AMEX Dinnertegoed - deel je ervaring met restaurants

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Bjorn, 7 dec 2022.

1. Wilmade

Wilmade Newbie

Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    8
    Zoooo, wat ben ik blij dat ik daar heb geannuleerd! Ik zou daar woensdag gaan eten, maar toen zag ik dat ze een Michelinster hebben — en dat zijn dus hele dure restaurants. Toen ik op Facebook las dat er restaurants zijn die een vijf- of zesgangenmenu verplichten waarbij je slechts twee gangen in korting krijgt, werd ik heel bang dat Flores dat ook zou doen, en dat we een dikke vette rekening zouden krijgen.

Ik heb Flores maandag een berichtje gestuurd met de vraag of zij dat ook verplichten, maar ik heb geen reactie gekregen. En nu hoor ik dat zij het inderdaad wél doen. Ik geloof dus ook helemaal niet dat ze dit niet wisten, want ik had ze maandag al een bericht gestuurd met vragen én info over het AMEX-programma...

2. Wilmade

Wilmade Newbie

Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    8
    Gisteren top avondje gehad bij de Goede Buren in Buren, was het enige restaurant in mijn omgeving. Was wel beetje bang gemaakt door de slechte reviews de afgelopen drie weken (ze zijn naar een nieuw pand verhuisd en dat ging blijkbaar met opstartproblemen). Maar alles verliep goed met vriendelijke bediening door de twee eigenaren en een enthousiaste dame uit Texas.

De chefkok bedenkt zijn eigen creaties met streekproducten en ook producten uit het zuiden waar hij vandaan komt. Hij komt elke gang persoonlijk toelichten. En bracht een twist aan elk gerecht wat verrassend was :)

Bij binnenkomst scanden we gelijk de QR-code via de amex app, en kregen we een menu in een AMEX-layout.

Je mocht kiezen uit het normale drie- vier- of vijfgangenmenu en kreeg dan €70 korting op de eindrekening. Wij kozen het driegangenmenu a €47 p.p. (waar dus €35 euro p.p. nog afgaat), daarin zat een drankje (ze hadden gelukkig ook 0.0% beschikbaar), een uniek hapje die hij zelf bedacht heeft, een broodplankje, voorgerecht, hoofdgerecht en dessert. Genoeg om vol te zitten!

Ik raad aan om op vrijdag of zaterdag te gaan, want dan is de eigenaar/chefkok zelf aanwezig – en dat voegt echt iets toe aan de ervaring. Houd er wel rekening mee dat tafelen hier wat langer duurt: gemiddeld ongeveer een uurtje per gang, wij zaten er van 19:00 tot 22:00 uur.

Er zaten nog meer AMEX-gasten om ons heen (denk 50/50 gisteravond). De chefkok is zelf ook al mega lang lid van AMEX! :)

Zelf drink ik geen alcohol, maar de mensen naast ons waren zeer enthousiast over de wijn.

De Goede Buren.JPEG IMG_4597.jpg

VinceG, Menno, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Lifeasemiel

Lifeasemiel Newbie

Leuk Bevonden:
    64
    Trofeepunten:
    18
    Vandaag wezen eten bij the Harbour Club Amsterdam Zuid.

Bediening was vriendelijk en bij ingang QR scannen en kregen we het menu.

Eten was heerlijk en opzicht prima portie. Denk met een schaaltje friet of salade erbij dat het helemaal af was.

Nu was het enkel hoofdgerecht en voorgerecht zonder iets erbij. Desert niet genomen gezien t tijdstip

Wel lekker kunnen lunchen voor 20 euro aan drankjes.

Bijgevoegde bestanden:

Domans en Sokkenpop vinden dit leuk.
  4. tomhster

tomhster Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    18
    Ge AmEx'd bij 't Fnidsen in Alkmaar. De AmEx klanten werden aan dezelfde kant van het restaurant geplaatst. Wel gevraagd naar allergieën, maar verder op zich geen keuze. Een tussengerecht van de chef op eigen kosten bijgevoegd, maar van de kaart kiezen kon voor dit tussengerecht ook. Amuze, heerlijke steak tartare als voorgerecht, een fantastische bisque/fruit de mer als tussengerecht en kalfsentrecote als hoofdgerecht gegeten. Zeer smaakvol. Als je slechts de standaard 2-gangen zou nemen zou je als volwassen man niet genoeg hebben gehad, maar nu met een acceptabele bijbetaling een prima avond gehad. Qua waarde schat ik het voordeel op 40 euro p.p.,

Ruut en FlyingNelus vinden dit leuk.
  5. FlyingD

FlyingD Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Wij hebben gegeten bij Little V in Rotterdam.
    Dit was echt fantastisch. Goede uitleg en absoluut voldoende eten.

Netjes bij de deur moet je een amex code scannen vanuit je AMEX experience app. Aan tafel leggen ze uit dat er een surprise menu wordt geserveerd en vragen ze naar je allergieën.

Cocktails zijn super en ook de alcohol vrije cocktails. Ik heb daarna nog zelf een toetje bij genomen omdat ik niet mij kon inhouden. Een restaurant waar ik zeker nog een keer heen zou gaan.

Het zou wel fijn zijn als iedereen reageert hier in het forum omdat dan ook duidelijk is welke restaurants zich netjes aan de regels houdt.

6. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    523
    Little V Den Haag gekozen voor amex diner. Scan bij de entree. Waren met koppel die gewoon van de kaart aten. Op initiatief van medewerker werden er verschillende gerechten op tafel gezet om te delen. Menu Diner for 2 werd netjes als 0,00 op de rekening gezet. Erg lekker gegeten. Minpunt was alleen dat drankjes meerdere keren om gevraagd moest worden, bediening was traag. Ook afrekenen was geen haast mee, en dat is zacht uitgedrukt.

Deel Deze Pagina