AMEX Dinnertegoed - deel je ervaring met restaurants

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Bjorn, 7 dec 2022.

  1. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.776
    Leuk Bevonden:
    2.604
    Trofeepunten:
    428
    Geen paniek, stond er bij mij ook op en binnen paar dagen was m'n credit terugbetaald.
     
    TheFlyingDutchboy vindt dit leuk.
  2. OutintheBlue

    OutintheBlue Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Ik zie het bij mij ook. Hier afgelopen donderdag heerlijk gegeten. Bij de details staat wel de juiste naam. Hoop ook dat het goed komt inderdaad...
     
  3. Jeroen23

    Jeroen23 Newbie

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    18
    Wij hebben vorig jaar ook bij ALEX gegeten (Berlijn & Neurenberg), prima ervaringen mee!
     
  4. OutintheBlue

    OutintheBlue Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Vandaag het dinertegoed bijgeschreven gekregen, dat is dus binnen vijf dagen, ondanks het weekend/nieuwjaarsdag. Supersnel. Jij ook?
     
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Yes hier ook binnen.
     
  6. RobinH

    RobinH Newbie

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Laatst twee restaurants van het Amex lijstje geprobeerd
    - Kaart: Platinum
    - Restaurant: Block House (Steakhouse in Frankfurt)
    - Beoordeling: 5,0
    - Opmerkingen: Best goedkoop restaurant voor een Amex diner. Hoofdgerechten beginnend bij €15,- a €20,-. Maar dit zag ik helaas ook terug in de kwaliteit van het voedsel. Ik had de Rib Eye Mastercut, dan verwacht je toch wel wat met zo'n naam. Helaas smaken mijn zelf bereide rib eyes
    van de supermarkt zelfs beter. Ik had ook wat champignons als bijgerecht en vond deze echt niet te vreten. Later kwam ik er achter dat de champignons al voorverpakt zijn in een zakje en uit de magnetron komen. Geen aanrader!

    - Kaart: Platinum
    - Restaurant: Duchess Amsterdam
    - Beoordeling: 9,0
    - Opmerkingen: Ben naar de Duchess geweest met m'n vriendin voor onze 1 jarige jubileum. Heel mooi restaurant, met een romantische sfeer. Het eten was ook heerlijk. Het is een shared dining concept. Wij zijn champignon/truffel liefhebbers en er zaten een aantal champignon/truffelgerechten bij, welke we allemaal geprobeerd hadden.
    Uiteindelijk was de Champignon risotto de uitblinker. Zeker een aanrader. De overige truffelgerechten waren wel lekker, maar niet heel speciaal.

    Had ook voor het eerst een Beef Wellington genomen, maar deze stelde me een beetje teleur, mede ook door de jus die erbij zat. Die was niet mijn smaak. Beetje overhypte gerecht denk ik. Geef mij maar gewoon een Ossenhaasje op m'n bord.

    Als toetje hadden we de Cheesecake. Deze was ook overheerlijk en groot, dus ook shared. Er zaten van die gevulde chocolade balletjes op die smelten in je mond en je de vulling dan pas proeft. Ware smaaksensatie!

    We hadden als drankjes, cocktails besteld, maar deze vonden we uiteindelijk wel erg prijzig voor wat je er voor kreeg. Een simpele long glass met een beetje vloeistof en een gigantische ijsblok in het midden. We hadden er iets meer bij verwacht.

    De service was over de gehele avond geweldig. Veel persoonlijke aandacht en je hoefde nooit lang op iets te wachten. Wel engelstalig.

    Uiteindelijk viel de rekening ook heel erg mee. Door de beef wellington kwam het totaal wel op de € 200,- . Maar hier zou je ook op een budget kunnen eten rond de € 100,- als je de goedkopere gerechten op de kaart neemt.
    Tegenwoordig kom je al bijna op dit bedrag met een AYCE.

    Dus zeker een aanrader!
     
    lloydje33 en VinceG vinden dit leuk.
  7. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    449
    Trofeepunten:
    63
    Kaart: Platinum

    Restaurant: Wooloomooloo Steakhouse, Singapore

    Beoordeling: 9,0

    Opmerkingen: Mijn dining credit vorige maand stukgeslagen in Singapore. Letterlijk. €150 stond (toen) gelijk aan S$ 220. Da's een goede deal, dacht ik. Totdat ik de wijnkaart openslaat en zag dat de goedkoopste wijn S$99 was ;)

    Bediening erg goed, maar kon nét iets persoonlijker (vandaar een 9 en geen 10). Uiteraard gekozen voor een goede steak, die standaard met alle sauzen wordt opgediend. Goede frieten erbij. De kinderen een kindermenu dat ook van hoge kwaliteit was en zeker niet uit de diepvries kwam.

    Mijn USDA Prime Cajun Spiced Rib Eye was lekker, maar helaas niet pittig. Evengoed, 'the steak was cooked to perfection'. We zagen zeker twee tafels waar de locals zonder blikken en blozen de Wagyu tomahawks bestelden en meer dan de helft lieten staan. Zonde.

    Toetjes waren ook heerlijk. Het glaasje port na afloop ook, al duurde het wachten daarop iets te lang en moest ik daarna nog om een tweede glas voor mijn vrouw vragen. Slordig. Zoals veel restaurants in Singapore die in een winkelcentrum zitten (waar je op de begane grond Patek Philippe's kon kopen), zijn de toiletten niet in het restaurant zelf en best een aardig eindje lopen. De gastheer was even van zijn plek verdwenen, toen ik haar het toilet ging. Zijn iPhone (nieuwste model) lag vol in het zicht op een tafeltje. Waarschijnlijk, omdat niemand het in zijn hoofs haalt die telefoon te stelen. Het blijft een bijzonder land, Singapore. We hebben ervan genoten. Dit etentje was de afsluiter van onze trip, voordat we weer naar Zuid Thailand vertrokken en was het geld meer dan waard. Het AMEX dining voordeel verzachte de pijn. Iets ;)
     
    VinceG, lloydje33, Eagle en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Nieuw jaar, nieuw Amex dinner tegoed. Afgelopen zaterdag tijdens een dag skiën in Lech am Arlberg (voor de niet-skiërs, dat is in Oostenrijk) gegeten bij het Schlegelkopf restaurant op de berg. Wat rollen sushi genomen en weg was het tegoed. Ja, skiën in Lech is prijzig..

    De porties waren ook niet mega-groot.
    Het eten was ok maar niet mega bijzonder.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  10. rmarin

    rmarin Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben bijna 3 weken geleden naar Cantine de Caron (Amsterdam) geweest en het Gold-kaarttegoed van 50 EUR wordt niet verwerkt. Ik heb AMEX gebeld en blijkbaar heeft het restaurant iets gedaan (de terminals of de B.V. entiteit veranderd) en wordt het niet herkend door het AMEX Gold diner credit systeem. AMEX zal dit onderzoeken en me in de komende 2 weken laten weten of het tegoed wordt verwerkt. Zo niet, dan kun je in principe niet rekenen op dit restaurant (of AMEX) voor het tegoed op deze locatie. Ik laat je weten hoe het gaat.
     
  11. Jasonkennedys

    Jasonkennedys Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Er gaat iets mis/er is blijkbaar een "geheime" lijst voor de Amex platinum restaurants. Afgelopen weken credit gekregen voor 1. the Butcher (hamburger restaurant in Amsterdam, weliswaar zelfde eigenaar als Izakaya die wel op de lijst staat maar toch) en 2. Okura hotel. Beiden staan niet (of nog niet) in de lijst met deelnemende restaurants maar werken dus wel al.

    Anderen die dit ook meegemaakt hebben?
     
  12. RobinH

    RobinH Newbie

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Zelfde met Ron Gastrobar. Ik had in Amstelveen gegeten en toen ging er ook dinercredit af, terwijl op de website alleen Ron Gastrobar Amsterdam staat. Ik had er eerlijk gezegd ook niet op gerekend dat er dinercredit af ging. Het was zelfs via een Socialdeal aanbieding. Maar toch mooi meegenomen
     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2024
  13. jorts

    jorts Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Welke was dit in het Okura?

    Ik had laatst bij Ron's Gastrobar Indonesia in Ouderkerk. Werd ook gecrediteerd.
     
    llowboy vindt dit leuk.
  14. Marcob

    Marcob Blue Tier

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    33
    Kaart: Platinum
    Restaurant: Restaurant Lola, Brussel
    Beoordeling: 9,0
    Opmerkingen: exact wat je van een klassieke brasserie mag verwachten. Staat een chef achter het fornuis die in sterren zaken gewerkt heeft.
    Echt lekker Belgisch eten.


    Kaart: Platinum
    Restaurant: Restaurant Fitzgerald
    Beoordeling: 9,0
    Opmerkingen: mooie zaak met ster in hartje Rotterdam. Al vaker geweest, echter dit jaar eigenaarswissel. Chef zelfde gebleven en dus ook niets aan kwaliteit ingeboet.
    Wel is de wijnkaart wat minder dan voorheen. Toch prima keuze kunnen maken. Niet goedkoop, wel aanrader. 500+ euro kwijt, leuk dat amex daar 150 euro op terug geeft.


    Beide binnen 3 werkdagen gecrediteerd
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2024
  15. Jasonkennedys

    Jasonkennedys Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Cocktail vooraf bij de Twenty Third bar en daarna bij CB
     
  16. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.200
    Leuk Bevonden:
    1.054
    Trofeepunten:
    223
    Kaart: Platinum
    Restaurant: Gucci Osteria, Florence
    Beoordeling: 9,0
    Opmerkingen:
    Mooie tent in de oude binnenstad. Gereserveerd voor een lunch en het e.e.a. door elkaar gemengd, zie menu https://www.gucciosteria.com/en/florence/menu/tasting-menu/
    Kleine hapjes die ik bijzonder smakelijk vond. Vooral, zoals de bediening het noemde, de fake koffie was zeer verrassend.
    Personeel was erg vriendelijk en goed op de hoogte van wat er geserveerd werd. Ook heel prettig, 2 glaasjes prosecco en 1 glas Ferrari wijn van het huis gekregen:cool:

    Ik was hier alleen en de rekening voor de lunch was 138 euro.
    Binnen 3 werkdagen gecrediteerd.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 14 mrt 2024
    Vliegende_Keep en lloydje33 vinden dit leuk.
  17. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    139
    Trofeepunten:
    33
    Kaart: platinum
    Restaurant: ALEX Skyline Plaza Frankfurt
    Opmerking: mooie locatie bovenin de Skyline Plaza. Ik ben niet van de haute cuisine, hier is het gewoon lekker en normaal eten zoals burgers, schnitzels, steaks, etc. Personeel was wel ok, maar ben eerder bij het ALEX in Mainz geweest en daar was het personeel gezelliger. Hoofdgerecht, half liter bier en dessert plus fooi was het maar 33 euro. Vrijdag gegeten en maandag het tegoed gekregen. Voor dit geld kan ik vaak gaan eten voordat het tegoed op is :D
     
    Bijzonderetickets, JdV030 en lloydje33 vinden dit leuk.
  18. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1.247
    Trofeepunten:
    203
    In Auckland veel restaurants beschikbaar met AMEX dinnercredit. De vleeseter komt hier zeker aan zijn/haar trekken. Had bewust vooraf een restaurant uitgezocht om het buitenland krediet te benutten, bleek ik op de 1e avond al per ongeluk een restaurant te hebben bezocht waar het krediet ook geldig was.

    Botswana butchery:
    Leuke sfeer en erg lekker vlees.
    IMG_8372.jpeg

    The lodge bar en dining:
    Iets meer casual sfeer, maar een heerlijk 6 gangen verrassingsmenu. Als dessert een heerlijke passievrucht pavlova! Aanrader!
    IMG_8344.jpeg
     
    michiel1, VinceG, arjen05 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Gin_klm

    Gin_klm Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Met de gold kaart in Juni gaan eten bij Loetje in Maastricht, geen aanrader helaas.

    Nog steeds aan het wachten op de creditering. Heb al gebeld maar kan tot 180 dagen duren, terwijl ik hier lees dat de meeste van jullie het toch binnen een paar werkdagen erop hebben staan.
     
  20. Jeroen23

    Jeroen23 Newbie

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    18
    Je kan het beste even met amex chatten via de app. Ik kreeg ook geen credit na een bezoek aan restaurant Breda. In de app werd aangegeven dat als het systeem dit niet automatisch doet, binnen 10 werkdagen, dat ze het handmatig in gang zetten. Hierna had ik de credit binnen 3 dagen.
     
    Gin_klm vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina