tent anders failliet gaat. Link: http://www.stol.it/Artikel/Wirtscha...-UniCredit-Ultimatum-Geldspritze-oder-Konkurs
    Etihad is volgens mij inmiddels ook klaar met de Europese 'experimenten' die ze erg veel geld kosten. Air Berlin wordt inmiddels officieel ontmanteld. Wordt een beetje riskant dus om m'n geld nog lang bij hun te laten staan om heel misschien goedkoop te mogen vliegen.

Volgens FT en VFT is het belangrijk dat je bij Ebookers aangeeft dat je Alitalia al hebt gebeld en dat die je weer hebben terugverwezen. Het schijnt dat Ebookers de tickets keer per dag in batch doorstuurt voor storno.
    Note: er wordt hier duidelijk een spelletje gespeeld tussen de OTA en de airline: beide geven elkaar de schuld. Als consument heb jij uiteindelijk je contract met de OTA.

En dan nog kort betreft de ANVR en het garantiefonds: geldt (voor zover ik weet) alleen voor pakket reizen en niet voor losse tickets.

Zijn er nog mensen hier aan het wachten met een ticket in de hand?

Lionell vindt dit leuk.
  8. chawa

chawa Silver Tier

Leuk Bevonden:
    268
    Trofeepunten:
    288

Als ik het zo lees, wat een lekker zooitje allemaal.
    Beetje raar toch "Tickets zijn al onder hun controle zeggen ze"
    Andersom als je je geboekte ticket wilt annuleren verwijst de Airlines je door naar waar je die geboekt hebt.

Ik heb gisteren mijn ticket Madrid geannuleerd, ticket bij Alitalia geboekt. En toch probeerde Alitalia me gisteren door te verwijzen naar een ota, lekker pech voor ze dus.

TXL-ler vindt dit leuk.
  9. chawa

chawa Silver Tier

Leuk Bevonden:
    268
    Trofeepunten:
    288
    Jaren geleden heb ik een soort gelijk ervaring gehad met Garuda. Het ging om mijn business class retourtje Ams - Syd, met stopover DPS (Normale ticket, geen error), ticket 1 jaar geldig, ticket was geboekt bij een reisbureau.
    Na 8 maanden verblijf in Bali wilde ik naar Syd....
    Tot mijn verrassing hoorde ik dat mijn ticket DPS - Syd door Garuda is geannuleerd omdat ze niet meer naar Syd vloog.
    Ik werd oh zo kwaad, ik leg het probleem neer bij mijn advocaat te Amsterdam.
    Betreffende reisbureau heeft geprobeerd de schuld bij Garuda neer te leggen.
    Mijn advocaat heeft geëist vd reisbureau zowel de voorwaarden vd reisbureau als die van Garuda met spoed naar haar te faxen.
    Garuda heeft nog geprobeerd mij naar een andere bestemming in Aussie aan te smeren... dat wilde ik dus niet.
    Al met al...binnen 10 minute gefixt, ik kreeg een vervangende business retourtje DPS-SYD van een andere Airlines.
    Kortom, het is wel een groot verschil als je door een deskundige laat doen ;).

Flying doc en FlyingFonz vinden dit leuk.
  10. thom bauwens

thom bauwens Blue Tier

Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Ben blis aan
    Heb er nog 1...
    Misschien snel ff refundable hotel bij boeken :cool:

11. TXL-ler

TXL-ler Blue Tier

Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Mijn chat met Ebookers op Facebook:

De dame van Ebookers: "de enige optie die ik heb is om de boeking te annuleren en Alitalia om een terugbetaling te vragen."
    Ik: "ik ben geschrokken dat een Europese airline zo met zijn klanten omgaat en een ticket compleet veranderd zonder mededeling, excuses of mogelijkheid om naar een oplossing te zoeken."
    Zij: "ik begrijp je helemaal want ik heb zelf ook zo'n ticket geboekt."

:D:D:D

vkpeter, DirkOnTour, FlyRicky en 6 anderen vinden dit leuk.
  12. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Inmiddels ben ik in een amusante mail conversatie geraakt met schipholtickets.nl;

Geachte Y,

Dank voor uw snelle reactie.
    Fijn dat u mijn teleurstelling begrijpt en de intentie toont redelijk en billijk te willen handelen.

Uit uw mail van woensdag 21 december citeer ik "Op de reserveringsovereenkomst tussen u en onze organisatie zijn onze algemene voorwaarden en de ANVR Boekingsvoorwaarden van toepassing". Gezien de tegenstrijdigheid in u mail van vandaag adviseer ik u opnieuw naar deze casus te kijken en mijn boeking te herstellen of een valide alternatief te bieden.

In deze transactie bent u de partij met wie ik een overeenkomst ben aangegaan en heb dan ook niet met uw leveranciers van doen. Als u aangeeft dat u geen invloed heeft op de beslissing van Alitalia, vind ik dit oprecht vervelend voor u. Indien u het niet eens bent met de beslissing van uw leverancier kunt u met hen contact opnemen bijvoorbeeld via het Nederlandse callcentre op telefoonnummer +31 20 676 4479.

Gelukkig is Alitalia niet de enige aanbieder op deze route. Het staat u vrij mij een ander ticket aan te bieden zoals eerder voorgesteld in mijn bericht van 21 december. Als teken van goede wil naar u bied ik aan flexibel zijn met de vertrek en retour bestemming in samenspraak.

Ik geef bij deze dan ook GEEN toestemming tot restitutie te verstrekken. Indien u denkt hier juridisch toch toe gemachtigd te zijn zie ik geen andere mogelijkheid dan dit voor te laten komen bij de rechterlijke macht. Als bonafide reisorganisatie neem ik aan dat u, net zo min als ikzelf, het tot een rechterlijke uitspraak zal willen laten komen.

Met vriendelijke groet,

Dhr X.

Verzonden: donderdag 22 december 2016 13:11

Geachte heer X,

Bedankt voor uw reactie.

Ik begrijp dat het een teleurstellende situatie betreft. Graag wil ik het volgende verduidelijken.
    Als boekingskantoor hebben we echter geen enkele invloed op de beslissing(en) van Alitalia met betrekking tot deze kwestie.

U verwijst in uw reactie naar ANVR-Reisvoorwaarden. Deze ANVR-Reisvoorwaarden zijn echter niet van toepassing op reservering van losse vliegtickets. Deze regelgeving is van toepassing op pakketreizen. De ANVR-Boekingsvoorwaarden zijn toepassing op de door u gereserveerde diensten met Alitalia. Conform ANVR Boekingsvoorwaarden artikel 5.2 zijn wij niet aansprakelijk voor handelingen en/of nalatigheden van de betrokken dienstverlener noch voor de juistheid van de door deze dienstverlener verstrekte informatie.

Even terzijde, maar toch ook ter verduidelijking.
    Met betrekking tot uw voorbeelden kan ik u informeren dat deze voorwaarden afwijken en niet overeenkomen met criteria van de door u gereserveerdere vliegreis. Ter voorbeeld kan ik u informeren dat een businessclass tarief van Alitalia van Florence naar Osaka en terug naar Düsseldorf, met een dergelijk vluchtschema en dergelijke reisperiode/data pas start vanaf EUR 2239,- per ticket exclusief tax. De vervolgtarieven van deze boekingsklasse gaan naar EUR 3409,- per ticket exclusief tax en nog hoger. U reserveerde nu een tarief van EUR 349,- exclusief taks.

Mocht u betreffende deze kwestie uw ongenoegen wensen te uiten, dan dient u zich te richten tot de luchtvaartmaatschappij Alitalia. U vindt de mogelijkheden hiervoor via deze link https://www.alitalia.com/nl_nl/support/contact-assistance/customer-center.html.

KLANTENSERVICE - Airline Tickets
    www.alitalia.com
    Neem voor opmerkingen of klachten over uw reiservaring als volgt contact op: stuur vanuit Nederland . een e-mail naar [email protected]

Het spijt mij dat ik u niet anders kan informeren.

Ik verzoek u nogmaals om een bevestiging van ontvangst van het bericht en een opdracht tot restitutie te verstrekken, zodat wij dit zo spoedig mogelijk voor u in orde kunnen maken.

Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd,

In afwachting van uw reactie,

Met vriendelijke groet,

Y

Verzonden: Wednesday, December 21, 2016 19:10
    Geachte Y,

Dank voor uw schrijven en oprechte verontschuldigingen.

Ik ben het niet met u eens dat een businessclass tarief voor een dergelijke route komen normaliter in aanzienlijke hogere tariefklassen betreft. Hierbij wil ik u wijzen op bijvoorbeeld de KLM tarieven van ongeveer 1000 euro tussen Dusseldorf en Xiamen vorig jaar en de recente tarieven van Garuda tussen Londen en Melbourne voor 1111 UK pounds in business class. Met een, in acht nemende de double open jaw, reis op een zwaar beconcurreerde route beschouw ik als gemiddelde reiziger de betaalde som van 1256,20 euro voor twee personen als scherp maar realistisch.

Daarnaast beroept u zich op de algemene ANVR voorwaarden waarin vermeld staat:

4.3. Het aanbod van de reisorganisator is vrijblijvend en kan zo nodig door deze ook nog na aanvaarding door de reiziger van het aanbod en even- tuele bevestiging door de reisorganisator, worden herroepen. Herroe- ping wegens correctie van fouten in de berekening van de reissom of van andere fouten is toegestaan. De herroeping dient zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 24 uur (reizen naar Europa en de Middel- landse Zeelanden) respectievelijk binnen 48 uur (reizen naar overige bestemmingen) na de dag van aanvaarding te geschieden onder opgaaf van redenen. De reiziger heeft in dat geval recht op onverwijlde restitutie van eventueel betaalde gelden.

4.4. Kennelijke fouten en/of vergissingen binden de reisorganisator niet. Dergelijke fouten en vergissingen zijn – vanuit het perspectief van de ge- middelde reiziger – op het eerste gezicht als zodanig kenbaar of zouden dat moeten zijn.

Het gaat hier om een termijn van langer dan 48 uur bij een intercontinentale reis waarvoor vanuit het perspectief van een gemiddelde reiziger een scherpe doch realistische prijs is betaald.

Ik kan dan ook NIET akkoord gaan met een direct refund en vraag u vriendelijk maar dringend om het ticket welke ik op 09/12/16 heb gekocht en betaald te herstellen of een valide alternatief (met zelfde alliantie en boekingsklasse) aan te bieden.

Met vriendelijke groet.

Dhr. X

Verzonden: woensdag 21 december 2016 12:01

Geachte heer X,

Ik stuur u deze e-mail naar aanleiding van de Alitalia-reservering die u onlangs heeft gemaakt via de website.

Ik vind het buitengewoon spijtig dat ik u moet informeren dat als gevolg van een fout van de luchtvaartmaatschappij Alitalia bij het laden van de tarieven uw tickets door de luchtvaartmaatschappij ongeldig zijn verklaard. Er zijn door de luchtvaartmaatschappij per abuis incorrecte tarieven en boekingsklassen in de wereldwijde reserveringsystemen geladen voor bestemmingen in Azië en Oceanië. Deze tarieven stonden ‘actief’ van 09 december 2016 tot en met 10 december 2016.

Wij hebben Alitalia verzocht om de uitgegeven tickets en reserveringen te honoreren. Op basis van Nederlandse en Europese wetgeving is zij hiertoe echter niet verplicht en is er sprake van een duidelijke fout. Derhalve heeft Alitalia ons verzoek afgewezen. Een businessclass tarief voor een dergelijke route komen normaliter in aanzienlijke hogere tariefklassen.

Alitalia biedt u haar welgemeende excuses aan voor deze situatie en het ongemak dat u hiervan ervaart. Alitalia biedt u een volledige restitutie van het tarief en de luchthavenbelasting van de tickets aan. Op ons verzoek staat Alitalia voor uw reservering een ‘direct refund’ procedure toe welke de afhandelingsduur beperkt en verder ongemak voor u zal beperken.

Wij begrijpen dat het een buitengewoon vervelende situatie betreft. Desalniettemin willen wij u erop wijzen dat wij, Schipholtickets.com, geen partij zijn bij de vervoersovereenkomst tussen u en Alitalia. Op de reserveringsovereenkomst tussen u en onze organisatie zijn onze algemene voorwaarden en de ANVR Boekingsvoorwaarden van toepassing. Op basis van deze voorwaarden wijzen wij u op deze fout van de luchtvaartmaatschappij. Wij kunnen geen aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele nadelige gevolgen en/of schade die voortkomt uit deze fout van Alitalia.

Het spijt mij dat ik u niet anders kan informeren.

Graag ontvangen wij van u een bevestiging van ontvangst van dit bericht, zodat wij het restitutieproces voor u kunnen organiseren.

In afwachting van uw reactie,

Met vriendelijke groet,

Y

13. thom bauwens

thom bauwens Blue Tier

Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Iemand een idee of het achteraf bijboeken van een hotel er een pakketreis van zou maken?

14. Skywalker88

Skywalker88 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    128
    Inmiddels het geld van mijn 1e boeking gerestitueerd gekregen van Alitalia op mijn creditcard. Restitutie van de andere boeking is ook aangevraagd en het bedrag zal binnen enkele dagen ook wel weer terug zijn. Voor de boekingskosten contact opgenomen met Expedia, maar die willen het bedrag niet terugbetalen. Ik ga wel een klacht indienen dat er geen service is geleverd en dus dat ik het terug wil. zo niet probeer ik het wel bij american express..

morra vindt dit leuk.
  15. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    633
    Trofeepunten:
    348
    Als je het hotel nog in dezelfde boeking kunt krijgen zou je een kans kunnen hebben. Anders is het volgens mij uitgesloten.

16. morra

morra Newbie

Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Goed om te horen dat er ook daadwerkelijk restitutie doorgevoerd wordt.

Toen ik gisteren bij Expedia navroeg of ze konden bevestigen dat de restitutie voor mijn boeking goed doorgekomen was, kreeg ik de volgende lachwekkende reactie:

"Op het moment dat u de restitutie hebt aangevraagd bij Alitalia, wordt de restitutie in behandeling genomen.
    Als je dit al hebt gedaan, dan is uw restitutie al in behandeling."

17. thom bauwens

thom bauwens Blue Tier

Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Netjes alles retour ontvangen van vlucht 1, incl expedia.DE fee

18. Sanne von Kriegenbergh

Sanne von Kriegenbergh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.244