AMEX Dinnertegoed - deel je ervaring met restaurants

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Bjorn, 7 dec 2022.

1. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.456
    Trofeepunten:
    558
    "Tot € 300 per jaar" staat er, niet "300 euro per jaar". Zo schrijft Amex over de hotelvoordelen bijvoorbeeld: "Tot € 500 per verblijf". Succes met de gold status bij Marriott die Amex Platinum je geeft.. daar krijg je nog niet eens een ontbijtje bij.

Als Amex schrijft "tot" dan weet je dat het ergens tussen de 1 cent en de echte waarde ligt.

2. Platinov

Platinov Newbie

Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb zojuist gebeld naar het restaurant waar we binnenkort gaan eten om een kinderstoel aan onze reservering toe te voegen, en dat was geen probleem. Wat wel jammer is, is dat de persoon die ik sprak – waarschijnlijk de eigenaar – al aangaf dat het menu niet volledig is. Normaal bieden ze via Diningcity een 4-gangenmenu aan, en dat is net niet voldoende voor de gemiddelde eter gaf ze aan. Voor Amex hebben ze dit aangepast naar een 2-gangenmenu, waar ze zich alvast voor excuseerden. Eerlijk dat ze dat alvast aangaf. Dat wordt dus nog wat.

Het is toch kwalijk dat Amex met Platinum een luxe imago probeert uit te stralen, maar uiteindelijk met een ultra karig Social Deal-variant komt.

finsdeflyer en Francisco_NL vinden dit leuk.
  3. RobinH

RobinH Newbie

Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Afgelopen zondag bij Satchmo gegeten in Amsterdam. Beetje hetzelfde als de vorige mensen al aangaven, speciaal amex menu, met 2 gerechten erop waar je uit kan kiezen en extra gangen waar je voor moet betalen.

Over het algemeen waren we wel tevreden over de kwaliteit van het eten. De voorgerechten waren beide erg lekker. Voor het hoofdgerecht had ik een zeebaars en mn vriendin de short rib. De shortrib is wel een aanrader, de vis was een beetje saai.

Bij dit restaurant is het ook overduidelijk dat je minstens 4 gangen nodig hebt om vol te zitten. Uiteindelijk hebben wij ervoor gekozen om een soort shared dining te doen, waar we alle extra's hadden genomen maar dan voor 1 persoon.

Uiteindelijk kwam dit uit op €100,- met 2 cocktails en een gratis fles water!
    Ik had het speciale amex menu nog met de a la carte prijzen vergeleken en hier krijg je in vergelijking wel een paar euro korting op als je deze bijbesteld. En het voor + hoofdgerecht voor 2 kwam wel overeen met ongeveer 100€
    Als dessert is 't Amsterdammertje ook een leuke toevoeging.

Als je dus geen idee hebt, waar je moet eten en je woont in de buurt van Amsterdam, dan is deze optie zeker niet slecht.

Bijgevoegde bestanden:

Laatst bewerkt: 8 apr 2025
    finsdeflyer en Francisco_NL vinden dit leuk.
  4. Rem76

Rem76 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    139
    Trofeepunten:
    33
    Afgelopen weekend bij Brasserie Paardenburg in Amstelveen gegeten met de 'aanbieding'.
    Positief verrast door het menu, want we konden kiezen van het reguliere menu, dus geen apart samengesteld Amex menu.
    Zij hebben normaal gesproken al een 3 gangen diner voor €49,50 p.p. op de kaart staan
    Dus voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht van de reguliere kaart.
    Normale zitplaatsen (dus niet ergens achteraf) en geen vervelende dwingende upselling.
    Kwaliteit van het eten was dik in orde.
    Uiteindelijk wel €64,50 moeten bijbetalen door de (best wel) prijzige wijn per glas, tafelwater (€6,50, kraanwater?) en de bijgerechten frites en brood vooraf (ook beide €6,50).

Bijgevoegde bestanden:

Laatst bewerkt: 8 apr 2025
    VinceG, Wilmade, finsdeflyer en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Francisco_NL

Francisco_NL Newbie

Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    13
    dank voor delen!

6. Francisco_NL

Francisco_NL Newbie

Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    13
    Dank voor delen!

7. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.145
    Trofeepunten:
    223
    Interessant, de waarde is dus 2x 49,50...

8. finsdeflyer

finsdeflyer Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Ja en nee. Net zoals bij veel voornoemde restaurants kan je op socialdeal een voucher vinden voor minder geld. Bij Brasserie Paardenburg bijv. voor 34,50 p.p.

9. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    204
    Trofeepunten:
    268
    Heerlijk gegeten bij restaurant Visscher in Leiden. WhatsApp Image 2025-04-09 at 21.24.40.jpeg

10. Wilmade

Wilmade Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Ik wilde zelf ook naar die in Almelo, maar ze hadden geen beschikbaarheid in het weekend, dus kon helaas niet. Maar als ik lees dat je verplicht 3 gangen moet bijbetalen, ben ik blij dat we daar niet heengegaan zijn. Hoeveel was je kwijt aan de extra gangen (wij drinken geen wijn)?

11. Wilmade

Wilmade Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Je bent vergeten te delen welk restaurant?

12. Wilmade

Wilmade Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Hoe kan je twee keer gaan? Met een partner platinumkaart (a €10 pm) kan dat niet toch? Dan moet je echt zelf twee abonnementen hebben bv?

13. Sokkenpop

Sokkenpop Newbie

Leuk Bevonden:
    90
    Trofeepunten:
    18
    Als je naast de Platinum kaart ook een Business Gold kaart hebt, dan kan je ook onder de Business Gold kaart gebruik maken van Dining voor 2 (twee keer per jaar).

Gisteren bij Wox in Den Haag geweest. Dat was wel super! Hier was ook niet het opvallende "AMEX-sausje" aanwezig. Geen grote banners bij binnenkomst, geen blauwe pepermuntjes, geen speciale "AMEX" behandeling. Gewoon fijn, alsof je een reguliere gast in het restaurant bent. De QR-code werd discreet na het hoofdgerecht gescand. Je kreeg de reguliere menukaart en een kaartje met daarop 3 voorgerechten en 3 hoofdgerechten om uit te kiezen. Een voor + hoofd was hier ook qua portiegrootte voldoende om voldaan te zijn. Niet om vol te zitten, maar wel om voldaan te zijn (plekje voor een nagerecht is er natuurlijk altijd wel :) )

Het eten was echt heel erg lekker, bediening was goed, wij omschreven het als "huiselijk", de bediening kwam ook naast je op de bank zitten om vragen over de kaart te beantwoorden en de bestelling op te nemen.

Dan (natuurlijk) ook even een waardevergelijking: Een deel van de gerechten op het menu staan ook op de reguliere kaart. Wij kozen voor de Bluefin Tuna (€25) en de Grilled Sea Bass (€29). Totale waarde voor twee personen dus €108! Het kan blijkbaar dus toch nog wel. We gingen met 3 personen heen, de rekening was uiteindelijk €160,- voor een extra voorgerecht (smoked eel, €27), extra hoofdgerecht (hamachi, €34), grand dessert (€38) en dranken (cola, twee mocktails, sake, twee thee, fles water, €60).

Extra opmerking: Een topic zoals deze is echt wel ideaal om te beslissen naar welke restaurants we de volgende dining-periode gaan. Het helpt enorm om te weten welke restaurants kwaliteit en waarde bieden. Bedankt daarvoor!

Bijgevoegde bestanden:

14. FWie

FWie Newbie

Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Gisteren bij Bistro Flores in Nijmegen geweest.
    Amex menu is 5 of 6 gangen, waarbij 2 gangen gratis zijn:
    - 5 gangen met Amex "korting" €59, op de normale kaart €79. Amex waarde dus €20.
    - 6 gangen met Amex "korting" €69, op de normale kaart €89. Amex waarde ook €20. Amex dining Bistro Flores.jpg

We hebben hier niet gegegeten. De eigenaar gaf aan dat hij niet wist dat Amex een waarde aangeeft van (tot) €50/bezoeker en wilde bij uitzondering voor ons een 3 gangen menu serveren tegen gereduceerde prijs. Erg schappelijk maar het voelde voor ons niet goed meer en we hebben bedankt.
    Ik dien een klacht in bij Amex en de eigenaar gaf aan ook contact met Amex op te nemen om opheldering te vragen.
    Zoals "Sokkenpop" aangaf, is het goed ervaringen te delen om de keuze voor de volgende periode te helpen, aangezien Amex of Dining City dat niet voor ons doen.

Laatst bewerkt: 11 apr 2025
    VinceG, Menno, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    611
    Trofeepunten:
    123
    Vorige week gegeten bij Hasta La Vista in Amsterdam. Mooie presentatie en erg smakelijk, alleen kan je het geen diner for two noemen de porties/gangen zijn hier echt te klein voor.

IMG_5117.jpeg IMG_5123.jpeg

16. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.764
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb volgende week bij WOX gereserveerd. Alleen kan ik me herinneren dat ze een 4 gangen menu aanboden toen ik reserveerde. Maakt me voor de rest niet heel veel uit maar ik kan 4 gangen niet helemaal rijmen met de menukaart die jij post :)
    Dus ben benieuwd waar ze dan mee komen.

17. Ctk

Ctk Newbie

Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Laatst bij Vineum in Rotterdam gegeten. We werden netjes naar onze tafel gebracht en mochten de QR-code scannen, maar er werd verder niks uitgelegd. Ik moest zelf vragen hoe het allemaal werkte.

Er was geen keuzemenu, je kreeg gewoon een vast voorgerecht (rouleau van Noorse zalm) en hoofdgerecht (magret de canard) van de kaart. Bij de reservering had ik al aangegeven dat mijn partner een visallergie heeft, maar daar was niks mee gedaan. We gaven het nog aan bij de bediening, en vroegen of het voorgerecht kon worden vervangen door de Koreaanse steak tartaar (ongeveer dezelfde prijs). Dat kon uiteindelijk, maar alleen tegen bijbetaling. Toch maar gedaan, want de andere voorgerechten spraken haar niet aan.

We kregen eerst wat brood en amuses, daarna de gyoza’s. Die smaakten goed met de dumplingsaus, maar samen met sambal was het wel een vreemde combinatie. Daarna hebben we ruim 75 minuten (!) gewacht op het voorgerecht. In die tijd maar wat brood gesmeerd om de ergste trek te stillen. Pas nadat we navraag deden, kwam het voorgerecht.
    De rouleau was qua smaak en textuur prima, maar de portie wel heel klein. De steak tartaar daarentegen was een gigantische portie – totaal uit verhouding met de rouleau. Ook qua smaak vonden we ’m minder geslaagd: de structuur was wat vreemd en de kimchi sorbet overheerste alles, waardoor het gerecht uit balans voelde.
    Gelukkig kwam het hoofdgerecht daarna wel redelijk snel, zo’n 15 minuten later.
    Door het lange wachten hebben we ook maar geen wijn genomen. De sfeer was er wel een beetje af inmiddels.

Na het hoofdgerecht wilden we afrekenen, maar het lukte gewoon niet om iemand van het personeel aan te spreken. Uiteindelijk heeft een gast aan de tafel naast ons de bediening voor ons aangesproken. Zelfs daarna duurde het nog een kwartier voordat er iets gebeurde. Toen ben ik zelf maar opgestaan en naar de ingang gelopen om iemand aan te spreken. Geen excuses, niks – gewoon betalen en weg.
    Ik heb me nog nooit zo onzichtbaar gevoeld, en ik vraag me af of de keuken wel genoeg bemand is. Toen wij klaar waren met de hoofdgerecht waren sommige tafels naast ons, die niet veel later aankwamen, nog niet eens begonnen met de voorgerechten... Niet voor herhaling vatbaar, en gezien de recensies op google gebeurd dit wel vaker.

Edit: Qua value, wel on par. Voorgerecht + hoofdgerecht zou 45E hebben gekost,

Ruut en Francisco_NL vinden dit leuk.
  18. Sokkenpop

Sokkenpop Newbie

Leuk Bevonden:
    90
    Trofeepunten:
    18
    Klopt, dat stond ook bij mijn reservering, maar dat lijkt verkeerd in DiningCity te staan.

19. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.764
    Trofeepunten:
    428
    Ah oké! Fijn dat je je positieve ervaring hebt gedeeld, ik keek naar alle horrorverhalen al een beetje tegen m'n reservering op namelijk.

20. Lifeasemiel

Lifeasemiel Newbie

Leuk Bevonden:
    64
    Trofeepunten:
    18
    Ik ga maandag bij Amsterdam zuid! Zal proberen foto’s te maken van t menu en ervaring delen

Domans vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina