Avis

Discussie in 'Overige programma's' gestart door SVDH, 16 jul 2014.

  1. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    National is zeker een goede keuze! Mijn huur van 2 weken geleden vanaf LHR (5 dagen incl lege tank) is nog steeds niet in rekening gebracht en is ook niet meer te vinden in het systeem :D

    Vanaf LCY overigens weinig keuze en dan is Avis wel een goede keuze moet ik eerlijk zeggen.
     
  2. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.400
    Leuk Bevonden:
    1.200
    Trofeepunten:
    223
    Ik ben aan het kijken voor auto huur in de US. Bij Avis heb ik 2 reserveringen gemaakt, beide vanuit mijn profiel en er worden standaard andere verzekeringopties aangezet:
    BUF
    upload_2023-7-2_22-7-50.png

    JFK
    upload_2023-7-2_22-8-21.png

    Iemand een idee hoe dat kan?
    Kan ik in de US vertrouwen op mijn rental car insurance van Amex platinum? Zodat ik geen extra verzekring hoef bij te kopen?
     
  3. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    490
    Trofeepunten:
    63
    Ik koop in de VS nooit extra verzekeringen omdat amex plat dat mag oplossen.
     
    bedeve en westi vinden dit leuk.
  4. bedeve

    bedeve Newbie

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    Of je huurt bij Avis.de of .fr. of ergens anders afhankelijk van je behoefte om tegen de laagste prijs te huren.
    Je gebruikt AWD D650000 ; daarmee huur je zonder verzekeringen.
    Je AMEX Plat. zorgt daar voor
     
    westi vindt dit leuk.
  5. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.400
    Leuk Bevonden:
    1.200
    Trofeepunten:
    223
    krijg je met AWD D650000 dezelfde korting?
     
  6. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.475
    Leuk Bevonden:
    2.322
    Trofeepunten:
    558
    Antwoord gekregen van Avis:

    "U kunt telefonisch reserveren en vermelden dat u gebruik wilt maken van een gratis weekendvoucher. De medewerker zet dit vervolgens in de reservering, waarna u op de bestemming een geprint exemplaar van de voucher toont."

    Die €15 korting op een volgende huur had ik ook in dezelfde mail gekregen.
     
  7. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Als je via Rentalcars boekt kun je dan nog wat met je Presidents status?
    Heb geen Amex Platinum op het moment dus wil allin verzekering erbij hebben en dat is helaas via Avis zelf te duur
     
  8. bob84

    bob84 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Je kan bij Allianz ook een eigen risico verzekering afsluiten (let op, max 6k) voor ongeveer 6,50 per dag
     
    Robinho vindt dit leuk.
  9. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Inderdaad ook weleens gedaan en 6k is ruim voldoende voor het eigenrisico
     
  10. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Ik dacht dat je met een Amex platinum een hoge status kreeg bij Avis, maar lijkt er op alsof je enkel het entry level Avis Preferred krijgt. Ik dacht voorheen dat je onmiddelijk richting President's club ging, maar dat is dus niet zo. Heb ik dat initieel verkeerd begrepen of is dit veranderd?
     
  11. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.400
    Leuk Bevonden:
    1.200
    Trofeepunten:
    223
    Volgens mij was dit altijd al zo en krijg je alleen Preferred. Maar er is een omweg via de status van een andere maatschappij, ik weet alleen niet meer welke maatschappij dat was.
     
    Mikkel93 vindt dit leuk.
  12. deniaL

    deniaL Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    13
    Je kan via de Hilton Gold / Bonvoy gold -> National Emerald Executive Elite -> Avis President's club status matchen.

    Zie https://statusmatcher.com voor meer info
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  13. TechGlide

    TechGlide Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Dit was inderdaad vorig jaar nog Presidents Club en deze heb ik toen ook geactiveerd en is gelukkig nog actief. Hij staat er ook niet meer bij in de Platinum voordelen en in de app. Weer een versobering zo te zien...
     
  14. agah

    agah Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Dat is inderdaad jammer dat de Avis President's Club status niet meer bij de voordelen van de American Express Platinum kaart staat. Het was een mooi voordeel dat je direct toegang gaf tot de hoogste status bij Avis.

    Gelukkig heb je de status nog geactiveerd, dus je kunt hier nog tot de einddatum van de status van profiteren. Je kunt de status ook nog verlengen door voldoende punten te verdienen met Avis.

    Ik kan me voorstellen dat je het jammer vindt dat American Express dit voordeel heeft versoberd. Het is natuurlijk altijd vervelend als je iets kwijtraakt. Maar het is ook goed om te beseffen dat de American Express Platinum kaart nog steeds een zeer uitgebreide kaart is met veel voordelen.
     
  15. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Wel vreemd, ik heb namelijk mijn account vorig jaar aagenaakt, en als ik op mijn browser inlog zie ik ook nog dat mijn rank President's Club is. Maar als ik in de app kijk zie ik dat het Preferred is..
    Mijn klantnummer is bij beide bronnen hetzelfde.

    Edit: en als ik op mijn mobiel via een browser inlog ipv op de app staat er juist weer President's club. Vaag zeg.
     
  16. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.200
    Leuk Bevonden:
    1.054
    Trofeepunten:
    223
    Hier idem, wel staat er links op de pagina President's Club...
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Ja bij mij precies hetzelfde.
     
  18. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Wie ben jij? o_O

    Leuk hoor de hoogste status bij Avis, maar de laatste tijd is Avis echt enorm duur. Schrik elke keer hoeveel ze durven te vragen voor een auto. Deze week in Zwitserland last minute auto moeten huren en was gewoon 4x zo duur als Sixt.
     
    Hailstorm en Ruut vinden dit leuk.
  19. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.400
    Leuk Bevonden:
    1.200
    Trofeepunten:
    223
    Dat Avis nu duur is kan ik bevestigen. Waar ik voorheen altijd bij Avis huurde, was het vorig jaar welgeteld 3x, waarvan 2x met een voucher voor gratis weekend. :D

    De rest bijna allemaal Hertz en een paar keer Sixt.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  20. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.475
    Leuk Bevonden:
    2.322
    Trofeepunten:
    558
    Aan degenen die regelmatig bij Avis huren in het buitenland en een AMEX FB Platinum hebben, wat is jullie ervaring met pech in het buitenland en de autohuurverzekering op die kaart? Gaat dat makkelijk, is het gedoe? Ik hoor graag van jullie.
     

Deel Deze Pagina