American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. HaikoW

HaikoW Silver Tier

Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Dat is jammer, als ik van de 50% aanbieding gebruik kan maken heb ik wel interesse om van groen terug naar Platinum te gaan.

Enfin, Ik ga maar weer een losse privium aanvragen: 't is weer druk aan het worden op Schiphol

2. FlyingDuck

FlyingDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    175
    Trofeepunten:
    43
    Las hier wel paar reacties terug dat iemand wel de 50% korting had gekregen als bestaand lid.

3. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Dat is mij ook een paar keer gelukt maar ik belde gisteren om te informeren over FB silver (gebruik ik naast Platinum) en toen hoorde ik 2 nieuwe punten: je krijgt maar eenmaal per jaar korting. Dus omdat ik een korting op de FB silver had gehad dit jaar (die ik overigens gratis had gekregen het eerste jaar) kom ik voor de volgende korting dus pas volgend jaar in aanmerking. Wat overigens vreemd is want ik heb voor mijn platinum bij de verlenging verleden jaar de korting, punten en 3 maanden dubbele punten gekregen gekregen en heb dit jaar na een telefoontje nogmaals 185,- euro korting gekregen. Daarnaast is het blijkbaar niet meer mogelijk om je kaart op te zeggen en dan een nieuwe aan te vragen en de korting te krijgen. Dit was de afgelopen 2 jaar wel het geval.
    Ik ga binnenkort mijn FB silver opzeggen en kijken wat dan het aanbod is.

4. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.407
    Trofeepunten:
    508
    Kan iemand zich herinneren of kaarthouders van de classic amex kaarten ook uitnodigingen kregen voor de KLM Open tijdens vorige edities? Er is eergisteren bekendgemaakt dat KLM zich teruggetrokken heeft als naamsponsor (logisch); KLM zal zeker nog wel kaarten uitdelen, maar wellicht wat minder. Ik verwacht dat Amex wel royaal zal blijven sponsoren, gezien het geld daar tegen de plinten klotst en ze toch hun klanten moeten blijven pleasen (die reisverzekeringen zijn niet echt meer een unique selling point).

Mijn Flying Blue Amex kaarten heb ik direct opgezegd toen vorig jaar mijn 'ik overweeg op te zeggen' telefoontjes na 3 pogingen resulteerden in: 'u kunt 180 euro korting krijgen of downgraden'. Veel te mager aanbod. Dit jaar vermoed ik dat FB Amex kaarthouders wel kaarten zullen krijgen voor het golftoernooi incl. lounge, dus de vraag is.. weet iemand of classic kaarthouders in het verleden (of dit jaar natuurlijk) ook uitgenodigd werden..?

5. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Via Amex weet ik niet zeker. Wel een keer als zakelijke klant via klm zelf.

6. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
  7. Jelle

Jelle Blue Tier

Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Er werd gezegd dat het sinds een paar maanden niet meer mogelijk is om telefonisch een kaart te upgraden. Dit kan enkel online. Qua bonus zat er daarom ook niet meer in dan de 12.000 punten.

Wellicht dat je middels een 'opzeg' telefoontje wél meer punten kan krijgen.

8. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Ik zie in mijn mailbox 1 uitnodiging voor 2018 en in 2019, maar dat zal vast voor mijn amex FB zijn die ik toen nog had. Ik heb er geen op mijn reguliere amex gekregen.

9. FlyingDuck

FlyingDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    175
    Trofeepunten:
    43
    Zou echt balen zijn, want online kijkt het systeem niet naar je uitgaves...

10. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Twijfel om voor een "gewone" Amex kaart te gaan, omdat ik dan niet meer gebonden ben aan KLM/AirFrance voor mijn vluchten. Zijn de andere airline partners gunstig in de zin van business class tickets voor minder miles dan bij KLM/AirFrance? Rekening houdend met de 5 = 4 uiteraard

11. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.467
    Trofeepunten:
    508
    Ja, vrijwel alle andere programma's bieden betere (gunstiger) award tickets aan dan Flying Blue. Alleen naar de VS en Caraïben is FB soms relatief gunstig, verder is Flying Blue ontzettend duur. Asiamiles (Cathay Pacific / Qatar) is een goede oplossing naar Azië (meestal zo'n 70/K miles). Krisflyer wel duurder, maar nog steeds goedkoper dan Flying Blue en veel lagere toeslagen. Met Iberia kun je ook redelijk gunstig naar de VS (tussen de 34/K en 60/K in Business) en ook naar Zuid Amerika.

Delta en SAS hebben niet echt gunstige award tarieven. British Airways heeft (veel) te hoge toeslagen.

Maar slechter dan Flying Blue zal het niet worden.

FlyingFonz, FlyingDuck, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    De 5 = 4 kan nog best prima zijn, vooral met tickets van bijvoorbeeld Singapore airlines. Zelf vind ik dat miles upgrade bij Finnair ook soms erg mooie opties zijn.

Het is wel goed om van tevoren een spaardoel te hebben. Als je een Amex in het buitenland kan regelen kan het een stuk interessanter zijn, want je mag je punten 1x per jaar overzetten.

Ik heb zelf een Amex in de UK, daar heb je bijv. voor Delta 1punt = 1 mile, voor Hilton 1 MR = 2 Hilton punten, en soms zijn er promoties dat je zelfs 2.5 punten krijgt.

Robinho en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  13. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Alitalia :p

Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  14. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.467
    Trofeepunten:
    508
    Oh ja! Die zijn ook nog steeds AMEX partner. Touché!

Miya vindt dit leuk.
  15. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Nou dan ga ik maar eens bellen of ik mijn Amex FB Gold kan omzetten naar regular Amex Platinum..

Iemand ervaring met die switch? Is er nog wat uit te halen op het gebied van korting of miles?

Laatst bewerkt: 22 jun 2021
  16. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.467
    Trofeepunten:
    508
    Mijn advies is om gewoon te bellen voor een opzegging. Aangeven dat je de reguliere Platinum overweegt maar dat je even wacht op een leuke aanbieding omdat je tegen het hoge maandbedrag aanhikt.

Bevalt het je niet? Dan eerst opzeggen, soms komt er dan alsnog een aanbieding....

Robinho en lloydje33 vinden dit leuk.
  17. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Van Flying Blue naar regulier schijnt toch heel lastig te zijn, meerdere mensen gesproken bij Amex nu en zo komen allemaal met het verhaal nieuwe aanvraag doen en dus geen korting oid omdat ik al kaarthouder ben...teleurstellend met een spend van 25k per maand op de kaart:(

18. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.467
    Trofeepunten:
    508
    Onbegrijpelijk. Met een spend van 25/K per maand verdienen ze meer aan je dan aan de gemiddelde kaarthouder.

19. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Ja bizar, maar de medewerkers die ik de laatste tijd aan de lijn krijg zijn ook niet echt toppers zeg maar..o_O

20. Peter02

Peter02 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    53
    Zojuist weer eens een klein presentje van Amex gekregen. Toch weer 2x 5 euro korting op de boodschappen bij de Jumbo! Gezien de urgentie die ze noemen leek het me toch slim om hem hier ook even te delen. :)

MoonJ, rhw en Ruut vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina