AMEX Dinnertegoed - deel je ervaring met restaurants

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Bjorn, 7 dec 2022.

1. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.982
    Trofeepunten:
    648
    De registratiepagina van de Gold card werkt niet meer. ‘Deze aanbieding is niet meer geldig’.

2. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.014
    Trofeepunten:
    333
    Je geeft al zelf aan waarom juist credit veel beter was. Om eens in beter en duurdere restaurants te eten zonder een mega bedrag neer te leggen. En er was echt wel heel veel keuze international en nationaal. Je hoefde echt niet ver te reizen zoveel keuze was er.
    Als je naar Amsterdam gaat betaal je sowieso meer. Alles is hier duurder.
    Dus nee ben het niet met je eens.

Dan1 vindt dit leuk.
  3. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.456
    Trofeepunten:
    203
    Internationaal was het geen enkele moeite om het dinercredit te gebruiken, maar nationaal hangt het wel van je definitie van ver reizen af. Vanuit het noorden van het land was de spoeling best dun, de librije niet meegerekend zat je op minimaal 1,5 uur rijden enkele reis om bij een deelnemend restaurant te komen. Als je in de randstad woont dan is het inderdaad een ander verhaal.

Ruut vindt dit leuk.
  4. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.763
    Trofeepunten:
    428
    Qua duurdere restaurants kies ik dan liever zelf iets uit en kan dan ook wel wat leukers vinden dan die restaurants die Amex aanbiedt. Dus ook ik gebruikte mn credit altijd voor een tent die niet al te duur is. Apart dat je in het buitenland wel altijd wat goedkopere en leuke restaurants kon bezoeken die werden aangeboden door Amex. Jammer dat die nu wegvallen.

Trouwens, wanneer worden de restaurants bekend gemaakt voor het komende jaar?

Ruut vindt dit leuk.
  5. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.014
    Trofeepunten:
    333
    Zoals ik het lees krijg je een uitnodiging en de eerste is in Maart. En wordt alleen bekend gemaakt in de experiences app...... Maar corrigeer me als ik het verkeerd gelezen heb.

6. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    587
    Trofeepunten:
    123
    Wellicht moet dit bijdragen aan een 'exclusief gevoel' o.i.d., maar ik merk dat het bij mij vooral gevoelens van irritatie opwekt. Zeer benieuwd naar de lijst, maar ik mis het diningtegoed wat in het buitenland geldig was. In mooie restaurants van kunnen eten.

Ruut vindt dit leuk.
  7. vlieg8877

vlieg8877 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    107
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag ben ik wezen eten. Dining for 2 was een over het algemeen een teleurstelling. Het is erg gericht op "upselling".
    Ik kreeg een prachtige blauwe menukaart helemaal in de huisstijl van American Express. Ik vermoed dat deze ontworpen en gedrukt is door de marketing afdeling van Amex aangezien de reguliere restaurantkaart een simpel wit A4'tje was.
    Op de kaart wel 6 of 7 gangen met daarachter de extra kosten. Ongeveer 16 of 20 euro per gang. Alleen het voorgerecht (makreel met asperge) en het hoofdgerecht (hoender) waren inbegrepen. Ook bijgerechten zoals groente, salade of friet tegen betaling.
    Overal wordt verwezen naar American Express. Bij de wijnen staat aangegeven welke favoriet zijn bij de Amex-kaarthouders.

Thuis eet ik al genoeg kip en had gevraagd of ik van de normale a la carte kaart mocht eten en dat de voucherwaarde dan zou worden afgetrokken. Dat mocht bij hoge uitzondering.

Bij het afrekenen bleek de voucherwaarde "Dining for 2" slechts 35 euro totaal (dus voor 2)! De reden was de torenhoge commissie voor Amex en boekingskosten van Diningcity. Ik kon dit niet geloven maar de ober kon niets betekenen, ik mocht wel de keuken bezoeken om dit met de kok te bespreken. Uiteindelijk heeft de kok er 61 euro voucherwaarde van gemaakt.

Tip, ga naar een simpel restaurantje waar je genoeg hebt aan 2 gangen en laat de fine dining links liggen.

michiel1, FlyingBlob, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.447
    Trofeepunten:
    508
    Zou dat betekenen dat het restaurant 17,50 pp krijgt van Amex?

9. vlieg8877

vlieg8877 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    107
    Trofeepunten:
    43
    Dat geloof ik niet. Dan zouden alleen kebabzaken meedoen i.p.v. restaurants. Ik denk dat het restaurant er een slaatje wilde uitslaan. Ik kon goed merken dat de eigenaar een krent was.

Menno vindt dit leuk.
  10. noppie

noppie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    En welk restaurant was dit?

11. Zr40

Zr40 Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Het kan nog een stapje erger kan ik vertellen. Vandaag wezen eten bij 10tables. Geen speciale Amex menukaart, er was uberhaupt geen menukaart voor ons, wel de Amex QR code. De ober kwam zelf met alles langs, niet alleen het voorgerecht (zeebaars) en het hoofdgerecht (parelhoender), maar ook de bubbels, de oesters, de iberico, de amuses, de friandises, en de wijn. We dachten nog, dit hadden we niet verwacht van Dining for 2, maar achteraf bleek dat het toch niet was inbegrepen. De Amex voucher was enkel goed voor het doorstrepen van het voorgerecht en het hoofdgerecht, de rekening kwam uiteindelijk uit op € 120 voor 2 personen.

Het eten zelf en de ervaring waren verder wel prima en de prijs die ik er uiteindelijk voor heb betaald (voucherwaarde niet meegeteld) vind ik het wel waard.

lloydje33, Francisco_NL en vlieg8877 vinden dit leuk.
  12. vlieg8877

vlieg8877 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    107
    Trofeepunten:
    43
    Mijn restaurant was in het uiterste zuiden van het land maar het voelt eerder als een toeristenval aan het San Marcoplein of een restaurantje waar de Tuk-Tuks hun "good friends" naartoe brengen.
    In plaats van 3 keer 2-gangen kon Amex beter 1 of 2 keer een volwaardig diner aanbieden.

Ruut vindt dit leuk.
  13. OutintheBlue

OutintheBlue Newbie

Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    8
    De eerste ervaringen met het nieuwe dinertegoed komen binnen, maar misschien handig om ook het restaurant bij naam te noemen. Dan weten we welke we niet (of juist wel) moeten kiezen... Of mag dat niet?

14. Gin_klm

Gin_klm Newbie

Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Ben je bij restaurant rozemarijn geweest?

15. vlieg8877

vlieg8877 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    107
    Trofeepunten:
    43
    @Gin_klm ja, inderdaad.
    Maar eigenlijk doet het deelnemend restaurant er niet toe. Het gaat erom dat Amex 2 eenvoudige gangen aanbiedt in restaurants waar het gangbaar (bijna verplicht is) om voor minimaal 100 euro per keer bij te bestellen. Een gratis stukje kip is toch geen benefit om luxe creditcards van 780 euro per jaar aan te prijzen?
    Het enige negatieve over dit restaurant was dat men een loopje met me probeerde te nemen wat betreft voucherwaarde. Maar dit heeft zich later (iets) opgelost. De a la carte gerechten waren overigens heerlijk.

Francisco_NL vindt dit leuk.
  16. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    587
    Trofeepunten:
    123
    Als ik jullie ervaringen zo lees, Amex dining pioniers, dan vind ik het maar een armoedige bedoening. Dat dining credit van twee keer €150 vond ik veel beter, flexibeler en ook meer bij deze kaart passen. Dit nieuwe concept klinkt gewoon niet goed doordacht.

Francisco_NL vindt dit leuk.
  17. Francisco_NL

Francisco_NL Newbie

Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    13
    Dank voor delen van ervaring!
    Tip: bij pesca (Rotterdam/Amsterdam) krijg je ipv een menu, een vergoeding van 100 euro op de rekening.

FlyRemco, VinceG en FlyingNelus vinden dit leuk.
  18. Francisco_NL

Francisco_NL Newbie

Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    13
    Volledig mee eens!

19. Gin_klm

Gin_klm Newbie

Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Klinkt zeker niet super allemaal. Heb namelijk ook rozemarijn gereserveerd later deze maand.
    Wat bedoel je precies met de voucherwaarde van €35 (voor 2 personen) Wat later iets in de €60 geworden is? Voor het amex dinner krijg je kostenloos een voor- en hoofdgerecht en ik ga ervan uit dat je alleen de overige zaken bijbetaald. Wat heeft de kok/eigenaar nog voor je aangepast in de voucherwaarde dan?

20. vlieg8877

vlieg8877 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    107
    Trofeepunten:
    43
    @Gin_klm Je krijgt daar inderdaad een (eenvoudig) voor- en hoofdgerecht zonder kosten.
    Ik had liever iets betere / duurdere voor- en hoofdgerechten en had bij het bestellen overeengekomen om het prijsverschil bij te betalen. De drankjes, dessert, frietjes en mayonaise zou ik helemaal betalen. Bij het afrekenen werd spreekwoordelijk met de vork geschreven, zorgde dit voor discussie en had de eigenaar een grote mond.

Deel Deze Pagina