BC error ICN, HKG, TYO

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door ErikBenjamin, 9 dec 2016.

1. ErikBenjamin

ErikBenjamin Silver Member

Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Eens, maar je bent niet te DM'n ;)

2. Maan

Maan Guest

Raar xD Ik heb je een bericht gestuurd.

3. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.729
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb niks geboekt van deze error fare.

Geel vindt dit leuk.
  4. Heidi

Heidi Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    ik heb 3 geboekt -

1- naar SFO - alleen mij - voor een congres booked via ebookers, tickets en stoel heb ik al

2- naar SXM voor vier veirtjes mei vakantie (die nu in mei is?), ticket nummers heb ik al, ik durf de stoelen nog niet te boeken via expedia

3- naar BKK voor vier via schiphol tickets . nl, nog geen ticket...maar is wel afgeschreven van mijn CC... hier ben ik niet zo blij mee. Pakt mij geld, maar krijg ik geen ticket voor terug.

5. Eloy

Eloy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb een 055 ticketnummer van AZ binnen, enige wat niet kan is iets aanpassen in de omgeving bij Alitalia (bijvoorbeeld een stoel). Ook met een Amadeuscode kan ik de reis niet in de mijn reizen omgeving krijgen op KLM.com.

Misschien even een rookievraag maar hoe lang kan AZ het ticket nog wijzigen, mijn eerste vluchten met dit ticket naar GRU zijn al over minder dan twee maanden, tickets van FLR terug naar Amsterdam e.o. zijn redelijk duur dus wil daar niet te lang mee wachten eigenlijk. Iemand tips?

6. Roog

Roog Newbie

Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Mijn vluchten werden wel op boekingcode en naam in klm app gezet. Nu voorlopig alleen het eerste deel: Dus - Rome - Seoul - Rome - Florence. Op korean Air stuk 2 stoelen in business die ik inderdaad ook niet kan wijzigen. Iemand ervaringen met Korean Air business op 777?

7. petercs

petercs Blue Tier

Leuk Bevonden:
    239
    Trofeepunten:
    43
    (hoopelijk) ik vlieg ook tussen FCO en ICN, en volgens seatguru het is een 777-300 met flat beds.

Roog vindt dit leuk.
  8. thom bauwens

thom bauwens Blue Tier

Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    yeah! Betaling is eindelijk te zien bij Amex :)

9. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Mijn betaling is ook binnen op het AMEX overzicht.

Wat ik mij af vroeg: ik heb 2 trips geboekt.
    - De eerste trip FLR - FCO - EZE - FCO - LIN - DUS heb ik geboekt omdat het een mooie trip leek, maar daarna nog een mooiere gevonden.
    - De 2e heeft een lange overstap 12 uur overstap op LAX en EZE (op zich geen ramp).

Ik lees dat de fare refundable is, maar lees ook dat je hem zou kunnen laten aanpassen na het vliegen van het 1e segment. Heeft iemand ervaring hoe dit werkt bij een error fare? Is dit überhaupt mogelijk, of knalt dan direct de basefare weer omhoog?

De vraag is misschien iets te voorbarig, maar ben benieuwd hoe dit werkt :)

10. Heidi

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Is er iemand die heeft via schipholtickets.nl geboekt?
    Eerst kreeg ik bericht dat ze betaling kunnen niet verwerken wegen mogelijk fraude, en ik kon alleen met ideal betalen (echt niet!).

Inmiddels is my CC wel belast, maar ik heb geen ticket nummer.

Ik heb ook e-mail gestuurd, en vroeg om een ticket, of mijn geld terug, want ik kon namelijk niks anders boeken totdat ze ruimte vrijgegeven op mijn CC.

PNR werkt alleen op hun website, geen melding dat het geannulleerd is, maar ook niet te vinden elders - mytrip of de saudi site... dus...

Wat denken wij?

11. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Ik heb mijn tweede boeking met schipholtickets gemaakt, iDeal betaalt en binnen een half ur eticket en PNR gekregen voor AZ, KL, JL en KE vluchten.

12. TXL-ler

TXL-ler Blue Tier

Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Ik weet niet met welk systeem Schipholtickets werkt, maar de drie belangrijkste mogelijkheden om een PNR te checken zijn:

https://www.tripcase.com/ (= Sabre. Alitalia werkt hiermee)
    www.checkmytrip.com (= Amadeus, wordt door de meeste Europese airlines gebruikt)
    https://viewtrip.travelport.com (= Travelport, o.a. eBookers)

Afgaande op wat mensen op FlyerTalk zeggen, ben ik bang dat het feest niet doorgaat als je nu nog geen ticket hebt ontvangen. Al bestaat natuurlijk de kans dat Schipholtickets wel de ticket heeft geboekt maar vergeten is om hem aan jou door te sturen.

13. Heidi

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    betalen met iDeal vind ik wel durfen hoor! Vooral, als het niet doorgaat, wacht je heel lang op je geld!

Ik vind het niet erg als het feestje niet doorgaat, maar wil ik wel mijn geld terug op mijn credit card...

Ik weet niet of de nummer dat ik heb, wel een PNR is, of hun boekingscode...

maar goed, ik hoop dat ze het snel oplossen, met een ticket of een credit op mijn credit card.

14. thom bauwens

thom bauwens Blue Tier

Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Heb van 1 booking enkel PNR, geen ticket...

15. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Het is redelijk normaal dat je creditcard gecharged wordt voordat je een eticket hebt. Normaliter heb je het eticket alleen wel binnen 24 uur. Ik zou gewoon rustig afwachten, en als je na een paar dagen nog steeds geen eticket hebt gewoon bij de OTA escaleren if een refund vragen. Mocht het een probleem opleveren bij hen, kun je altijd direct bij je credit card maatschappij een incident aanmaken om het geld terug te krijgen voor niet geleverde producten.

16. TXL-ler

TXL-ler Blue Tier

Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Ondertussen op de Facebook pagina van Alitalia... :D

upload_2016-12-14_10-54-48.png

Laatst bewerkt: 14 dec 2016
    ErikBenjamin vindt dit leuk.
  17. TXL-ler

TXL-ler Blue Tier

Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Naja, ik ga er inderdaad vanuit dat als er iets publiek wordt geplaatst de poster ervan zich bewust is dat het publiek is. Maar naar aanleiding van jouw comment heb ik mijn post aangepast.

Quinten en DirkOnTour vinden dit leuk.
  18. Maan

Maan Guest

Wat doe ik fout?
    Ik reageer alleen maar op een randdebiel.
    En tickets worden ondertussen toch al gereissued (zie FT)

19. Geel

Geel Blue Tier

Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Vraag me af hoe het nu verder gaat. Want veel OTAs hebben eigen annulering regels ipv de fare rules.

20. TXL-ler

TXL-ler Blue Tier

Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Ik vond het juist wel een mooie reactie op die andere gast!

Rutger vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina