Afgelopen 2 jaar 2x gebruik moeten maken van de verzekering, beide keren in voor mij buitenland, nl NL . Ik denk dat er geen enkel verschil is in welk land of bij welke verhuurder je een schade hebt, aangezien de claim afhandeling door Axa (de verzekeraar van Amex) wordt afgehandeld. 1x bij Avis, 1x bij Hertz. Beide keren geen enkel probleem. Zelf de schade betaald met Amex, claim ingediend en enkele dagen later geld retour.
Ik heb vorig jaar een flinke schade gehad bij Avis in de UK en kreeg hier een perfect rapport van. Uitgebreid en duidelijk. Ingediend bij de verzekeraar van Amex, via email paar extra vragen en binnen 10 dagen had ik het geld terug op de rekening.
Een update: na alles via de mail te hebben opgestuurd, werd ik gebeld met wat extra vragen. En een paar dagen later stond het bedrag op mijn rekening. Heel fijn!
*Bump* Zit eraan te denken om voor onze eerstvolgende roadtrip eens gek te doen en een auto te huren. Ik heb een Amex Platinum en daardoor hogere status. Via statusmatch heb ik de Avis President's Club status. Als ik Avis vergelijk met hertz, dan scheelt het aanzienlijk: meer dan 50% in de categorie Groot. Kom er net achter dat het verschil tussen twee Avis vestigingen ook bijna €100 scheelt. Dus Avis lijkt mij een no brainer als ik inderdaad besluit via Avis een auto te huren Zijn er nog recente ervaringen met Avis, hier?
Vreemd. Net geboekt. Het bedrag op de website is lager dan dat in de e-mail en app. De extra bestuurder was €0 toen ik het selecteerde, maar in de app en in mijn e-mailbevestiging €45. Als Avis President's Club member zou ik een gratis extra bestuurder moeten hebben. Gebeld met de Avis klantenservice, die geven aan dat ik inderdaad recht zou moeten hebben op een gratis extra bestuurder. Maar dat het kan zijn dat de vestiging dit dan toch nog wil zien in de vorm van een lidmaatschapskaart. Vreemd, want het staat in mijn account. We willen met de auto naar het VK rijden. De klantenservice gaf aan dat de auto niet verzekerd is op de veerboot. Dus als de boot zinkt (extreem voorbeeld) of wanneer je een aanrijding hebt op het dek, ben ik niet verzekerd. Dat vind ik wel een dingetje, maar hier ga ik hier primair vertrouwen op mijn Amex Platinum Reisverzekering. Op basis van de verzekeringsvoorwaarden (net nog maar eens doorgelezen) zou dit gedekt moeten zijn? Ik ga dit nog wel even checken. Iemand hier misschien ervaring mee?
*Update: net AXA gebeld over de verzekeringsvoorwaarden van mijn Amex Platinum. Dit was er eentje in de categorie 'exotische vragen' en ze konden ook niet zo snel een case boven water krijgen (pun intended) waar zoiets als dit gebeurde. Maar het moet volgens AXA gewoon onder de polisvoorwaarden vallen. Ben benieuwd of iemand hier ooit iets vergelijkbaars heeft gehad. Avis geeft aan dat dit dit risico niet bij hun te verzekeren is, maar verbieden het vervoer van hun huurauto per ferry niet.
De ervaring die ik kan delen is dat ik midden in Afrika heb gestaan met lekke band + schade, en die is geheel vergoed door AMEX Platinum, zonder moeilijke vragen of problemen. Auto kwam van AVIS. Wat betreft tweede bestuurder, hier moet ik altijd op de AVIS verhuur locatie aan de balie om vragen.
Dank voor het delen van deze ervaring! Fijn om te lezen dat alles toen goed is gekomen. Nog even via WhatsApp contact gehad met Avis. Ze gaven aan dat de extra bestuurder in het systeem op €0 stond, ondanks dat dit bij mij in de app en website niet zo is. Op basis van jouw ervaring denk ik dat ik het inderdaad moet vragen aan de balie bij het ophalen van de auto.
Ik vroeg me al af hoe het kan dat ik nog steeds President's Club heb bij Avis. Dit verklaart waarom: Statusmatch Uw Avis-status wordt gekoppeld aan uw Flying Blue-status en Avis geeft u gratis een bijbehorende ledenkaart! • Explorers en Silver-deelnemers komen in aanmerking voor Avis Preferred • Gold-deelnemers komen in aanmerking voor Avis Preferred Plus • Platinum-/Ultimate-/Club 2000-/Skipper-deelnemers komen in aanmerking voor de Avis President’s Club
Aha, daarom dus. Vorige week keek ik op de Avis Preferred website en toen bleek dat ik Preferred Plus status had. Dus ik een match op basis van Hertz President aangevraagd, kreeg ik bericht dat ik al President's Club heb. Helaas staat het in het account nog steeds fout en kreeg ik zaterdag geen upgrade (tegen betaling kon wel)
Mail sturen naar: [email protected] met je avis details en kopie loyalty kaart van de concurrent. Bij mij was de status na een paar dagen aangepast.
Ik was al gematcht via een omweg naar President's Club een paar jaar terug. Maar het afgelopen jaar heb ik niet voldaan om PC te halen. Maar dankzij mij FB Plat blijf ik dat voorlopig. Zeker met P4L in zicht, acht ik de kans groot dat ik bij Avis blij. Wat @Maarten_22 zegt, even mailen met je FB Platinum kaart en zeggen dat je je Plat status wilt matchen aan PC. Succes en laat je weten of het is gelukt?
Verzoek ingediend met FB platinum en afgewezen, omdat ze alleen Amerikaanse en Canadese accounts doen. Ben wel doorverwezen naar een ander mailadres namelijk: [email protected]
Ik kreeg dezelfde afwijzing. In de eerste mail wilde ze een printscreen van mijn Hertz account hebben om daarna een afwijziging te sturen Ik zal dit e-mail adres dan ook maar eens proberen.
Ik heb me na berichten hier ingeschreven voor Avis Preferred en bij het aanmelden mijn FB Plat nummer ingevoerd - alles ging hier automatisch en had direct President's Club.
Hmm misschien dan maar eens aanmelden met een ander email adres en dan gelijk mijn FB nummer invullen. Nu een week later heb ik geen reactie op twitter of email.