Avis

Discussie in 'Overige programma's' gestart door SVDH, 16 jul 2014.

  1. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    En de status match van Avis is gelukt. Als ik het zo lees alleen geen upgrade voor ons omdat we de wagen langer dan 14 dagen huren. Maar iig gratis extra bestuurder.
     
  2. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    Dus je splitst het op in meerdere huren? Kun je zelfs back to back doen. Inleveren op locatiex om 12 uur. Nieuwe auto ophalen op lokatie x om 12 uur. En dan gewoon melden bij de balie dat je je huidige auto wil houden.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  3. bedeve

    bedeve Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    Welke status heb je nu ?
     
  4. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Preferred +

    Ga ik morgen naar kijken maar we zitten wel rond het splitspunt aardig in de rimboe. Opzich is het geen straf als het niet lukt maar het zou wel leuk zijn.
    Nu nog even kijken of het met de Plat ook extra korting oplevert want er staat wel tot 15%. Iig is de verzekering al fijn.
     
  5. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Afgelopen weekend via de Avis app een auto gehuurd vanaf komend paasweekend voor 4 weken. 1700€ minder dan op alle huurauto websites waaronder Avis zelf, maar ook Sixt, Hertz en lokale mannetjes.

    Behalve bij lokale Amsterdamse bedrijfjes nergens meer auto’s te krijgen. Ook niet bij Avis online terwijl ik niet ingelogd was. Bij Avis, Hertz en natuurlijk de lokale verhuurder werden wel prijzen getoond (die volledig over de kop gingen) maar dan bleek de selectie toch niet beschikbaar.

    Toch prettig als je status hebt en überhaupt dan nog een auto kunt krijgen. De kantoor manager belde me maandag ook direct dat ze het gingen regelen maar hij wist niet het exacte model omdat de auto niet uit zijn voorraad kwam.
     
    westi, FlyingDuck, Vliegende_Keep en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Als je de AMEX platinum kaart hebt is Avis Preferred de status die je krijgt, niet? In september gaan we voor zes dagen in Miami een auto huren, kom ik uit op €395 voor een Mustang Cabrio of vergelijkbaar (kleinste auto was 330€ of zo iets). Of is jullie advies; huur bij een lokale verhuurder een autootje voor €200 (aangezien de auto verzekering toch al bij de AMEX Platinum in zit).

    NB: Heb even terug gelezen over status matchen, dat geldt momenteel ook nog, heeft dat veel zin?
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2022
  7. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Voor dat prijsverschil zou ik de locale verhuurder nemen. Is the US zullen ze de Amex wsl wel aannemen, dus is je verzekering geldig.

    Alleen zou je bij Avis op basis van je status een upgrade krijgen (indien beschikbaar), dus dat is ook het overwegen waard.
     
  8. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik vind dit een lastige...

    Meerdere keren per jaar reis ik naar Aruba en neem daar steevast de lokale verhuurder Amigo. Die is veel voordeliger en ook nog eens heel betrouwbaar. Daarnaast heeft Avis op dat eiland geen status voordelen. Zelf heb ik Avis President's club.

    Komende maand zit ik in Italië en daar heb ik gekozen voor Avis. Was ongeveer 80 euro duurder dan de Italiaanse verhuurder maar daar lees ik dan weer horrorverhalen over op Trustpilot...
    Avis heb ik geboekt via de Flying Blue site en dat scheelde best veel.
     
    Jelle vindt dit leuk.
  9. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Grappig dat je dat zegt, als ik via Flying Blue kijk is het ook goedkoper. Cruisen door Florida met een convertible is toch wel lekker, dus denk dat we het hier bij laten. Stel dat ik nog President lid wordt, dan zal dat denk ik weinig toevoegen (upgrade hoeft dan eigenlijk niet eens, alleen gratis 2e bestuurder is handig)
     
  10. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    In plaats van Avis kun je ook kijken bij National. Ststus match aanvragen naar Executive Elite. Dan boek je een standaard medium auto en mag je kiezen uit alles wat er geparkeerd staat (en daar zitten soms hele leuke auto's tussen).
     
    bedeve, Ruut en FlyingFonz vinden dit leuk.
  11. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Deze zomer ook gehuurd bij Avis in de US, was geen fijne ervaring (wachttijd 2 uur, gehuurde auto was er niet, gefrustreerde medewerkers vanwege veel boze klanten). Avis is gewoon het nieuwe Budget geworden, management doet er niets aan en negeert klachten.

    Kijk vooral naar recente reviews van de lokale AVIS vestiging, dat geeft een aardig idee wat je kunt verwachten. Voor mij geen AVIS meer, volgende keer weer National/Alamo.
     
    Jelle en Ruut vinden dit leuk.
  12. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Haha, die zijn extreem wisselend bij Avis Miami airport. Hebben jullie enig idee hoe het zit met upgrades als je President’s Circle hebt? Kans dat je van een Mustang convertible (niveau K) naar een Jaguar gaat of zo?
     
  13. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Dat is erg afhankelijk van wat er beschikbaar is op het moment dat je bij de balie staat - als er al wat beschikbaar is. In ons geval kwamen we in de middag aan, en was de garage zo goed als leeg en was zelfs de maanden eerder gereserveerde auto niet beschikbaar. Na 2 uur wachten bleek dat die er ook niet meer zou komen, en hebben we een tijdelijke auto geaccepteerd. Volgende ochtend gelijk weer naar de airport, tijdelijke auto ingeleverd en aangegeven dat we niet eerder weg zouden gaan voordat we de gereserveerde auto zouden meekrijgen. Na een half uur was die er gelukkig. Niet de meest nieuwe (exemplaar uit 2019) maar met relatief weinig mijlen. Was een categorie hoger dan gereserveerd.
     
  14. bedeve

    bedeve Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    Tsja , zo te lezen had je je Avis huur niet goed voorbereid.
    Een goed voorbereide huurder komt niet aan een balie...
    Als je daar nix aan veranderd ga je geheel vrijwillig het risico aan dat je bij National of Alamo een zelfde ervaring zult hebben
     
  15. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    168
    Trofeepunten:
    43
    Mag ik vragen hoe je het dan zou aanpakken? Handleiding autohuren geschreven door bedeve :)
     
    ppt vindt dit leuk.
  16. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Vreemde conclusie, Ik had juist alles perfect voorbereid. Had al een checkin gedaan (bij AVIS heet dat Quickpass) waarmee je de counter kunt skippen. In SFO deden ze daar echter niet aan. Alle quickpass borden waren weggehaald, uitleg aan de balie was dat ze zwaar overbooked waren en van klant tot klant een passende oplossing moesten zoeken.

    Verplicht via de counter betekende dit aansluiten in de rij van 30+ wachtenden, minimaal 1,5 uur wachten. Bij preferred iets sneller, maar ook daar uur wachten en daarna nog wachten op de auto.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  17. bedeve

    bedeve Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    Vreemde conclusie ??? het geeft aan hoe jouw tekst bij mij overkomt .
    De "Vreemde conclusie " zou ik me kunnen voorstellen als mijn tekst zou zijn " Je hebt je slecht voorbereid " ....

    Wat is je Avis preferred status ?
    Heb je een status die matchbaar is met andere verhuurders in hetzelfde pand.?
    Je geeft aan dat je in de toekomst naar National gaat kijken .
    Wat is je Emerald Club status ?
    Hertz Gold Plus ...?
    Heb je een backup booking overwogen ?
    De autoverhuurders in de USA zitten allemaal in dezelfde misere.
    Beperkt aanbod....Giga prijzen.
    Als consument zul je dus veel tijd en aandacht moeten besteden over die autohuur die twee jaar geleden nog 3 minuten kostte
     
  18. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Volgens mij had ppt zich juist goed voorbereid (zie eerdere post mbt status matches {waarvoor dank}). Ik arriveer middernacht, wellicht dat het dan iets rustiger is…Fingers crossed
     
    Urbanjazz en ppt vinden dit leuk.
  19. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik huur bijna nooit een auto, maar omdat ik nu AMEX FB Plat heb, neig ik meer om auto's te huren. Avis was mijn eerste keus, dus ik ben me er in gaan verdiepen. Heb me aangemeld via de FB. Hebben jullie nog tips voor een noob zoals ik?:rolleyes:
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  20. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Hangt van het land af. In USA heeft National mijn voorkeur omdat je daar de mogelijkheid hebt om ter plaatste uit vele auto’s te kiezen (variërend van puck up tot SUV) en er vaak kortingscodes te vinden zijn op internet.
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina