Avis

Discussie in 'Overige programma's' gestart door SVDH, 16 jul 2014.

1. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Afgelopen 2 jaar 2x gebruik moeten maken van de verzekering, beide keren in voor mij buitenland, nl NL ;). Ik denk dat er geen enkel verschil is in welk land of bij welke verhuurder je een schade hebt, aangezien de claim afhandeling door Axa (de verzekeraar van Amex) wordt afgehandeld.

1x bij Avis, 1x bij Hertz. Beide keren geen enkel probleem. Zelf de schade betaald met Amex, claim ingediend en enkele dagen later geld retour.

Fripsmaster vindt dit leuk.
  2. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb vorig jaar een flinke schade gehad bij Avis in de UK en kreeg hier een perfect rapport van. Uitgebreid en duidelijk. Ingediend bij de verzekeraar van Amex, via email paar extra vragen en binnen 10 dagen had ik het geld terug op de rekening.

Fripsmaster vindt dit leuk.
  3. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.329
    Trofeepunten:
    558
    Een update: na alles via de mail te hebben opgestuurd, werd ik gebeld met wat extra vragen. En een paar dagen later stond het bedrag op mijn rekening. Heel fijn!

Daan3, bedeve en westi vinden dit leuk.
  4. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    489
    Trofeepunten:
    63
    *Bump*

Zit eraan te denken om voor onze eerstvolgende roadtrip eens gek te doen en een auto te huren. Ik heb een Amex Platinum en daardoor hogere status. Via statusmatch heb ik de Avis President's Club status. Als ik Avis vergelijk met hertz, dan scheelt het aanzienlijk: meer dan 50% in de categorie Groot. Kom er net achter dat het verschil tussen twee Avis vestigingen ook bijna €100 scheelt. Dus Avis lijkt mij een no brainer als ik inderdaad besluit via Avis een auto te huren :)

Zijn er nog recente ervaringen met Avis, hier?

5. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    627
    Trofeepunten:
    348
    Heb je ook al op verschillende Avis-sites (.es .de etc) gekeken? Kan ook nog een verschil maken.

Dan1 vindt dit leuk.
  6. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    489
    Trofeepunten:
    63
    Vreemd. Net geboekt. Het bedrag op de website is lager dan dat in de e-mail en app.

De extra bestuurder was €0 toen ik het selecteerde, maar in de app en in mijn e-mailbevestiging €45. Als Avis President's Club member zou ik een gratis extra bestuurder moeten hebben.

Gebeld met de Avis klantenservice, die geven aan dat ik inderdaad recht zou moeten hebben op een gratis extra bestuurder. Maar dat het kan zijn dat de vestiging dit dan toch nog wil zien in de vorm van een lidmaatschapskaart. Vreemd, want het staat in mijn account.

We willen met de auto naar het VK rijden. De klantenservice gaf aan dat de auto niet verzekerd is op de veerboot. Dus als de boot zinkt (extreem voorbeeld) of wanneer je een aanrijding hebt op het dek, ben ik niet verzekerd. Dat vind ik wel een dingetje, maar hier ga ik hier primair vertrouwen op mijn Amex Platinum Reisverzekering. Op basis van de verzekeringsvoorwaarden (net nog maar eens doorgelezen) zou dit gedekt moeten zijn? Ik ga dit nog wel even checken.

Iemand hier misschien ervaring mee?

7. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    489
    Trofeepunten:
    63
    *Update: net AXA gebeld over de verzekeringsvoorwaarden van mijn Amex Platinum. Dit was er eentje in de categorie 'exotische vragen' en ze konden ook niet zo snel een case boven water krijgen (pun intended) waar zoiets als dit gebeurde. Maar het moet volgens AXA gewoon onder de polisvoorwaarden vallen.

Ben benieuwd of iemand hier ooit iets vergelijkbaars heeft gehad.

Avis geeft aan dat dit dit risico niet bij hun te verzekeren is, maar verbieden het vervoer van hun huurauto per ferry niet.

Deel Deze Pagina