AMEX Dinnertegoed - deel je ervaring met restaurants

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Bjorn, 7 dec 2022.

  1. FlyingNelus

    FlyingNelus Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    - Kaart: Platinum
    - Restaurant: Bar Bulot Antwerpen
    - Beoordeling: 9+
    - Indruk + Sfeer
    Een hele grote aanrader voor net over de grens, restaurant terras bevindt zich in een semi-privé botanische tuin waar alleen minimaal voetverkeer langs komt, met slechts +/- 25 tafeltjes geeft dit een hele relaxte en semi-romantische sfeer. (Met goed weer wordt er exclusief op het terras gedineerd)

    Service is ook tiptop in orde, met een huisgemaakt stokbroodje van het huis en duidelijk advies van de sommelier.

    -Menu
    Compact, betaalbaar, en bovenal een zeer smakelijk menu!
    Je kan hier je €150 + borg €25 p.p. precies kwijt, ook als je een luxere smaak hebt ben je hier aan het goede adres: Krug champagne, Kaviaar en een prachtige wijnkaart.

    Voorgerecht | Kroketjes van handgemaakte Ibérico ham en Carpaccio van Coeur de Boeuf tomaat. Kroketjes waren aan de prijzige kant, maar wat ontzettend lekker! Carpaccio van tomaat vond ik zelf een 7, mijn vriendin een 9.

    Hoofgerecht | Entrecote van rund met extra Belgische friet (obviously), erg smakelijk, een ware smaak explosie met de vetjes, saus, en wat peper.

    Nagerecht | De highlight vonden wij toch wel echt de Dame blanche met à la minute gedraaid ijs van echte vanille uit Tahiti, bij far het beste vanille ijs dat wij ooit hebben gehad.

    Als je nog een goed adresje zoekt voor je buitenlandse diner krediet, dan kan ik Bar Bulot Antwerpen aan iedereen aanraden!

    €150 dinertegoed was binnen 3 dagen bijgeschreven.
    (vergeet je niet vooraf te registeren bij AMEX voor het dinertegoed, anders is het niet geldig! -> https://insideflyer.nl/zo-werkt-het-american-express-dinertegoed)
     
    Ready2Board en Joni vinden dit leuk.
  2. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    - Kaart: Platinum
    - Restaurant: Tattu Edinburgh
    - Beoordeling: 6
    - Indruk + Sfeer
    Zeer hippe tent. Bij boeken al kledingadvies. Maar daar was niets van te merken in het restaurant. Het is donker en de muziek staat heel hard. decor is mooi met heel veel kunstbloesem lijkt het heel erg aziatisch.
    De keuken is aziatisch fusion en veel spectaculaire cocktails op het menu.
    Waren er om 19:00 en om 20:00 ging de muziek nog harder en had echt moeite met communicatie. Dan heb ik het wel gehad eigenlijk, maar we moesten toch eten.
    Uiteindelijk 5 kleine gerechten gehad en in totaal 260 euro. Kwaliteit was OK, maar dit bedrag voor een paar gerechtjes en 2 drankjes vond ik te gortig. Kan het niet aanbevelen.
    Nu een week later heb ik het bedrag van Amex er nog niet bij.
     
  3. llowboy

    llowboy Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    - Kaart: Platinum
    - Restaurant: Barrafina Adelaide Street, Londen
    - Beoordeling: 8,5
    - Indruk + Sfeer:
    Dit is een Spaans tapas restaurant met veel klassiek Spaanse gerechtjes maar met hoogwaardige ingrediënten, allemaal van super kwaliteit. Het is niet groot en je zit aan de bar in de open keuken waar je constant naar de chefs kijkt die het eten bereiden. Uiteraard goede wijn en heerlijk divers gegeten. De bediening is ontzettend vriendelijk en persoonlijk. Ik dacht van te voren: Dit wordt een hit or miss, maar het was een duidelijke hit!

    Qua kosten was ik ook erg tevreden, ik dacht ergens rond 185 GBP te hebben uitgegeven uiteindelijk.

    Dubbel dinner tegoed
    Met de vergoeding op de Amex ging het in eerste instantie niet goed. Tenminste, dat dacht ik. Omdat ik in 2023 zowel bij een buitenlands restaurant als bij een restaurant in Nederland, het tegoed binnen 3 dagen op de kaart had staan, en het er nu na 3 weken nog niet op stond. Toen heb ik contact gelegd via de klantenservice waar ze eerst zeiden dat dat ook wel zou kunnen omdat het volgens de voorwaarden geloof ik zelfs 3 maanden zou kunnen duren. Maar ze ging een onderzoek instellen en zowaar stond het er na een week op. Echter, na twee maanden, eind juni ontving ik opeens nog een creditering van €150,- diner tegoed. Ik dacht dat dit wellicht voor het Nederlandse tegoed was dat ik nog niet had gebruikt of zo. Vorige week ging ik eten bij Ron Gastrobar in Amsterdam en ik had er rekening mee gehouden dat er niet nog eens een creditering zou komen, maar ook nu na 3 dagen weer €150,- ontvangen. Dus nu heb ik dit jaar al €450,- diner tegoed gekregen. Ik klaag niet verder.
     
  4. Amarens

    Amarens Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    - Kaart: Platinum
    - Restaurant: Rosemary East New York
    - Beoordeling: 7,5
    - Indruk + Sfeer: gezellig Italiaans restaurant, meer middenklasse. Rond de 90 euro voor twee personen, voorgerecht en hoofdgerecht.

    - Restaurant: Claudette New York
    - Beoordeling: 8,5
    - Indruk + Sfeer: Frans restaurant, sfeervol ingericht. Wel echt zoals Amerikanen denken dat Frans is. Ik vond dat wel extra charme hebben. Wij hebben een snel hoofdgerecht genomen, 65 euro voor twee personen. Dit is een iets duurder restaurant dan Rosemary en ik zag om me heen de heerlijkste gerechten voorbij komen, ook voor een avondvullend diner. Wij hadden daar helaas geen tijd voor en op deze manier kwamen we ook mooi aan de 150 euro in twee avonden.

    Ik eet zelf vegetarisch en dat kon bij beide restaurants prima.
     
    Menno, ppt, Sandor en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Yuni

    Yuni Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    - Kaart: Platinum
    - Restaurant: Catch by Simonis (Den Haag, Nederland)
    - Beoordeling: 8,5
    - Indruk + Sfeer: Sfeervol ingericht restaurant aan de haven. Kreeft, tong, gamba's; allemaal heerlijk. Grote menukaart (ook letterlijk). Veel keuze, voor ieder wat wils. Met twee personen uitgebreid gegeten en de 150 euro (ruim) opgemaakt. Met name de cocktails tikten aardig aan.
     
    B_in_T vindt dit leuk.
  6. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    630
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    Weten we al of deze benefit eind dit jaar voorgoed verdwijnt?
     
  7. Jasonkennedys

    Jasonkennedys Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Huh waar heb je dat gelezen?
     
  8. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    In een email van American Express in juni, waar oa. de verhoging van de bijdrage voor de 2e kaarthouder werd aangekondigd, was te lezen:

    Nieuw Dining privilege in het najaar

    Tot slot zijn we verheugd u reeds te informeren dat er een aantal spannende culinaire ervaringen staan te wachten. Binnenkort zullen we de eerste details met u delen, dus houd uw mailbox en/of Experiences App in de gaten.
     
  9. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    630
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63

    Dit is niet de €300 dining tegoed die je per jaar krijgt.
     
  10. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    630
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    Laatst bewerkt: 11 sep 2024 om 12:20
  11. llowboy

    llowboy Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Ik moet zeggen dat ik deze voorwaarden niet lees als “het dining voordeel verdwijnt per 31-12-2024”. Zo staat het er niet. De voordeelperiode van het huidige voordeel loopt tot 31-12-2024.

    Die spannende culinaire ervaringen is een beetje vaag verder.
     
  12. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    630
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    Het is in dit forum en op de mainpage meerdere keren aangehaald dat het een tijdelijk voordeel is. Toen het voordeel inging paar jaar terug, maar ook begin dit jaar nog: https://insideflyer.nl/zo-werkt-het-american-express-dinertegoed/

    American Express stelt in de voorwaarden dat het dinertegoed voordeel tot ten minste 31 december 2024 geldig is. Voor de datum hierna is nog niets bekend. Het is uiteraard te hopen dat het dinertegoed ook na 2024 nog zal blijven als benefit van de American Express Gold en Platinum Card. Als dit komt te vervallen dan zal Amex goed moeten nadenken over een ander voordeel dat ten minste deze waarde draagt. Zo niet, dan loopt het bedrijf het risico klanten te verliezen. Meer over de kleine lettertjes van het dining voordeel kun je hier teruglezen.

    De vraag is dus, of het verlengd gaat worden ja/nee. Je kunt het iets positiever formuleren dan hoe het in de voorwaarden staat, maar linksom of rechtsom stopt het huidige voordeel per 31 december 2024 ;)

    Het zou wat mij betreft wel verlengd mogen worden, het is een voordeel dat ik graag gebruik en zeker ook in het buitenland erg aantrekkelijk. Dat Chef's Table gebeuren vind ik ook maar vaag en in feite geen voordeel. Ze suggereren dat er speciaal voor jou als kaarthouder een tafel is geboekt in luxe restaurants, maar in feite is het gewoon voordeelmenu zonder drank. Kun je net zo goed zelf boeken :D
     
  13. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    630
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    Overigens ben ik het hier niet mee eens:

    Zo niet, dan loopt het bedrijf het risico klanten te verliezen.

    Er is geen concurrentie in de NL credit card markt,. Dus ben benieuwd waar de opzeggers dan heen willen gaan. Ondanks 'de vrije markt in de EU' kan ik geen credit card rekening openen in een EU-land waar je nog wel wat te kiezen hebt.
     
  14. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    117
    Trofeepunten:
    43
    Als het Dining-credit verdwijnt, is het voor mij een simpele rekensom en haal ik de kosten er niet genoeg meer uit voor Amex Plat, dus een downgrade of opzeggen.
    Heb ook een Visa via ANWB, en zou daar dan prima mee uit de voeten kunnen. Ben geen Frequent Flyer die veel vliegt, Privium en PP is leuk maar kan prima zonder. Zeker als je kosten en baten gaat bekijken zullen er meer tot die conclusie komen.
     
  15. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Het is gewoon €300 die wegvalt (in mijn optiek). Ik maak de kosten voor de diners toch al ook zonder de CC, dus dit is een leuke manier om daar wat af te halen. Het is in die zin best een aanzienlijk deel van de jaarlijkse contributie.
     
    Dan1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina