Avis

Discussie in 'Overige programma's' gestart door SVDH, 16 jul 2014.

  1. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb nu door AMEX Platinum een Avis status met gratis upgrade bij beschikbaarheid. Ik huur in non Corona jaar zo'n 40-50 autos. Als test de afgelopen 2 weken 3 auto's bij hen gehuurd, het op 1 na kleinste wat ze hadden. Parkeerterrein helemaal vol.

    Eindresultaat: 2x niet geupgrade, 1x een downgrade gekregen.

    Avis laat ik maar lekker links liggen.
     
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Met zo'n huurpatroon kun je gemakkelijk bij elk verhuurbedrijf een hoge status krijgen. Gewoon even shoppen. Ik heb zelf goede ervaringen bij Avis, alleen het zijn vreemde tijden voor de autohuur. Vorig jaar hebben ze een groot gedeelte van hun vloot verkocht (alles stond stil en de tweedehands automarkt was goed) en nu hebben ze vaak net te weinig auto's, omdat de levertijd van nieuwe auto's een probleem is. Mijn ervaring de afgelopen maanden in de VS, Nederland, Frankrijk en Spanje is dat je of de hoofdprijs krijgt, hagelnieuwe SUV's met alles erop en eraan, of precies je gehuurde klasse omdat ze verder niets hebben.
     
  3. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    De avis status bij Amex Plat is Avis Preferred. Dit is echter helemaal geen status. Pas bij Preferred Plus kun je ergens op rekenen. Vergelijkbaar met Hertz 5star zeg maar.
     
  4. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Lukte nu wel. Afwachten wat er gaat gebeuren nog.
     
  5. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Zelf nog geen ervaring met Avis, net status match ontvangen naar Avis President's Club door FB platinum kaart kopie op te sturen (daarna match ontvangen na 4 dagen). Daarnaast auto geboekt via de FB website voor 4 dagen in Canada, kwam toch stuk goedkoper uit en de extra miles zijn ook welkom.

    Ben benieuwd :cool:

    Ook iedereen bedankt in de topic, voor recente en ervaringen van een paar jaar geleden, dat heeft me erg goed geholpen de status match makkelijk aan te vragen.
     
  6. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Zelf al jaren een tevreden klant. Altijd upgrades, op vaste locaties weten ze ook welke auto’s ik niet wil. Indien je huurt op een franchise locatie dan heb je garantie tot op de stoep qua extra’s zeg maar.
     
    Bijzonderetickets en arjen05 vinden dit leuk.
  7. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben Sixt en Enterprise Platinum. Net maar even statusmatch aangevraagd.

    EDIT: Nou, dat ging snel. Ben nu Avis President.
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2021
  8. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Zullen we de leden van het kabinet inschrijven? Hebben we meteen de formatie achter de rug en een (Avis) president :rolleyes:
     
    VinceG, Sandor en lloydje33 vinden dit leuk.
  9. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    En gelukt, Avis President in de pocket.
     
  10. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik ga nu aan de status match meedoen, dus zal melden indien het gelukt is, maar hier een tip voor mensen met Hertz Five Star:

    - Hertz Five Star (AMEX Plat) geeft met een Avis match Preferred Plus status
    - Als je bij SIXT een statusmatch doet met je Hertz Five Star krijg je Platinum status.
    - SIXT Platinum status matcht met Avis President Circle.

    Ik ga het nu dus proberen, maar dit is hoe ik het in de AVIS Status Match tabel aflees...
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2021
    ppt en FlyingDuck vinden dit leuk.
  11. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Zojuist een email gehad dat ik nu Avis President's Club member ben, dus mijn theorie werkt! :cool:
     
    FlyingDuck, Daan3, VinceG en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Hahaha top man!
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  13. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Bedankt, heb een deel van de tip gebruikt: van Hertz naar Six platinum.

    Ik zag trouwens dat mijn status bij Avis van President's circle naar Preferred Plus is gegaan door corona. Niet zo netjes, maar goed, krijg toch (bijna) altijd upgrades van meerdere klasses.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  14. flytheworld

    flytheworld Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Voor hoe lang blijven deze statussen gelden obv match? Bij veel airlines moet je per jaar aan criteria voldoen om de status te behouden. Is dit bij verhuurbedrijven ook zo?
     
  15. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Ook bij hun moet je x aantal keer huren om het te behouden.
     
  16. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    Nou, nu paar keer Avis gebruikt als "President". Prima ervaring, niet veel meer of minder dan Hertz of Sixt, maar geen klachten. Ze hebben wel een veel betere site dan Hertz, on par met Sixt. Wel irritant dat ik geen optie zie op de Platinum kortingscode als default bij een zoekopdracht te zetten.

    Kreeg meteen na mijn derde huur een gratis weekend auto aangeboden. En die staat hier nu :) Kosten waren 400,- voor het weekend vanaf Schiphol, maar toch voor 0,- mee.

    Ik kwam vrijdagmiddag op Schiphol aan en moet morgenochtend weer weg, dus dit was ideaal.
     
  17. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Let op bij dat gratis weekend dat je verzekering van Amex plat dan niet werkt.
     
  18. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    Had ik nagevraagd. Aangezien de borg wel via AMEX loopt zou het goed moeten zijn.
     
  19. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Heerlijk die inconsistente informatie die je krijgt. :confused:

    Tegen mij zeiden ze (alles telefonisch, je krijgt niets op papier) dat de gehele huur betaald moet zijn. Borg is geen betaling. Ik kreeg het advies om iets kleins te laten factureren, maar nog niet geprobeerd bij Avis hoe die daar mee omgaan.

    Tot nu toe de vouchers gebruikt voor 4-daagse huur, dus moest ik zelf 1 dag bijbetalen en dan geldt de verzekering wel.
     
  20. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    Die euro zal het wel zijn
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MoonJ en westi vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina