AMEX Dinnertegoed - deel je ervaring met restaurants

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Bjorn, 7 dec 2022.

  1. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    - Kaart: Platinum
    - Restaurant: Harbour Club Den Haag
    - Beoordeling: 9,5
    - Opmerkingen: erg goed eten en normale prijzen. Op maandag en dinsdag krijg je zelfs 20% korting vanwege hun dynamisch prijsbeleid. Sfeer is fijn en informeel. Voor 2 man een drankje, hoofd- en nagerecht en uiteindelijk iets meer dan 100€ betaald.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  2. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Iemand al een keer met succes een cadeaubon online gekocht voor de Dining credit en daadwerkelijk het geld terug gekregen?

    Edit: Is mijzelf 1x gelukt bij Vrijmoed** in Gent, bon persoonlijk afgehaald en in het restaurant betaald.
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2023
  3. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    139
    Trofeepunten:
    33
    Hoe lang duurt het meestal bij jullie voordat het tegoed bijgeschreven wordt? Ik heb vorige week zaterdag in Amsterdam bij George WPA gegeten (beviel trouwens goed), uitgave was op zondag definitief afgeschreven. Ik heb nog niet eerder in Nederland tegoed gebruikt. Bij gebruik in het buitenland werd het wel snel bijgeschreven (2 dagen).
     
  4. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    449
    Trofeepunten:
    63
    Hier wat datapunten:

    Zondag bij 5 november bij Catch by Simonis gegeten, donderdag 9 november werd het bijgeschreven.

    29 september bij Heddon Street Kitchen in Londen gegeten, 2 november het dining credit gekregen.

    Het heeft ook wel eens heel veel langer geduurd. Gebeld met de ledenservice en het procesantwoord gekregen 'dat het tot zes weken kan duren, voordat het diningvoordeel wordt bijgeschreven'.
     
    B_in_T vindt dit leuk.
  5. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Voor mij was George WPA binnen 3 dagen bijgeschreven toen het bedrag definitief op mijn kaart was belast. Andere restaurants (binnen en buitenland) zelfde 3 dagen
     
    B_in_T vindt dit leuk.
  6. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    139
    Trofeepunten:
    33
    De teruggave snelheid varieert wel heel erg veel. Ben benieuwd hoelang het dan bij mij gaat duren.
     
  7. Jeroen23

    Jeroen23 Newbie

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    18
    - Kaart: Platinum
    - Restaurant: Rosemary's East, NYC
    - Beoordeling: 7,5
    - Opmerkingen: Gezellig ingericht restaurant met vriendelijk personeel. Eten was simpel maar wel erg lekker.

    Dinertegoed was binnen 3 dagen bijgeschreven.
     
  8. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.926
    Leuk Bevonden:
    3.364
    Trofeepunten:
    508
    Heeft er iemand een aanrader in Berlijn (platinum)? Liefst een prima hap, maar ook gezelligheid, wellicht in combinatie met blijven hangen voor een borreltje in plaats van een exquise diner.
     
  9. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    139
    Trofeepunten:
    33
    Ik was een beetje ongeduldig. Na ruim 2 weken wachten heb ik maar eens gebeld met AMEX, er werd gelijk een case voor geopend en binnen 2 dagen na bellen alsnog de 150 euro ontvangen. Snel opgelost maar toch jammer dat ik ervoor contact moest opnemen.
    Volgens die mevrouw van AMEX hoort het binnen een week te verschijnen op je overzicht.
     
  10. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1.247
    Trofeepunten:
    203
    - Kaart: Platinum
    - Restaurant: Breda (Amsterdam)
    - Beoordeling: 8,5
    - Opmerkingen: Voor het 7 gangen menu gekozen. Lekkere gerechten, bediening soms wat automatische piloot en veel Engelssprekend, maar een prima ervaring.
    Diner credit werd na 3 dagen door AMEX bijgeschreven.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  11. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Als je Nederlands sprekend personeel zoekt in Amsterdam dan kun je lang zoeken :D. Heb gelijk voor over 2 weken gereserveerd! Vind het zonde om die 150,- te laten gaan.
     
    Ready2Board en Ruut vinden dit leuk.
  12. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Kaart: Centurion
    Restaurant: Maris Piper (Ams)
    Beoordeling: 7
    Opmerking: Tartaar - wel ok niks bijzonders; Wagyu Steak - prima maar zoals altijd met Wagyu na paar lekker happen wordt het allemaal wel beetje machtig; Lobster - wederom ok. Niet slecht gegeten maar zou het tegoed maar ergens anders besteden.


    Restaurant: Ron’s Gastrobar (Ams)
    Beoordeling: 7,5
    Opmerking: Beef Wellington: aan de zoute kant, prima vlees verder. Wagyu Ribeye: lekkere grill smaak aanwezig maar toch nog steeds lekker medium rare. Side dishes wel overpriced voor wat je krijgt. Prima restaurant meerdere malen eerder ook geweest, maar of het ster waardig is?


    Restaurant: ‘t Amsterdammetje (Loenen)
    Beoordeling: 7
    Opmerking: 7 gang Wereldreis tasting menu. Leuke gerechten, erg mooi opgemaakt, maar qua smaak weinig verrassends en soms beetje uit balans qua structuur (het krokantje in meerdere gerechten was vaak keihard ipv luchtig krokant). Sommige gerechten hadden een ingrediënt ertussen die duidelijk te zout was waardoor je weinig anders proefde; verwacht je niet met een ster. Zijn er eerder geweest met veel betere bereiding dus mogelijk eenmalige slechte dag.


    Restaurant: Harbour Club Amsterdam
    Beoordeling: 5
    Opmerking: geen lekkere vibe; zien en gezien worden en personeel heeft zelfde air over zich. Gerechten zijn ok maar de prijzen niet waard. Ossenhaas was medium rare besteld maar kwam well done aan. Nieuw gerecht gekregen maar kreeg wel terloops opmerking dat met ossenhaas het vlees soms “wat lichter oogt hoor” (nee schat, het was gewoon well done). Zelfs als gerecht wel meteen goed was gemaakt; zou m’n tegoed maar ergens anders besteden.


    Restaurant: Summer Shack (Boston)
    Beoordeling: 8
    Opmerking: Boston staat bekend om haar Lobster Roll dus moesten het proberen. Was overvol gevuld met Kreeft en erg lekker. Goeie handgemaakte chips en de gebakken calamari waren ook super.


    Restaurant: Comme Chez Soi (Brussel)
    Beoordeling: 9
    Opmerking: kwaliteit zoals je mag verwachten; wel aan de traditionele Franse kant; weinig avant garde maar dat hoeft ook niet als het gewoon lekker is.

    Nog hoog op lijstje van Amex Diningtegoed om uit te proberen, maar niet bepaald om de hoek voor ons:
    • Librije
    • Beluga Loves You
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2023
    VinceG vindt dit leuk.
  13. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    - Kaart: Platinum
    - Restaurant: Breda Amsterdam
    - Beoordeling: 8.5
    - Opmerkingen:
    Hele fijne avond hier gehad gisteravond. Supervriendelijke personeel (uiteraard wel Engelstalig :rolleyes:)en het eten was heel erg goed. Geen grote porties, dus ik denk niet dat ik snel voor de 5 gangen zou gaan, maar zeker minimum 7 gangen. Maar genoeg (en superlekker) brood. Ruime wijnkaart per glas. Alle gerechten en amuses waren zeer smakelijk. Deze gaat op het lijstje om nog een keer terug te komen.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  14. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    - Kaart: Platinum
    - Restaurant: Pierluigi, Rome Italie
    - Beoordeling: 7
    - Opmerkingen:
    Had nog steeds mijn 150 euro buitenlandse tegoed niet gebruikt en hadden de kerst gepland in Rome. Dus prima mogelijkheid hier. Overige restaurants waren allemaal michelin ster tenten die beschikbaar waren en daar hadden we niet veel behoefte aan. En deze had een gevarieerd menu. Tot 2 dagen van tevoren menu's van de site verdwenen waren en er ook niets gecommuniceerd was/werd over een kerstmenu.
    Ontvangst en bediening een beetje stijf en onpersoonlijk. Leuke tent. Groot overdekt terras met heaters. Tent vol Amerikanen.
    Wat ik al vermoedde gebeurden en werd er een kerstmenu gepresenteerd. Kleinere keuze en grotere prijzen. Kan ik begrijpen, maar communiceer het! Maar 18 euro voor een Tiramisu gaat me echt te ver. :eek:
    Het eten was zeker goed. Maar eur 300 voor 1,5 voorgerecht en 2 hoofdgerechten met 2 bijgerechten en 2 glazen wijn ieder vond ik wel erg overdreven. Ben blij dat Amex 150 euro ervan voor rekening neemt.
    Is best goed restaurant, maar voor dat geld wil ik een algeheel goede beleving. In Rome zijn veeeeeeel betere restaurants voor een fractie van het geld. DM me voor aanbevelingen.
     
    DoT vindt dit leuk.
  15. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Heb nog €150 buitenlands tegoed, maar kom er denk ik niet aan toe. Is er ook een mogelijkheid om het te gebruiken om een fles champagne te bestellen in België of Duitsland bijvoorbeeld?

    Laatst bij het Rijks* geweest (is net verbouwd). Smaakte erg goed!
     
    Ruut vindt dit leuk.
  16. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Op 10 december bij the George in Laren geweest, dining credit voor NL moest nog op :). Terugbetaling duurde deze keer al wat langer (had ik al een post over gemaakt), toch nog maar eens een keer gebeld.

    Nu blijkt dat The George zowel met de vestiging in Laren als met de vestigingen in Amsterdam niet meer mee doet met de dining credit offer. Op 10 december stonden ze nog wel op de lijst, vooraf nog gechecked.

    Er is een case aangemaakt bij backoffice, benieuwd hoe lang dit gaat duren...
     
    VinceG en Counterfire vinden dit leuk.
  17. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    339
    Leuk Bevonden:
    570
    Trofeepunten:
    123
    - Kaart: Gold
    - Restaurant: Palmette, Den Haag
    - Mijn Beoordeling: 5
    - Opmerkingen: Om het jaar goed af te sluiten, en mijn 50 euro dinertegoed niet te laten liggen, heb ik mijzelf vanavond mee uit eten genomen bij Palmette aan de Plaats in Den Haag. Het is een door de Franse keuken geïnspireerd restaurant. Ik houd van de Franse keuken en dit was mijn eerste bezoek aan hen.

    De sfeer bij binnenkomst beloofde veel goeds. Het was warm en gezellig aangekleed. Palmette heeft een grote cocktail- en wijnkaart, waarbij die laatste veel per fles beschikbaar was en maar weinig per glas. Jammer. Gekozen voor een lekkere Zuid Afrikaanse wijn, een voorproefje voor mijn reis naar Kaapstad komende week. Mij werd door (Ober 1) gevraagd of ik er ook een glas water bij wilde en, met de buitenlandse reizen die ik dit jaar gemaakt heb nog vers in het geheugen waar je bij het aanreiken van de menukaart ook direct een gratis karaf water op tafel kreeg, was ik even vergeten dat je in Nederland daar 3,50 euro voor mag aftikken. Oké.

    Dan het menu. Ze hebben naast losse gerechten ook een drie- of viergangen keuzemenu voor vaste prijzen. Ik koos voor de standaard voor-, hoofd- en nagerecht variant. Als eerste kreeg ik (van ober 2) twee heerlijk gepocheerde eieren voorgeschoteld met daar omheen kleine paddenstoeltjes en stukjes buikspek. Smaak was uitstekend en overal precies knapperig of zacht waar het zo zou moeten zijn. Dit beloofde veel goeds voor het hoofdgerecht: Steak met ratatouille, ui en zoete aardappel. Daarbij had ik nog wat friet erbij genomen (welke niet standaard bij het gerecht of de prijs inbegrepen was.)

    Wat mij opviel bij het bestellen was dat mij niet gevraagd werd hoe ik mijn steak bereid wilde hebben. Zelf maak ik thuis nooit steak klaar en het was mij daarom ontschoten dit nog aan te geven. 'Dan zal het vast gewoon medium zijn', dacht ik. De presentatie van het eten was mooi maar ik zag vrijwel gelijk dat het vlees erg rood was. Tegen beter weten in hoopte ik dat het mee zou vallen. De steak was te droog en, omdat het niet 'medium' of 'medium well done' doorbakken was, echt geen doorkomen aan. Eerst met mes en vork niet daarna niet met iedere hap die ik nam. De bereidingswijze zorgde ervoor dat ik maar bleef kauwen en herkauwen en uiteindelijk niets anders dan vleeskauwgomballen in mijn mond had. De lekkere reep zoete aardappel en smaakvolle kalfsjus kon het vlees helaas niet meer redden. Mijn glas wijn en glas water waren ondertussen leeg maar er is geen enkele keer gevraagd of mijn eten smaakte of dat ik nog iets te drinken wilde. Anders had ik uiteraard van het eten wat gezegd of nog wat te drinken besteld. De wijn was namelijk prima.

    Toen het hoofdgerecht eindelijk op was en (zelfs toen!) zonder te vragen of het gesmaakt had mijn bord, met daarop de uitgekauwde vleeskauwgomballen, werd weggehaald door ober 3, kreeg ik alleen de vraag of het voor mij al tijd was voor het dessert: Graag!

    Het werd de 'Affogato', een chique benaming voor een bolletje vanille ijs met daar overheen warme espresso gegoten. Het ijs zat in een mooi hoog glas en het is leuk dat de (inmiddels vierde) ober de espresso er aan tafel overheen goot maar of het de geadverteerde prijs van 9,90 euro waard was... Nou nee. Er zat verder niets bij: geen koekje of chocolaatje, geen koffieboontje of decoratief blaadje.

    Bovenstaande lezing van mijn avond klinkt misschien als klaagzang, maar ik verwacht van echte restaurants (en zéker met een Franse keuken, zoals Palmette) meer dan alleen het bereiden van een maaltijd voor mij. Als ik alleen iets te eten maar verder geen service wil, dan had ik prima bij de naastgelegen McDonald's een plofkip burger kunnen halen. Je weet - net als je met RyanAir vliegt- wat je betaalt en wat je daarvoor krijgt: weinig, maar precies dat gene wat je wilde: een snelle hap of een zo goedkoop mogelijk vluchtje van A naar B. Het kan daarom eigenlijk nooit tegenvallen. Naar een écht restaurant ga ik juist om culinair verrast te worden. Even te genieten van iets smaakvols wat ik in het dagelijks leven niet eet. Een persoonlijke benadering te ervaren door een of twee obers, niet door vier verschillende. Ik verwacht geen (en heb ook geen behoefte aan) diepe gesprekken, maar als je wordt bediend door dezelfde persoon dan weet hij voor die 1,5 uur dat je er bent wel hoe je zijn restaurant en keuken beleefd hebt. Zo pik je signalen op! Want toen de vierde ober mijn ijsglas ophaalde en (eindelijk eens) vroeg of alles gesmaakt had gaf ik aan dat ik dat het voorgerecht erg lekker vond (hint hint hint dat de rest tegenviel) maar als reactie daarop kreeg ik alleen de vraag of ik de rekening wilde pinnen of contant wilde betalen.

    Tsja, dan ben ik er wel een beetje klaar mee eigenlijk. Het hoofdgerecht was niet lekker, het nagerecht was te simpel voor zo een restaurant en als je dan ook nog geen interesse toont dan betaal ik netjes de rekening van bijna 53 (!) euro maar hoef je niet op een fooi te rekenen. Teleurgesteld ben ik weer naar huis gegaan.
     
    Ruut en lloydje33 vinden dit leuk.
  18. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.926
    Leuk Bevonden:
    3.364
    Trofeepunten:
    508
    - Kaart: Platinum
    - Restaurant: Rivéa Saint Laurent du Var (loopafstand van NCE)
    - Beoordeling: 7.5
    - Opmerkingen: Volgens mij is recent de hele keten van Alain Ducasse toegevoegd. Daar zitten sterrenrestaurants tussen, maar dit is een doorsnee restaurant in een grote shopping mall. Voor degenen die regelmatig op NCE komen welbekend: Cap3000, net over de brug. Elke reiziger die met vertraging te maken heeft gehad in NCE is er wel eens heen gelopen.

    Het restaurant is een van de vele in deze mall en daarmee niet onderscheidend. Er zijn ook karakteristiekere restaurants, vaak met panorama zeezicht. Het voorgerecht was goed, hoofdgerecht was gemiddeld en nagerecht was erg goed. Driegangenlunch incl. drankjes was 175 euro voor 2 personen.
    Ik had geen andere mogelijkheid om mijn buitenlandtegoed op te maken en de betere restaurants waren volgeboekt. Als ik het zelf zou betalen en op deze locatie zou willen gaan eten, zou ik voor een ander restaurant kiezen. Als ik mijn dinertegoed voor volgend jaar weer in deze regio zou moeten gebruiken, zou ik kiezen voor een ander restaurant aan de Côte d'Azur. In Nice zelf zit overigens ook nog Babel Babel, een andere zeer laagdrempelige keuze voor het dinertegoed.
    Amex FR heeft ook dinertegoed (ik geloof 200 euro) en er waren vandaag, niet geheel verrassend, erg veel Fransen die afrekenden met een Amex platinumkaart.
     
    lloydje33 en VinceG vinden dit leuk.
  19. OutintheBlue

    OutintheBlue Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    - Kaart: Platinum
    - Restaurant: ALEX, Aken (Duitsland)
    - Mijn Beoordeling: 8,5

    - Opmerkingen: Eén van de weinige 'doe maar normaal en betaal niet te veel' - toegankelijke restaurants op de restaurantlijst. Mij maak je niet blij met een diner in de Librije, daar voel ik me hoogst ongemakkelijk, zelfs als je 150 euro terugkrijgt. Ik wil gewoon 'gewoon' en dat is in dit restaurant prima. Qua sfeer is het een kwaliteit eetcafé wat misschien een beetje doet denken aan het vroegere Humphreys in Nederland. Zeer uitgebreide menukaart (van de Schnitzel tot de Rib-Eye) met ook een heerlijke desertkaart. Groter porties voor een betaalbare prijs (in een gemiddeld eetcafe in Nederland ben je meer kwijt). Het dinertegoed was een beetje aan mijn aandacht ontglipt dit jaar, dus moest het op de één na laatste dag van het jaar er in één keer door. Dat is ons niet gelukt. Met twee personen, incl. fooi kwamen we op 130 euro uit.
    Daarvoor dus heerlijk gegeten (voor, hoofd en nagerecht), en ik denk dat we hier volgend jaar dus prima twee keer (a 75 euro) van kunnen eten (aannemende dat dit kan).
     
    RobinH en Ruut vinden dit leuk.
  20. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Hoewel de transactie de afgelopen dagen als ‘RESTAURANT CATCH BY SIMONIS’ in de app stond, is deze nu veranderd in ‘SIMONIS OUDE VISAFSLAG’. Gaat dat wel werken voor het tegoed? Voor degenen die hier gegeten hebben, hoe stond de transactie vermeld?
     

Deel Deze Pagina