American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    waarschijnlijk ik het vooral voor jezelf interessant met zo'n spend. extra miles op de spend, hogere bonus, extra QF's...
     
  2. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Bij de AMEX plat krijg je ook een aantal elite statussen zoals Accor Platinum, Starwood Gold en status bij Hertz/Sixt. Voor alle voordelen kun je ook het artikel raadplegen op de frontpage ;)
     
  3. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    True, maar ben er dus voor mijzelf niet helemaal uit of het de extra miles sparen waard is. De QF's zijn mooi meegenomen maar voor het 430 euro verschil tussen Gold en Plat kan ik veel meer dan 4 extra segmenten in een milage run stoppen.

    Ja, maar voor zover ik weet geld dit alleen bij de AMEX Plat, niet FB AMEX Plat, anders was het een no brainer geweest met mijn reisgedrag.
     
  4. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Elite statussen zijn inderdaad niet bij de FBAMEX Plat (helaas)
     
  5. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Daar heb je helemaal gelijk in. Je zit in het Amex topic dus ik dacht dat het daar om ging ;)
     
  6. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ha! Mijn fout, sorry :).

    Misschien toch maar eens grondiger Platinum AMEX vs FB AMEX vergelijken voor mezelf.
     
  7. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Ik had een FB AMEX PL. En net ter vervanging een AMEX PL ontvangen. De 8QF zijn zeker handig als je net te kort komt voor een treshold. Of de level miles. Echter ik heb dat probleem niet meer. De reden voor mij is nu: toegang tot elite statussen, alle lounges, versnelde douane in Canada, Gratis Global Entry en 20.000 punten erbij :) Altijd lekker.
     
    Saki500 vindt dit leuk.
  8. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    alle lounges? die priority pass lounges zijn toch vaak niet veel soeps?
     
  9. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    true point, niet alle ;) Ik begreep dat je alleen je AMEX PL hoeft te laten zien.., toch?
     
  10. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Is dit met de NL Amex?
     
  11. FB020

    FB020 Newbie

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Je kan geen kaart aanvragen als bestaande kaarthouder of als je het afgelopen 6 maanden bent geweest via een referral link. Het maakt niet uit welke kaart je had, of dit nou een FB Amex of gewone Amex kaart was (zijn beiden tenslotte producten van Amex).
     
    Rob de Rijk vindt dit leuk.
  12. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Ja, 100% Nederlands
     
  13. Laurens

    Laurens Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Even bellen naar Amex om de Priority Pass aan te vragen, die komt namelijk niet vanzelf. Tot de lounges van het PP programma heb je enkel toegang met de PP pas. Overigens, gratis Global Entry is mij onbekend voor de NL Platinum card. Waar heb je dit gevonden?
     
    Kilian vindt dit leuk.
  14. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    In de welkomstbrief die je bij de PP van de Amex Plat krijgt, staat dat The Card alleen geen toegang geeft tot de lounges. Dus je zult altijd je PP bij je moeten hebben.
    Op vertoon van je Amex Plat alleen kun je wel alle Centurion lounges in de US binnen.
     
  15. Jorick

    Jorick Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben helemaal nieuw in de wereld van het sparen met je credit card maar zou hier toch graag aan willen beginnen. Ik heb veel gelezen hier maar toch is het mij helemaal niet duidelijk welke kaart ik het beste kan aanvragen.
    Op de website van Amex zie ik veel verschillende kaarten met naar mijn idee kleine verschillen. Wat ik zoek is de kaart waar je de beste welkomstbonus krijgt en extraatjes die met de komen (zoals lounge bezoek.op vliegvelden). Kan iemand mij aanraden welke kaart hier het beste voor is? Het liefst icm eerste jaar gratis aanbieding uiteraard.
    Verder kan ik over de lounges op vliegvelden nergens informatie vinden. Kan iemand mij hier meer over vertellen of een link geven? De website van Amex is erg onduidelijk helaas.

    Ik zal hoe dan ook een kaart aanvragen dus mocht er nog een referral programma actief zijn moet iemand me maar even een berichtje sturen met een link er in!
     
  16. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Hi Jorick, de Gold kaart met Premium optie is het eerste jaar gratis. Daarbij krijg je Lounge Club toegang (4x) en 10.000 Membership Rewards bij besteding van 1000 euro in de eerste drie maanden. Deze kan je eventueel aanvragen via deze link. Je kunt ook op onze frontpage zoeken op Amex Travel, daar staat ook nog veel informatie in!
     
  17. ErnstH

    ErnstH Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Alle lounge club lounges kun je hier vinden:
    https://www.loungeclub.com/en/

    Je kunt ook een app zoals Loungebuddy hiervoor gebruiken, daarmee kun je al je memberships etc invoeren, en dan laat hij automatisch alle toegankelijke lounges op een vliegveld zien.
     
  18. Jorick

    Jorick Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Top, bedankt voor de snelle reacties. Gold kaart met Premium klinkt goed, de aanvraag werkt alleen niet. Ik denk dat de aanbiedingen veranderd zijn want op de website is hij ook niet het eerste jaar gratis. Ik zie alleen dat de Flying Blue silver dat is.

    Ik zal dus even afwachten tot ze weer aanbiedingen hebben.
     
  19. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Ik stuur je even een link via PM waarbij de Gold gratis is!
     
  20. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Net mijn FBAE-silvercard opgezegd. Ze deden geen enkele moeite om me te behouden :D
     

Deel Deze Pagina