American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. jvz

jvz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Ik wil graag iemand introduceren voor de standaard AMEX Gold, terwijl ik zelf de FB Amex Gold heb. Op de website van Amex lijkt het alsof ik alleen de FB Creditcards als introductieaanbod aan vrienden kan doen. Ik moet eerst mijn eigen kaart selecteren, waarna ik niet meer de normale kaarten kan kiezen. Heeft een van jullie hiervoor een oplossing? Dank alvast! J.

2. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    klopt volgens mij dat je alleen je 'eigen soort' kaart kunt introduceren...
    Je kunt natuurlijk altijd een ander een plezier doen met de introductie: klik voor link :D

3. Jorick

Jorick Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb nog even een vraag over de koersopslag van de Amex tegenover die van ICS. Online vind ik dat Amex standaard een koersopslag heeft van 2,3%. Als je bij ICS zit kan dit variëren, volgens mij heb ik percentages gevonden van 1,25% tot 2% bij Mastercard of Visa.

Dit is echter alleen de koersopslag, dus het percentage aan transactiekosten die ze rekenen als je in een andere valuta gebruikt. Heeft iemand hier uitgezocht of er verschil zit in de koersen die Amex en ICS aanhouden? Ik heb hier even gauw naar gekeken en ik vond op een pagina dat Amex de wisselkoers van Bloomberg aanhoud. Bij ICS kan je kan je zien wat voor hun de huidige wisselkoers is.

Nu heb ik even gauw vergeleken. De koers van Bloomberg op dit moment is 1 EUR voor 1.1229 USD. De currency converter van Mastercard aan geeft aan dat 1 EUR 1.151501 USD waard is.
    Een aanzienlijk verschil en het is mij niet duidelijk of Mastercard hier al 1,25-2,00% koersopslag overheen gedaan heeft. Als ik bij de koers van Bloomberg 2,3% optel kom ik uit op 1 EUR = 1,1487 USD. Minder dan Mastercard dus. Erg verwarrend aangezien ik overal lees dat Amex vrij duur is met wisselkoersen.

Heeft iemand dit ooit op deze manier bekeken? Als je inlogt op Amex zou je de huidige koers die ze aanhouden moeten kunnen zien, dit kan ik nog omdat ik nog geen kaart heb. Zou iemand dit kunnen controleren om te zien of dit klopt of dat ik het helemaal verkeerd zit te bekijken.?

4. Wanderlust84

Wanderlust84 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    28
    Even voor de duidelijkheid; Kan je nu een AmexFB Gold EN een Amex Gold naast elkaar aanvragen? Terwijl je van beide de sign up bonus ontvangt (En het 1e jaar gratis)

5. Robert.J

Robert.J Blue Tier

Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Ik was goedkoper uit met m'n Amex FBGold dan met de Mastercard van Rabo. Mede door de slechtere koers.

6. bkraan

bkraan Blue Tier

Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Ja, alleen AMEX heeft heen aanbieding voor gratis Amex gold toch? 2x referral kan niet.

7. FB020

FB020 Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    als je al een van de kaarten hebt kan je geen gebruik maken van de refferal aanbieding, die is alleen voor nieuwe kaarthouders.

8. BIndair

BIndair Blue Tier

Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb twee Priority Passen, eentje gekoppeld aan een MC Black, de andere aan een Amex Plat.
    Vandaag kwam ik er achter dat je met de PPas gekoppeld aan de MC GEEN extra reispartner mee mag nemen, alleen tegen betaling van 24 euro. Dat wist ik op zich, maar: met de PPas die gekoppeld is aan de Amex Plat, mag je WEL een extra reispartner meenemen, ZONDER bijbetaling.
    Curieus, maar kennelijk (vlgs een agent van MC) zijn de T&C van de ene kaart of de andere mbt de Priority Pass verschillend. Ik had er in elk geval geen idee van.
    Mocht iemand een MC Black of Amex Plat overwegen, dan zou dit iets kunnen zijn waar je rekening mee wilt houden.

high_class vindt dit leuk.
  9. Jack of all trades

Jack of all trades Blue Tier

Leuk Bevonden:
    686
    Trofeepunten:
    123
    Woehoe mijn PL kaart ontvangen en 20.000 punten gekregen na het spenderen van slechts 100 euro :):):)
    Ik heb direct de reis afdeling gebeld of ze een mooie trip kunnen samen stellen. Heeft iemand hiermee ervaring?

10. Mr_Knowledge

Mr_Knowledge Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Klopt het dat, sinds het vervallen van 2x MR op buitenlandse transacties op de Green card, de enige verschillen tussen de Green en Gold card zijn: de "travel service" (wat heb ik hier aan?) en (in het geval van gold-premium) de reis/annulerings verzekering ? ... in dat geval staat het verschil in jaarlijkse fee niet in verhouding tot de extra voordelen, zie ik iets over het hoofd?

Achtergrond van de vraag: amex probeert mij te verleiden te upgraden naar Gold.

11. Marcob

Marcob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    33
    Extra voordelen van een Goldcard, extra additionele kaart op eigen naam (scheiden van betalingen zoals prive en zakelijk), 2 extra kaarten voor partner, vrienden, familie ipv 1. Travelservice is overigens voor Goldcard houders pas "versoberd".

Relatief duur dus Goldcard!

12. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Vandaag een afwijzing gehad voor de ticketspy 12.500 actie. Blijkbaar moet je minimaal 1 jaar lid zijn voor je een tweede kaart mag aanvragen aldus de vriendelijke dame aan de telefoon. Helaas staat dit niet in de voorwaarden :(.

13. FB020

FB020 Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Ticketspy actie was toch 7500punten?

14. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Voorwaarden:* U ontvangt 2.500 Award Miles als u binnen 1 maand na goedkeuring van uw aanvraag minimaal €100,- heeft betaald met de kaart.
    10.000 Award Miles extra als u binnen 3 maanden na goedgekeuring minimaal €750,- heeft betaald met de kaart.

15. FB020

FB020 Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Aha, maar dat is de huidige aanbieding toch?Als je al een kaarthouder bent kan je die zowieso niet aanvragen via een referral

16. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Dat klopt niet helemaal, je kan deze gewoon aanvragen als je al kaarthouder bent. Wel moet je dit al lager dan een jaar zijn.

17. Barend

Barend Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    128
  18. MartinR

MartinR Silver Tier

Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Level miles? :p

Flying doc vindt dit leuk.
  19. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    Hoeveel heb je afgelopen jaar ongeveer besteed met de kaart?

20. Barend

Barend Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    128
    Helaas.. Awards Miles! Alsnog z'n geld wel waard denk ik.. Volgende keer een upgrade naar business class als ik het goed doe. ;)

Ik denk rond de 12000,- euro, dus wel vrij veel.

Aangezien dit het 'normale Amex' topic is > http://forum.ikvliegveel.com/threads/flying-blue-american-express.13/page-29#post-25329

Deel Deze Pagina