Avis

Discussie in 'Overige programma's' gestart door SVDH, 16 jul 2014.

  1. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Ik heb nooit gezeik met Avis. En die ene keer dat ze moeilijk doen zeg ik dat ik trouwe klant en dan zijn ze poeslief en verdwijnen alle problemen als sneeuw voor de zon. Krijg bijna altijd upgrade. Prima app (ze hebben wat dingen verbeterd maar kan nog beter). Sommige locaties zijn franchisenemers en dan kan de ervaring minder zijn (Curaçao bijv).
     
    VinceG en Fripsmaster vinden dit leuk.
  2. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Welk deelnemersniveau krijg je bij Avis met AMEX platinum? Leek alsof dat preferred is maar dat is toch laagste en gratis niveau?
     
  3. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Happy camper geweest met Avis Preferred Plus en ook nu met Avis President's Club. Wat je met amex krijgt weet ik niet eigenlijk. Lijkt me niet laagste niveau toch?
     
    noppie vindt dit leuk.
  4. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Als je boekt via avis.com ipv via de link op de FB site, krijg je lagere tarieven voor "pay later".
    Houd zelf in de gaten wanneer je recht hebt op een voucher voor een gratis weekend. Deze worden volgens de Poolse CS automatisch verstuurd, maar die komen bij mij nooit aan (ook niet in spam) en moet er al jarenlang zelf achteraan lopen.
    Je Amex verzekering werkt niet als je met een voucher betaald. Ik vraag altijd of ze iets extra's (bv navigatie huur) voor 1 EUR op de rekening willen zetten, deze betaal je met Amex en werkt de verzekering wel.

    Je krijgt Preferred, maar ik heb ergens gelezen dat je via een omweg langs een andere verhuurder (weet niet meer welke) wel op President's Club kan uitkomen.
     
    noppie en Fripsmaster vinden dit leuk.
  5. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Via National heb ik destijds een statusmatch gedaan en dan kom je inderdaad uit op President's Club.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  6. arne671

    arne671 Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Goedkoop auto huren - https://economybookings.com Makkelijk zoeken, kiezen, reserveren en betalen. In vergelijking met andere websites goedkoopste prijzen!
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2022
  7. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik neem aan dat je avis.com bedoelt.
    Dat klopt helaas, de FB wizard kan je pas later toevoegen.

    Verkijk je trouwens ook niet op de prijs in EUR als het een niet EUR land is. Laatst in Noorwegen kwam de prijs ruim 12% hoger uit dan ik op mijn bevestiging had staan, koersverschillen.
     
  8. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Een status match gedaan:
    - FB Platinum naar Emerald Club Executive Elite
    - via https://www.avis-preferred.com/statusmatch/ van Emerald Club Executive Elite naar President's Club

    Ging allemaal lekker vlot. Bedankt voor de tips allemaal!
     
    Ruut, ErwinLansing, westi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Weer naar ZA dit jaar, en het lijkt erop dat ik dit keer wel back2back kan huren om de 14 dagen termijn te omzeilen. Maar, was die upgrade nu alleen in dezelfde categorie of gaat ie wel bv van klein naar medium? Want dan kan ik in dit geval het beste een T-cross huren en dan zou ik een Rav4 2WD mee moeten krijgen.


    upload_2022-10-19_18-13-6.png
     
  10. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Ik kan trouwens een best leuke AWD code gebruiken van de werkgever van mijn vrouw(big4) maar weet niet of de Amex voordelen (voornamelijk upgrade) dan ook van toepassing zijn.
     
  11. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Twee back to back boekingen gedaan, we gaan wel zien of we geluk hebben met de upgrade of niet, wel een populaire paar weken namelijk.
     
  12. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Via Rentalcars dot com boeken voor mijn trip eind april scheelt op 9 dagen huur 50,- t.o.v. direct bij Avis..
    Zitten bij rentalcars boeken nog nadelen?
     
  13. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Wie van jullie heeft met succes de Avis gratis weekend voucher gebruikt?
     
  14. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Meerdere malen, altijd leuk als je een voucher in het Pools krijgt die ze dan in NL moeten ontcijferen.

    Maar er is iets gewijzigd, Avis in NL is nu blijkbaar van een andere eigenaar en je kan niet meer reserveren en dan de voucher presenteren. Nu moet je blijkbaar bij de reservering al direct aangeven dat je de voucher wil gebruiken. Ik weet nog niet hoe je dan die reservering g moet maken.
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  15. flytheworld

    flytheworld Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Ik zou ook wel willen weten hoe dit werkt. Ik heb ook zo'n voucher. Als ik dan de link in de voucher gebruik om een reservering te maken komt er altijd een bedrag uit die betaald moet worden, ondanks dat ik aan alle voorwaarden voldoe. Heb verschillende landen geprobeerd.
     
  16. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    moet je dat bedrag dan direct online betalen of pas bij afhalen?
     
  17. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Meermaals gebruikt en super tevreden over. In NL idd een andere eigenaar (ik meen Europ of National :D). Je moet het aangeven bij het boeken, via de link en/of de kortingscode ingeven.
    Daarnaast enkel beschikbaar in specifieke boeking-groepen en sinds kort niet meer jaar rond. In de zomer kun je de voucher in een aantal landen niet meer inwisselen. (Denk vanwege hoogseizoen).
     
  18. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik heb de voorwaarden gelezen die onderaan in de mail staan. Wanneer ik op de link klik, kom ik bij een reseveringsmenu. Maar ik krijg net als @flytheworld hetzelfde bedrag wat ik normaal zou betalen.

    Hmmm... ik ga nog het nog eens proberen (andere data, landen, etc.), anders ga ik bellen. Had ook al via Twitter een bericht gestuurd, ik had die €15 korting op de huur nog niet gekregen.
     
  19. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Als je nu wilt reserveren zie ik onderaan staan:
    In juli en augustus zetten we het gebruik van Gratis Weekend-vouchers via ons Avis Preferred-programma tijdelijk stil in alle regio's, en tot november in Ierland en Noord-Ierland.

    o Met ingang van 25/05/2023 zijn gratis weekendvouchers tot nader order niet langer te gebruiken in Denemarken, Noorwegen en Zweden;
    o Uitzonderingsbeperkingen zijn van toepassing van 1 juli tot en met 31 oktober 2023 in Ierland, Noord-Ierland en IJsland; en
    o Uitzonderingsbeperkingen zijn van toepassing van 1 juli tot en met 31 augustus 2023 in alle andere landen


    Dit betekent dat gratis weekendvouchers niet kunnen worden ingewisseld voor huren die plaatsvinden tijdens deze datums.
    Let op: deze wijzigingen niet van toepassing zijn op klanten die al een reservering hebben gedaan en een gratis weekendvoucher hebben ingewisseld voor een huur binnen deze datums.

    Lkkr handig dus....
     
  20. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    Tja. Ik huur echt al lang niet meer via Avis. Dit soort berichten bevestigen dat het een goede keus was om over te stappen naar National.
     

Deel Deze Pagina