American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    goede vraag
     
  2. FB020

    FB020 Newbie

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    In de voorwaarden staat dat je geen bestaande kaarthouder mag zijn dus helaas....
     
  3. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Jammer... Dan ga ik de volgende keer wel voor de Gold Card Premium Cover. Deze heeft namelijk 4 keer gratis loungetoegang i.p.v. 2 keer. Altijd mooi meegenomen.
     
  4. FB020

    FB020 Newbie

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Ken het, ben mijn 6 maanden rust termijn aan het “ uitzitten” om weer een kaart via een refferal aan te vragen
     
  5. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    voor wat ik snel van mijn telefoon kon halen was dat die premium cover 250 euro bij betalen was?
     
  6. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ah het totaal wordt 250 euro.. :D
     
  7. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    2.500 MR extra bij besteding van 250,- of meer aan hotelboekingen of autohuur in een transactie aan American Express .

    Voorwaarden 2.500 extra Membership Rewards® punten

    Deze aanbieding geldt vanaf 1 juli 2015 tot en met 31 augustus 2015.

    Tijdens deze periode ontvangen American Express kaarthouders, die deelnemen aan het Membership Rewards programma, 2.500 extra Membership Rewards punten wanneer zij €250 of meer besteden aan hotelboekingen of autohuur, geboekt via American Express Travel Online. Het bedrag moet in één transactie worden voldaan en betaald worden met een American Express kaart die gekoppeld is aan een Membership Rewards account. De actie geldt voor Blue, Green, Gold, Platinum, Centurion, SBS entry, SBS Green, SBS Gold en Corporate kaarthouders, die deelnemen aan het Membership Rewards programma, actief zijn en niet achterstallig zijn.
     
    Sanne von Kriegenbergh vindt dit leuk.
  8. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Als ik op de referral link klik en vervolgens de Gold Card Premium Cover aanklik staat er: 'De kaart het eerste jaar gratis (daarna betaalt u € 250,- per jaar)'. Zal er de volgende keer eens naar vragen.
     
  9. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Het verschil tussen de twee kaarten is €100,- ;)
     
  10. The King

    The King Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hallo,

    Kan iemand mij iets meer vertellen over de waarde van de Flying bleu punten. Ik heb een Amex silver kaart en ongeveer 80.000 punten. Op zich al redelijk wat lijkt mij maar als ik kijk in de FB shop wat ik daar voor krijg dan is dat maar heel erg weinig als je iets wilt kopen. Kortom is snap de waarde van de punten niet helemaal. Wie kan mij hier iets meer over vertellen.
     
  11. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Punten besteden in de shop is vaak hele slechte value. Als je je Award Miles aan een Award Ticket besteedt krijg je er veel meer waarde voor terug. Mijn uitgangspunt is normaal gesproken dat ik minimaal 1 cent per mijl waarde wil hebben als ik 'm uitgeef, dus als ik bv. 10.000 miles inwissel voor een ticket moet dat minimaal 100 euro waard zijn, maar liever haal ik er meer waarde uit. De meeste waarde haal je bij FB (meestal) uit Business Class redemptions. Als je de mazzel hebt dat er bv. een Promo award is naar Noord Amerika met 50% korting die past in je reisplannen, dan heb je voor 62.500 miles een retour in C, en daar betaal je meestal tussen de 1500 en 2000 euro voor. Dan heb je een waarde van ongeveer 3 cent per mile, wat voor FB prima is.
     
    Basjep vindt dit leuk.
  12. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Hi the King. Welkom op het ikvliegveel forum.

    Uit je post begrijp ik dat je flying Blue Miles spaart met je kaart.

    De waarde van FB Miles hangt in mijn ogen een beetje af van wat je er mee wil doen. Zoals je al aangeeft zijn ze in de FB shop niet heel veel waard. Daarom gebruikt denk ik ook (bijna) niemand op dit forum zijn punten om producten te kopen in de FB shop maar eigenlijk allemaal om award vluchten te boeken.

    Voor 80000 punten (+tax) kun je bijvoorbeeld een retour in economy boeken naar elke bestemming in de wereld behalve Oceanië. En mocht er een promo award zijn dan zou dit op sommige bestemmingen zelfs in business kunnen.
    (https://www.flyingblue.com/award-tickets.html)

    Echt een prijs hangen aan een mile vind ik persoonlijk wel lastig maar er zijn genoeg mensen op dit forum die dat wel gedaan hebben.
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2015
    The King en SVDH vinden dit leuk.
  13. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Eindelijk een keer amex gebeld met mijn overdenking op te zeggen. Argumenten aangegeven dat ik de kaart vooral als back-up gebruik voor mijn vakanties en er zakelijk mee tank. Acceptatie in Nederland nog matig, tanken vaak alleen bij dure Shell etc etc en bla bla bla. Leuk gesprek met een sympathieke jongedame geen vervelende toon of verwijten etc. Heb gezegd dat als ze een leuke aanbieding hadden ik nog een jaar wil blijven maar dan vooral voor de punten dan. Zij gezegd dat acceptatie steeds beter wordt o.a. Jumbo maar dat ook de kosten voor kleine zelfstandigen lager worden. Weer blablablabla met aanbod 10000 punten direct en dubbel punten gedurende 3 maanden met start vanaf eerste transactie in ned maar ook buitenland. Mocht ook korting nemen op de jaarbijdrage. Kortom saldo lekker omhoog met 1 telefoontje.
     
  14. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Heeft iemand van jullie trouwens ervaring met een upgrade naar Platinum aangeboden te krijgen? Begon met Silver en kreeg binnen een jaar al aanbieding voor Gold card. Geef ondertussen flink wat uit via AMEX en vroeg me af of ik ook een leuk upgrade offer naar Platinum kan verwachten?

    Ben er overigens nog niet helemaal over uit of ik 't ook wil, aan de ene kant wel, aan de andere kant 650 euro lidmaatschapskosten ieder jaar :D.
     
  15. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    denk dat dat alleen gedaan wordt als je echt veel uitgeeft met je kaart. Heb je een indicatie van je spend?
     
  16. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag voor het eerst in de 'nieuwe' Centurion Lounge op SFO. Een AirPort lounge waar AMEX kaarthouders gebruik van kunnen maken. Complimentary cocktails, wijnproeven, uitgebreide ontbijt/lunch/diner opties, douche mogelijkheid, comfortabele stoelen/sofa's.

    image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg

    De toegangsvoorwaarden staan op hun website:
    http://thecenturionlounge.com/info/access/
     
    Laurens, FlyingDutchman87, Basjep en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28

    Goed om te lezen dat je de telefoon ter hand genomen hebt, je bezwaren bekend hebt gemaakt en er voor beloont bent. Korting op de jaarbijdrage klinkt aardig maar’t levert je geen punten op, da’s de enige reden waarom ik een AmEx heb.

    Nu is het zaak dingen aan te schaffen die je nodig hebt en/of wilt hebben. Ben je lid van een hotel loyaliteitsprogramma zoals IHG? Momenteel heeft IHG een actie lopen waarbij je tot en met 100% extra punten krijgt over je gekochte punten, de details kan je hier lezen. ’t Is maar een idee.
     
  18. Laurens

    Laurens Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Heeft iemand ervaring bij autohuur en het gebruik van de Amex Platinum kaart?

    Uit de verzekeringsvoorwaarden van Amex:
    wij willen u er graag op wijzen dat het in verband met deze vergoedingsregeling wellicht niet noodzakelijk is de volgende aanvullende verzekeringen af te sluiten bij het verhuurbedrijf:
    a. Collision Damage waiver (CDw)
    b. loss Damage waiver (lDw)
    c. opheffing/verlaging eigen risico (Super CDw/lDw) d. Theft protection (Tp)
    e. Top Up/Supplemental liability (SlI)

    Dit scheelt bij autohuur aanzienlijk in de kosten per dag!

    De zinsnede "wellicht niet noodzakelijk" bevalt me niet echt.. Vooralsnog neem ik de CDW met het hoogste eigen risico. Maar hoor graag vanuit de praktijk hoe hier mee om te gaan.
     
  19. Rob de Rijk

    Rob de Rijk Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    8
    Hallo allen,

    Even een vraag, ik heb een paar jaar geleden een FB Amex silver aangeschaft en vorig jaar een upgrade genomen naar FB Amex Gold (met goede bonus miles). Nu komt er binnenkort weer een nieuwe fee en ik vraag mij af of de 100 euro meerprijs/jaar de voordelen waard zijn. Ik en mijn vrouw hebben al een reisverzekering en met de 2 extra segmenten van Gold kom ik (ook volgend jaar niet) aan elite level van KL. Nu wil ik een downgrade aanvragen terug naar FB Silver, maar is het niet handiger om nu een jaar de gewone Amex gold te nemen (gratis via Referral) en dan volgend jaar de Reward punten om te zetten naar FB (5:4 ratio)? Of is het handiger om toch naar FB Silver te gaan of een korting te bedingen op nog een jaartje FB Gold? Zag bij de referral wel dat je de afgelopen 6 maanden geen kaarthouder mag zijn geweest van American Express....valt hier de FB ook onder? volgens Amex zelf is de gewone kaart een ander product en kan ik dus ook mijn FB Gold niet omzetten naar gewone Amex.

    graag julile advies. ter info, ik spaar vooral miles via spending in te wisselen voor vluchten.
     
  20. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Kon niet heel makkelijk een totaalbedrag vinden, maar afgaande op mijn laatste maanafschrijvingen is m'n spend per jaar denk ik ongeveer 20-30k. Kan niet goed inschatten of dit 'veel' is. Ben geen Centurion material, maar weet niet of ik met deze spend interessant ben voor AMEX Plat?
     

Deel Deze Pagina