American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. jvz

jvz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Wie heeft er een standaard American Express kaart en kan ik blij maken door me te registreren voor een American Express Gold kaart, met premium cover?
    Laat even weten wie ik mijn emailadres kan doorgeven voor een officiele referral!

ErnstH en Maarten_22 vinden dit leuk.
  2. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    Dat doe ik graag mits je een FB kaart zoekt.

3. ErnstH

ErnstH Newbie

Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Ik voorzie je graag van een referral. In mijn signature staat een link die je kunt gebruiken. Alvast bedankt!

4. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    Kan je deze kaart aanvragen als je al een AMEX FB kaart hebt?

5. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    waarom niet? ik heb begrepen dat je zelfs na een jaar 1 van de twee fees kan laten waiven

6. jvz

jvz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Ja aanvragen als je al een andere kaart hebt is mogelijk, maar kaart is dan eerste jaar niet gratis.
    Ik heb inmiddels een referral gekregen. Dank! Bytheway: via persoonlijke emaillinks werkt beter dan via verwijzing in handtekeningen (op die manier is er bij mij pas een afgewezen).

Laurens vindt dit leuk.
  7. FB020

FB020 Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Als je al een kaart hebt ( of afgelopen 6 maanden lid bent geweest )dan kan je geen kaart via een referral aanvragen volgens de voorwaarden. Als je dus een AMEX FB Gold hebt dan kan je geen reguliere AMEX Gold aanvragen.

8. BIndair

BIndair Blue Tier

Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Ik lees op onemileatatime dat het weer mogelijk is om met een Amex Plat kaart Hilton Gold status te krijgen. Via de landingpage lukt het niet om te registreren, je wordt geadviseerd met Amex te bellen. Heb ik gedaan, maar in NL weet men van niets. "In Amerika gelden andere afspraken".
    Dat zeiden ze ook over toegang tot de Centurion lounges in de US. Zou met een Nederlandse Plat kaart officieel niet mogen. De realiteit is anders, op de Platinum website staat dat je wel degelijk toegang hebt tot de lounges. En nog nergens een probleem hiermee gehad.

Weet iemand hoe het zit met Amex Plat en Hilton Gold status?

9. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ik heb op de amex site alleen accor spg en club carlson zien staan

10. Laurens

Laurens Newbie

Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Helaas.. het lijkt er toch echt op dat Accor Platinum van de lijst geschrapt is... is niet meer beschikbaar via de Platinum site (via inlog American Express® Platinum). Hopelijk komt Hilton Gold weer terug voor de Nederlandse Platinum kaarthouders.

11. BIndair

BIndair Blue Tier

Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Shangri-La en MeliaRewards Gold staan er ook nog wel tussen (via de platinum site idd)
    Sinds een paar dagen is ook Hilton Gold weer beschikbaar.

http://onemileatatime.boardingarea....n-gold-status-from-american-express-platinum/

Kennelijk alleen voor US cardholders. Ik heb alleen toch soms het gevoel dat de reps van Amex in NL als je ze belt niet helemaal precies weten hoe het zit. Zo wist men bijvoorbeeld niet dat je, ook met de NL plat kaart, gewoon toegang hebt tot de Centurion lounges. Eerst werd me gezegd dat dit ws een 'foutje' was, en dat ik vooral geen slapende honden wakker moest maken. In de US "zien ze het verschil niet tussen een NL kaart en een US kaart"...

Zelfs op de NL amex website staat dat plat holders toegang hebben. Dat zou je toch als servicedesk moeten weten.

Ik heb nog nergens gezien of gelezen dat Hilton gold alleen voor US holders is. Wel dat je het nummer achter op je kaart moet bellen als het via de landingpage niet lukt. Alleen bij AMEX weet men dus van niks. Toch jammer..

Laatst bewerkt: 4 nov 2015
    Laurens vindt dit leuk.
  12. BIndair

BIndair Blue Tier

Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
  13. Goffe de Boer

Goffe de Boer Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.187
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb zowel een FB AMEX Gold en een reguliere AMEX Gold (beide eerste keer aangevraagd via een referral). Ze waren beide het eerste jaar gratis en ik heb van beide kaarten een sign-up bonus gekregen. Het is dus wel mogelijk.

14. Laurens

Laurens Newbie

Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Ja, dat is mij ook meerdere malen gelukt. In het verleden zelfs voor 50.000 punten per referral voor de Plat kaart. Dat waren nog eens tijden! ;)

15. Goffe de Boer

Leuk Bevonden:
    1.187
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb beide kaarten nu al een tijdje. Met de FB AMEX heb ik meer besteed dan met de reguliere. Toen ik de reguliere wilde opzeggen kreeg ik een aanbod om te blijven plus 5000 MR cadeau.

16. jvz

jvz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb meerdere keren geprobeerd via referral een standaard AMEX aan te vragen, maar krijg een afwijzing omdat ik al een (extra van mijn partner) Flying Blue kaart heb helaas..

17. FB020

FB020 Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Op zich toch niet vreemd? want staat in voorwaarden dat je geen bestaande of extra/supp kaarthouder mag zijn bij een referral aanbieding. Dit was voorheen niet zo maar eind vorig jaar aangepast. Die 50.000 actie was inderdaad leuk maar helaas van korte duur.

18. Goffe de Boer

Leuk Bevonden:
    1.187
    Trofeepunten:
    428
    Bij welke soort kaart was dit? Silver/Green, Gold of Platinum. Misschien hangt het daarvan af. Ik heb beide kaarten op Gold.

19. FlyingDutchman

FlyingDutchman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    28
    Lukte mij ook niet met FB Silver en Amex Gold.

20. Laurens

Laurens Newbie

Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Terug van weggeweest: Hilton HHonors™ GOLD STATUS nu beschikbaar via Platinum website.

Als Platinum Cardmember komt u in aanmerking voor de Hilton HHonors Gold-status. Dit aanbod geldt uitsluitend voor Platinum Cardmembers en is niet overdraagbaar. Alle informatie over de Gold-status is te vinden op HHonors.com/MemberBenefits; details kunnen door Hilton worden gewijzigd. De privileges van de Gold-status kunnen door Hilton worden gewijzigd. De privileges van de Gold-status gelden op basis van beschikbaarheid bij deelnemende hotels en resorts binnen de merkenportfolio van Hilton. Zodra u zich heeft aangemeld voor de Hilton HHonors Gold-status zal American Express de gegevens van uw aanmelding delen met Hilton. Hilton kan deze informatie gebruiken in overeenstemming met de gehanteerde privacyregels (zie Hilton.com/PrivacyPolicy). Indien u de Hilton HHonors Gold-status al heeft, kunt u het privilege in de toekomst behouden omdat voor u geen verblijfcriteria gelden. U behoudt de Gold-status zonder aan anderszins geldende voorwaarden te hoeven voldoen zolang u een American Express kaarthouder blijft of totdat American Express u laat weten dat het privilege is beëindigd. Voor het lidmaatschap van Hilton HHonors, het sparen van Points & Miles™ bij rechtstreeks boeken en het besteden van Points gelden de Algemene Voorwaarden van HHonors. Kijk op HHonors.com./Terms voor meer informatie. © 2015 Hilton Worldwide.

Bijgevoegde bestanden:

Kilian en FlyRicky vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina